Reklama

Reklama

Carol ukazuje milostný příběh, jemnost a hloubku jedné strhující lásky. Dobře situovaná a vždy distingovaně elegantní dáma Carol (Cate Blanchett) se v obchodním domě seznámí s mladou prodavačkou. Banální setkání a rozdíl ve společenském postavení obou žen ale najednou neexistují, obě jsou překvapeny okamžitou vzájemnou náklonností. Nevinnost prvního setkání brzy mizí a jejich vztah se rozhoří do spalujícího mileneckého poměru. Carol je ovšem vdaná žena a matka a v Americe 50. let byl vztah dvou žen společenský nepřijatelný a postavený mimo zákon. (Bontonfilm)

(více)

Videa (24)

Trailer 2

Recenze (236)

salalala 

všechny recenze uživatele

Film je velmi podobný své knižní předloze, což znamená, že první polovina se dost vleče a je zdánlivě o ničem a ta druhá se trochu rozjede a nabízí hodně zajímavý příběh. Todd Haynes se s tím popasoval se ctí, ačkoli to, co v knize tolerantnějšímu čtenáři projde (tj. dlouhé popisy a vhled do psychologie postav), ve filmu nefunguje a celý tak působí zdlouhavě a chvílemi i nudně. Haynes si ovšem pomáhá takřka dokonalou dobovou výpravou a atmosférou, z níž je takřka hmatatelné, že románek, který se zde odehrává, nemůže společensky projít. Naštěstí se mu podařilo film výtečně obsadit, protože Cate Blanchettt i Rooney Mara jsou naprosto famózní, své postavy znají skoro dokonale a dávají najevo i ty nejmenší emoce, které cítí a v neposlední řadě mezi nimi funguje přesně taková chemie, která by probíhat měla. Zásadními problémy tak zůstávají délka, která je vzhledem k roztahané první polovině trochu přestřelená, a především tempo, které je extrémně a zbytečně pomalé a ze sledování činí náročnější zážitek, než by bylo záhodno, což je u tohoto příběhu opravdu škoda, protože určitě nejde o lacinou červenou knihovnu, jak tu mnozí píšou. Jen by v tomhle případě neškodilo pojmout celý film trochu "user friendly". 60% ()

maddy 

všechny recenze uživatele

Chápem prečo z Carol asi väčšina nebude až tak nadšená ako kritici z poza oceánu (Metascore: 95/100). Todd Haynes na prvý pohľad totiž točí pomerne obyčajné a chladné filmy, v ktorých sa nesnaží tlačiť na pílu ani čo sa týka konania postáv, ani emócií, ani čo sa týka zbytočného dramatizovania udalostí. Všetko necháva iba voľne plynúť, dusno je cítiť, aby akoby „pod povrchom“ deja bez toho, aby to mal divákovi potrebu priamo zobrazovať. Podobný bol napríklad aj jeho I'm Not There a iná nie je ani Carol. Chápem preto, že davy si ani týmto filmom nezíska, ale to ani nebola prvoplánová snaha ako to býva u väčšiny queer drám, ktoré sa silou mocou snažia hlásať do sveta ako búrajú filmovú tabu a točia niečo špeciálne. Nie, v Carol chýba akákoľvek zapamätateľná scéna a je možno obyčajným a predvídateľným filmom na ten prvý pohľad, ale na druhý pohľad suverénne zrežírovaným, citlivo napísaným, skvele zahraným, fajn ozvučeným, s príjemnou dobovou atmosférou a jednoducho so všetkým na správnom mieste, takže vyslovený zápor tu ťažko hľadať. Akurát to asi pre väčšinu bude príliš nudné, keďže tu nie je akákoľvek „dramatická pompéznosť“, no na tú tu je tento rok The Danish Girl. CELKOVO: 3,5* (7/10) ()

Reklama

Pavlínka9 

všechny recenze uživatele

Je to takové...nevím, jak to přesně popsat...těžké, nejednoduché, podlouhlé a čekající....Rooney je chameleon a v jednu chvíli jsem si myslela, že se dívam na Audrey Hepburn :) Cate mi tu přišla taková jiná - jakoby dospělá :D :D Což je ironie, jelikož byla rozhodně v mnoha filmech "dospělejší". Film vyniká úžasnou hudbou a tématem, které by i doktor vyléčil :) Aneb v 50tých letech se dalo všechno vyléčit :D :D Každý, kdo někdy miloval a věděl, že nemá - jelikož to není dobrá volba v případě té osoby - porozumí tomu "trápení", kterým si hlavní představitelky procházejí....Oscarově to nevidím...Max. Cate a to už jen tak z donucení...Ale je to rozhodně film na zamyšlení, jelikož téma přijímání lidí, jací jsou - to je vždycky tématem hovoru v "dobré vyšší společnosti" :) ()

Wysch 

všechny recenze uživatele

× Blanchtettka je pro mě jedna z nejhezčích, ale hlavně i nejlepších hereček současnýho filmu. Zvládá v podstatě jakoukoliv roli, do které byla obsazena, a bez přehánění přiznám, že jsem její výkon v týhle lesbický romanci žral na 110%. Skutečnou hvězdou je tu však Rooney Mara, jejíž character arc nejenže netrpí zbytečným vysvětlováním hloupému divákovi, jaká že dívka to vlastně je, ale hlavně posouvá příběh dál bez sebemenšího patosu ve vztahu ke starší ženě. A Mara to zvládá zahrát s neskutečným přehledem, a to jak v emočních scénách, tak v klidných pasážích třeba při jízdě autem. Rooney oproti svojí ségře nemá jistý fyzický přednosti (a tím nemyslím prsa proboha), ale její ksichtík jako by byl stvořený pro mladé ženy, které hledají sebe sama. × Kamera je místama opravdu nádherná, přehledná, statická a zajímavá ve svých úhlech. × Tomu nahrává stejně skvělé nasvícení. Jaká je to potom škoda, že v jedné klíčové scéně jako by za kamerou stál někdo úplně jinej a osvětlovač si dával zrovna šlofíka. × Storytelling je úžasnej, minimálně pro mě, v tom ohledu, že absolutně nemá potřebu vysvětlovat divákovi, co se děje a dít bude. Nikdy na scénu nepřijde postava a neřekne: "A teď si tahle postava myslí tohle a tahle zase tohle." Místo toho na scénu přijdou postavy a jednají. Není důvod přeskakovat pro charaktery a samotný příběh důležité scény tím, že je někdo převypráví. Stejně tak není důvod cpát do filmu zbytečné scény. A pokud se nějaká taková jeví, za několik minut se ukáže, že je důležitá. Zároveň se scénář nikdy nesníží k tomu, aby něco shazoval, aby někomu něco podsouval, aby v divákovi vytvořil určitý dojmy (podpořeno kvalitní režií). Vztah obou holek není prvoplánově popisovaný, a jejich milostná scéna není prvoplánově jakákoliv - pobuřující, šokující, příliš lechtivá, atd. atd. atd. Naopak stejně jako většina dialogů je celý vztah vztahem dvou rovnocenných partnerek, z nichž jedna má to štěstí, že je mladá a nezkušená, druhá tu smůlu, že je starší a s nějakou minulostí. × Upřímně jsem byl kvalitou vyprávění šokovanej a vůbec nechápu, že jsem se filmu tak dlouho vyhýbal. ("No jo, lesbická romance, to bude kýč.") Jaký bylo překvapení, když jsem pak v poloprázdným kině hltal každej dialog, každej pohled do očí, každej dotyk, každou scénu, každý pohled z okna... A jaký bylo pro mě překvapení, když jsem pak objevil film i v koukatelný kvalitě na internetu a bez obalu jej stáhnul a podíval se na něj po několika dnech podruhé. Film není žádný terno, co se cen týče, přelomovosti, originality, a podobně. Ale je to neskutečně citlivý vhled do vztahu dvou žen v době, kdy se na homosexualitu nahlíželo jako na nemoc. Není to film pro každýho diváka, ale toho, kterýho osloví, už od plátna (nebo obrazovky) nepustí. A nemusí to bejt tím, že máš nějakou orientaci, může to bejt třeba i tím, že je to prostě skvěle odvyprávěnej citlivej příběh, kterej má svoje kouzlo v tom, že tomu tak skutečně mohlo bejt. ()

silentname 

všechny recenze uživatele

Je tu asi len málo, čo by som dokázal skutočne na tomto filme pochváliť. Veľmi dobrá hudba, vizuálne je film veľmi pekný na pozeranie a má to miestami celkom dobrú atmosféru. Ale moje najväčšie problémy sú zase najdôležitejšie elementy filmu. Postavy mi boli ukradnuté, príbeh ma nejako moc nebral a vzťah medzi Carol a Therrese mi nepríde absolútne dotiahnutý. Rooney Mara bola vo filme dobrá, ale nemôžem povedať, že by bola vynikajúca. Viac som asi veril Cate Blanchett, no jej postava je popravde ešte menej zaujímavá a situácia, v ktorej sa ocitá mi príde ako tisíckrát omieľaná a otrepaná. Dúfal som, že ma film nadchne, no romantické filmy tohto roku akosi málo na mňa zapôsobia. Ak si teda odmyslím ázijské romantické filmy. Ale mohlo to dopadnúť horšie. Nie je to až také nestráviteľne nechutné, ako to bolo v prípade The Choice. Takže minimálne môžem povedať, že môže to byť aj horšie. Ale aj tak si nemyslím, že by "Carol" bol filmom, ktorý by som odporúčal. Hodnotenie: C- ()

Galerie (142)

Zajímavosti (17)

  • V jednom záběrů na krajinu, kdy obě ženy jedou na výlet, je viditelně scéna puštěna z neznámých důvodů pozpátku. To by nebylo odhaleno, kdyby se do záběru nedostaly komíny s kouřem, které kouř nasávají, místo toho aby z nich vycházel. (hansel97)
  • Film se odehrává na přelomu roku 1952 a 1953. Ve scéně v kanceláři New York Times s Therese (Rooney Mara) a redaktory je na zdi březnový kalendář roku 1953. V dopise, který Carol (Cate Blanchett) poslala Therese, se jí ptá, jestli by se nemohly setkat ten samý večer v pátek 17. března. Uplynulo tedy tři a půl měsíce, co byly Carol a Therese spolu naposledy. (bohyyy)
  • Novela "The Price of Salt/Carol", předloha snímku, je celá napsána ve třetí osobě z pohledu Therese. (bohyyy)

Související novinky

88. Oscary - výsledky

88. Oscary - výsledky

29.02.2016

Letošní "kontroverzní" ročník udělování Oscarů skončil. Akademie umění a věd rozdala svá každoroční ocenění. Jedním z několika překvapení večera bylo vyhlášení nejlepšího filmu, kterým se stalo drama… (více)

Nominace na Oscara 2016

Nominace na Oscara 2016

14.01.2016

Letošní Oscary budou duelem Revenanta se Šíleným Maxem. Výlet do divočiny s DiCapriem sesbíral dvanáct nominací a našlapaná jízda s Hardym deset, ze zálohy přitom útočí Marťan se sedmi a Spotlight,… (více)

73. Zlaté glóby - výsledky

73. Zlaté glóby - výsledky

11.01.2016

Asociace zahraničních novinářů v Hollywoodu letos opět udílela Zlaté glóby filmovým a televizním tvůrcům. Se třemi soškami zvítězilo drama REVENANT Zmrtvýchvstání (nejlepší drama, režie a herecká… (více)

Cate Blanchett a Thor?

Cate Blanchett a Thor?

11.12.2015

Třetí díl Thora bude týmovkou asgardského kralevice se samotným Hulkem a natočí ho novozélandský režisér Taika Waititi (Co děláme v temnotách). To je samo o sobě hodně divoká kombinace, do níž… (více)

Reklama

Reklama