Reklama

Reklama

V roce 1939 sáhla trojice scenáristů Josef Gruss, Martin Frič a Eduard Šimáček po hře francouzského dramatika Yvana Noého a natočila konverzační komedii, která se stala klasikou české veselohry. Scénář byl přizpůsoben hereckému naturelu Oldřicha Nového. Role malého úředníčka cestovní kanceláře, který si jednou měsíčně zahraje na muže velkého světa, je jeho nejznámější a nejproslulejší. Po jeho boku se objevila Nataša Gollová, se kterou vytvořil neodolatelnou dvojici i v dalším filmu Eva tropí hlouposti. Martin Frič jí v Kristianovi přidělil roli "puťky domácí", která se mávnutím proutku promění v půvabnou a žádoucí ženu. Další hlavní protagonistkou byla Adina Mandlová, která spolu s Martinem Fričem získala v roce 1939 za tento film Zemskou cenu. Nejen diváci, ale také filmová kritika tehdejší doby přijala komedii s nadšením. Kristian dnes patří ke zlatému fondu naší kinematografie. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

TV spot

Recenze (318)

andrii 

všechny recenze uživatele

..."Bojíte se proto, poněvadž s Vámi nemluvím již slovy, ale údery svého srdce." Otevřete oči, pozvěte ho dál, přichází nezapomenutelná elegance sama, neodolatelný Kristián. Pro tu nezaměnitelnou, omamnou chvíli, výjimečně snový sen okamžiku. Drazí diváci, milé divačky, rozlučte se na čas s obyčejností a všedností, probuďte též své kristiánovské přednosti. ()

C0r0ner 

všechny recenze uživatele

Na prvorepublikových filmech je úžasná ta uvolněná atmosféra, kterou jsou veškeré snímky prodchnuty a ani Kristián není výjimkou. Oldřich Nový si střihl bezvadnou dvojitou roli, kdy má v každé jednu holku a jeden život, což mělo samozřejmě za následek eskapádu veselých situací. Znovu to asi vidět nemusím, ale jednou to bylo fajn. 75% ()

Reklama

Aleee89 

všechny recenze uživatele

Kristian je mnohými brán jako jeden z nejlepších československých filmů té doby, ovšem u mě to nikdy s tímto filmem nebude tak horké. Oldřich Nový coby milovník, to už jsem psala u jiných názorů dříve, není nic pro mě. K němu coby herci moc sympatiím nechovám, byť uznávám, že role Kristiana se zhostil dobře. Ovšem vtipná mi tato komedie taky moc nepřišla, znám z té doby vtipnější filmy, které mě bavily mnohem více, i když třeba nebyly a nejsou tak vysoce hodnocené a jsou spíše podceňované. Oproti tomu Kristian mi připadá lehce nadhodnocený. ()

Anderton 

všechny recenze uživatele

Olda príde do baru, tvári sa elegantne, začne tlačiť šróby krásnej žene do hlavy a funguje to. Asi to presne takto nabudúce vyskúšam....Kristián je klasická česká komédia svojho obdobia. Lenže má tú výhodu, že zámeny a situácie z nich vyplývajúce nie sú súčasťou komédie bláznivej, ale šarmantnej. Kristián je film, ktorý sa hravo rovná aj tým najlepším hollywoodskym komédiám jeho zlatého veku a čo je najlepšie, dokáže aj v závere krásne vygradovať a všetko vypointovať. Mal som voči Novému určité predsudky a tým pádom so Kristiána nikdy nevidel, až dnes a možno je to tak dobre, pretože som bol unesený a na prvý krát sú krásne filmové zážitky proste vždy najlepšie.... ()

monolog 

všechny recenze uživatele

Co říct k této stále mladé klasice? Snad jen, že Mac Frič a Oldřich Nový někdy po osmašedesátým spolu plánovali natočit Kristiána po třiceti letech a oba tím byli nesmírně nadšení. No, doba tomu nepřála a je to strašná škoda. A vůbec je strašná škoda, že my mladší známe Oldřicha Novýho jenom z filmů. (I když děkuju bohu že aspoň odsud) On totiž byl i skvělým divadelním hercem, jedna hra vedle druhé byly šlágry. Evergreeny. Škoda, že tehdy nikdo moc netočil divadelní představení, natož představení nepříliš režimem žádoucích herců. Myslím, že Oldřich Nový byl největším filmovým milovníkem všech dob a zemí. A taky jedním z nejlepších herců naší minulosti. Tohle je vlastně jedinej důvod, proč lituju, že jsem se nenarodil před válkou a že nemůžu vidět žádnou jeho divadelní roli z té doby. Pokud někdy někdo získá stroj času, dejte mi vědět. ()

Galerie (10)

Zajímavosti (54)

  • Před rokem 1989 běžela v československé televizi zkrácená verze – komunistickému režimu totiž vadil Jára Kohout (Josef Nový), proto byly scény s ním vystříhány. (Kulmon)
  • Každý záběr byl točen jednou, maximálně dvakrát. (Kulmon)

Reklama

Reklama