Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Milý, a tak trochu nešťastný smolař, Antoine Maréchal jede na dovolenou do Itálie , ale auto mu nabourá boháč Léopold Saroyan se svým Rolls-Roycem. Jako zadostiučinění mu bohatý gangster nabídne cestu do Bordeaux bílým vozem značky Cadillac. Konečně našel toho nejvhodnějšího prosťáčka k pašování diamantů, zlata a drog ukrytých v luxusním autě. Jenže další gang je jim na stopě... (Hollywood Classic Entertainment (H.C.E.))

(více)

Videa (3)

Ukázka z filmu 3

Recenze (140)

Oskar 

všechny recenze uživatele

Skoro se ani nedá říct, že Bourvil a Louis DeFunés hrají spolu. Po celou dobu se pohybují jakoby vedle sebe, ale málokde dojde k interakci. Smolař by se dal chápat i jako symbolický přelom mezi starým typem francouzské komedie, kde všem stačil k veselí jen nějaký ten dobromyslný venkovan a pár nedorozumění k tomu, a tou novou, dravější a s promyšlenějším humorem. Bourvila zkrátka musíme nějak přetrpět (mimochodem, proč se film jmenuje Smolař, když v něm hraje hotové dítě štěstěny?), zato všechny scény, kde vystrkuje růžky Ludva, jsou k popukání. Třeba hudební etuda v autolakovně, ale taky scéna v opravně, kde se skrývá před Bourvilem. Má na hlavě svářečskou kuklu, takže mu vůbec nevidím do tváře, a přesto ho na první pohled poznáme podle pohybů. :-) Vida ho. Zábavný i bez grimas. 60% ()

Stanislaus 

všechny recenze uživatele

"Aber das ist nicht möglich. - To já zase nerozumím, co tím myslíš, holka." U Smolaře tak trochu zamrzí, že spolu Louis de Funès a Bourvil neměli více společných scén. I když má film gangsterský nádech, působí jeho akční linie poněkud unyle a humorná rovina se rovněž držela celkem na uzdě. Sekvence z autoopravny a kempu měly sice své kouzlo, ve zbytku však šlo spíše o nevýrazné scénky. V rámci de Funèsovy tvorby jde o průměrný a nijak nevyčnívající kousek. ()

Reklama

dr.fish 

všechny recenze uživatele

Bourvil a Funes jsou výborný pár. Jejich nejlepší film je bezesporu Velký flám. Tato gangsterka je poměrně povedená, i když kvalit Velkého flámu nedosahuje díky řadě hluchých míst. Když už to ale začíná nudit trochu moc, začne se vždycky něco dít, pár fakt povedených gagů to vše napraví. Slušná komedie, kterou si ale do filmotéky nezaložím. Něco tomu přece jen chybí. 70% ()

Colour 

všechny recenze uživatele

Vynikajúca komédia s prvkami akčného krimi, ktorá však najviac trpí tým, že sa o ne málo pokúšala. Dôraz sa, samozrejme, kládol na komédiu, boli tu mnohé vtipné miesta, no na Funesa predsa trochu málo. Odkedy som si prečítala obsah, čakala som vtipnú akciu, no bolo jej málo. Jedna vtipná prestrelka ("Streľ do kolies!" puf vedľa "Streľ do kolies!" puf a heroín v ťahu. "Pusť ma k tomu.") a bitka zlých so zlými to nevytiahne. No napriek tomu má film rýchly spád, nenudí, Funes a Bourvil dokonale vystihujú svoje postavy, lepšia voľba byť nemohla a človek sa zabaví. Polená, ktoré boli hádzané striedavo lumpom a pašerákom sú veselé a originálne (kockový cukor do benzínu? najbližšie vyskúšam:). Smoliar má od dokonalosti ďaleko, ale vďaka francúzskej elegancii, dychu doby a nadľahčenosti je to ideálny film na kedykoľvek. 84% ()

Bigfuckman 

všechny recenze uživatele

Z raných Funesových začátku nutno brát s troškou nadsázky, ale jak je vidět své kvality tu dokázal, ostatně jako nespočetně krát. Úsměvné je, že se Funes obával kolegiálního komika Bourvila, že by ho mohl odsunout do pozadí a tím i podupat Funesovu kariéru. Opak byl však pravdou a Funes celému filmu vévodí, i když Bourvil hraje naivního pitomce také celkem přesvědčivě. Jen ty dialogy jsou kolikrát hodně slabé. ()

Galerie (31)

Zajímavosti (18)

  • Zeleného Jaguára si během filmování půjčil syn prvního asistenta a odjel s ním na oslavu do Říma, kde jej zdemoloval, což opozdilo celé natáčení. (camper)

Reklama

Reklama