Reklama

Reklama

Dům u hřbitova

  • Itálie Quella villa accanto al cimitero (více)
Trailer 2

Kdysi dávno prováděl doktor Freudstein v domě u hřbitova zrůdné experimenty na svých lidských obětech. Dnes, desítky let po jeho smrti, se sem nastěhovala tuctová americká rodina. Dům ožívá její přítomností a zlo se probouzí. Už není úniku pro ně ani jejich přátele, kteří se jim snaží pomoci. Smyčka smrti se začíná stahovat s nevídanou brutalitou, při níž detailní záběry krvavých masakrů otřesou i tím nejtvrdším obdivovatelem hororů. Lucio Fulci, považovaný za umělce smrti, opět dokazuje své hrůzné mistrovství. (Filmexport Home Video)

(více)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (159)

Pítrs85 

všechny recenze uživatele

Měl jsem si pustit začátek a pak až konec a mohl jsem tomuhle oldskůlovýmu skvostu napálit plnej počet, páč není nic lepšího, než když horor začne propíchnutou hlavou a skončí hromadnýma jatkama. Jenže to ostatní je nuda k uzoufání, kdy mě z poklidného klimbu kromě objednaného buzení (mrk mrk :-) mírně probral jen ten tvrdohlavej netopýr (i když jsem doufal, že v poslední chvíli se přeci jen pustí a ten maník si těmi nůžkami propíchne ruku- dobrý, ne? :-). Ono vůbec mi v hlavě šrotovaly další a další nápady, jak by se to dalo natočit lepčeji, říkám to pořád, nedoceněnej talent... :-) ()

MM_Ramone 

všechny recenze uživatele

Toto je jeden z original horror produktov od pre niekoho možno kontroverzného talianskeho režiséra Lucia Fulciho. Snímok "Quella villa accanto al cimitero" (Dom pri cintoríne) má okrem hustej atmosféry aj dosť slušný, usporiadaný príbeh, čo u talianských horrorových filmov z tohto obdobia nie je celkom bežné. I voľba prostredia sa nadmieru podarila. Dom pri cintoríne  s náhrobným kameňov v jedálni pôsobí vskutku skľučujúco a strašidelne. Za najsilnejší prvok tohto snímku však pokladám prácu s kamerou. Tá tomu dáva ten správny, chladný horrorový feeling. Je geniálna. Perfettamente! Kladom je tiež aj to, že to celé nie je prepchaté nechutnými samoúčelnými gore scénami, i keď nejaké samozrejme nemôžu chýbať. To by predsa nebol maestro Lucio Fulci. **** ()

Reklama

Dexter1 

všechny recenze uživatele

Že sa Fulci s nikým a ničím nemazná je známa pravda. Gore je prepracované a súznenie s hlavnými postavami je silné. Prekvapujúce je ale to, že sme svedkami konzistentného a fungujúceho príbehu, ktorý má úvod, jadro, záver, čo je u Fulciho miestami zarážajúce. Každopádne, Dom pri cintoríne je fungujúcim hororom s dobrou atmosférou, s premakaným zombiekom v špajzi a skvelým záverom, ktorý odkazuje na svet duchov. A dokopy to naozaj funguje. Jeden z Fulciho vrcholných filmov. ()

BoredSeal 

všechny recenze uživatele

Asi nejlepší film od Fulciho, díky tomu, že má něco jako příběh. Takový ten zvláštní pocit, co mívá divák při sledování italských hororů nadabovaných anglicky, sice nezmizí a máte pocit, že si někdo půjčuje nápady z jiných filmů. ale je to fajn. Učebnicový příklad toho, co to znamená Fulci: oblíbená herečka Catriona MacColl + zvrácená brutalita + snové sekvence, vize nebo halucinace + temná strašidelná atmosféra + minimálně jedna nervydrásající sekvence (tady je to kluk, který se nemůže dostat ze sklepa) + hudba. A ten parchant je na zabití. ()

Kangax 

všechny recenze uživatele

Skvelý horor s tajuplnou a mysterióznou atmosférou. Mňam! Jesenné počasie a smutná nálada filmu je bravúrna. Na rozdiel od iných Luciových filmov je tu pomerne kompaktný dej a príbeh, ale naštastie ( :) ) Fulciov rukopis je tu aj tak cítiť poriadne. Patrím k tým, ktorým tiež úplne nesadol zombík v záverečnej časti, a keby vôbec neexistoval tak by sa nič nestalo. Ale čo už, skvelý koniec to vynahradil. Jednoducho majster Fulci bol okolo roku 1981 vo vrcholnej forme, a práve týmto obdobím (The Beyond, City of the Living Dead) sa zapísal do histórie hororu veľkými písmenami... ()

Galerie (72)

Zajímavosti (27)

  • Poslední věta "No one will ever know whether the children are monsters or the monsters are children" je většinou připisována Henrymu Jamesovi, ale ve skutečnosti ji vymyslel Lucio Fulci. (Chatterer)
  • Film bol natočený na mieste v Concorde, meste neďaleko Bostonu. Vila Boyle bola v skutočnosti školou pre postihnuté deti. Exteriéry boli natočené v New Yorku, zatiaľ čo interiéry boli vyrobené v Ríme, v štúdiách De Paolis. Natáčanie filmu sa začalo 16. marca 1981 a skončilo v máji 1981. (Arsenal83)

Reklama

Reklama