Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Berlín. Současnost. Letní den, v němž minuty rozhodují o lásce, životě a smrti. Lole a Mannimu je něco přes dvacet a jsou milenci. Manni pracuje jako kurýr pro pochybného překupníka s auty. Poslední akce však nedopadne podle plánu. Vletí v metru do náruče revizorům a ztratí igelitku se 100.000,- DM, které si má šéf za dvacet minut vyzvednout. Zoufalý Manni volá Lole. Co si počít? Když ty peníze nesežene, zemře. Lolin mozek pracuje naplno. Má dvacet minut na to, aby sehnala sto tisíc, dvacet minut na záchranu Manniho života. Lola vyrazí z domu do ulic Berlína vyběhat sobě a Mannimu život, sehnat nějak někde sto tisíc. Lola běží ne jako, ale o život. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (661)

LaciLC 

všechny recenze uživatele

Tykwerova moderná, vzrušujúca a v každom ohľade zaujímavá hra s divákom. Máme tu vcelku jednoduchý príbeh, ktorý nám režisér naservíruje nie raz, ale trikrát a vždy inak a divákovi tak ponúkne tri možné varianty priebehu deja. Film sa v podstate hrá s otázkou, čo by sa stalo, keby sa človek v jednom okamihu rozhodol inak a je zároveň dôkazom toho, že aj v Nemecku sa dnes točia originálne, ale hlavne výborné filmy. Celé to mierne pripomína videoklip, animácia sa tu strieda s farebným a čiernobielym obrazom, Tykwer obraz neraz aj zrýchli alebo vráti záber, rozhodne sa je na čo pozerať. Tak invenčný, zábavný, rýchly a provokatívny film, že by som sa ho nebál označiť za to najlepšie z modernej nemeckej kinematografie. ()

Boss321 

všechny recenze uživatele

Originální nápad, především tohle slovní spojení dělá z Loly neobyčejný filmový zážitek a zároveň z Franky Potente udělal velmi nadějnou mladou herečku a Toma Tykwera katapultoval do role jednoho z nejtalentovanějších německých režisérů, což potvrzuje dodnes. Lola je bezpochyby zajímavý snímek a jen dokazuje, že kvalitní film stojí hlavně na kvalitním a nápaditém scénáři. Na druhou stranu, když snímek nějakou dobu pobýval v TOP250 na imdb, tak jsem opravdu očekával ještě něco lepšího a z toho důvodu, že Lola úplně nanaplnila mé očekávání, dávám čtyři hvězdičky. Ovšem rozhodně doporučuji....... ()

Reklama

castor 

všechny recenze uživatele

Neuvěřitelný závod s časem, náhodou, štěstím a OSUDEM. Třikrát jinak, třikrát zběsile a třikrát s jinými výsledky. Divoký běh punkerky Loly za sto tisíci markami a hysterickým přítelem v nesnázích. Drama, filmový experiment, černá komedie či bůhví co ještě se stalo zcela zaslouženě kultovní záležitostí. Zcela originální spleť o třech dějstvích a dvou mezihrách podává režisér Tom Tykwer nekonvenčně, šokujícím a zábavným způsobem zároveň. S chutí si hraje se známými prvky a jejich možnými kombinacemi, velmi přínosné je i to, že příběhy nevypráví paralelně, nýbrž je řadí za sebou. A vždy své hrdiny nechává bojovat s novými souvislostmi. Pro Lolu a přítele Manniho používá „čistý“ obraz, zrnitý (řekněme amatérský) je vyhrazen dalším postavám, jako je především její otec s milenkou, černobílým pak snímá situace, které předcházeli hlavním událostem. Nebo je dovysvětlují. Používá i animačních vsuvek, či statických fotografií o budoucích událostech osob, které Lola při svém maratónu potkává (a je jimi ovlivňována). Tykwer je někdy až příliš doslovný, a pokud něco vytknout, tak snad jen scéna z kasina byla na mě už „příliš“. Ale Tykwer si rád hraje jako děcko, jeho tempo je strhující a nic není těžkotonážně propojováno. A sympatické rudovlasé France Potente jsou za doprovodu techna zaslouženě otevřeny brány Hollywoodu.. ()

lamps 

všechny recenze uživatele

Když sleduje člověk tenhle sebevědomý filmařský koncert, který sice kdovíjak neřeší nějaké pevně zcelující vypravěčské schéma, ale svými žánrovými a formálními hrátkami je jedním z nejvýraznějších autorských projektů své doby, říká si, proč to proboha takhle nejde i u nás. Film, z něhož dělají neúprosný soundtrack, promyšlené střetávání několika postav v nepříliš složité spirále a megavtipné fotografické koláže neutuchající gejzír dynamické černohumorné zábavy. Uhrančivá Franka Potente navíc v úloze, v níž by v tradičním sprintu na dva kilometry rozcupovala i Toma Cruise... 85% ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Homo ludens. Frenetický film, který je svým střídáním materiálů (film, video, fotografie), druhů (animovaný film, hraný film, pseudo-dokumentární momentky), žánrů (komedie, thriller, rodinné drama, romance) a tempa stejně neklidný jako hlavní hrdinka, díky výrazně červeným vlasům a způsobu rámování okamžitě k nalezení v libovolném prostředí. Nejen tím, že okamžitě víte, kde se nachází postava, kterou ovládáte, připomíná Lola videohru. Smrt neznamená konec hry, ale možnost být v další hře lepší, což je velmi osvěžující aktualizace "co by kdyby" schématu. Jak se ale dozvíme hned na začátku od "rozhodčího" (hlídač z banky), teorie je pouze "zbytek", dodatek ke strhující hře. 80% Zajímavé komentáře: mm, Radek99 ()

Galerie (55)

Zajímavosti (21)

  • Scéna odehrávající se v kasínu, kdy padne dvakrát za sebou stejné číslo, je až nápadně podobná scéně z filmu Casablanca (1942), kde se podvodem kulička zastaví dvakrát na čísle 22. (SLOTH)
  • Na filmovém festivalu Sundance získal snímek v roce 1998 Cenu diváků. (Terva)
  • Scéna, kdy Lola v herně svým jekotem roztříští sklo a vyhraje, je inspirovaná filmem Plechový bubínek (1979), kde si malý Oskar svým jekotem, kterým též tříští sklo, vynutí to, aby mi bubínek nikdo nesebral. (Panfilmex)

Související novinky

Febiofest má letos Deneuve i stan na Václaváku

Febiofest má letos Deneuve i stan na Václaváku

11.03.2018

Pětadvacátý ročník Mezinárodního filmového festivalu Praha - Febiofest letos nabízí velmi kvalitní dramaturgii a zajímavé hosty. Tím jistě nevyhledávanějším bude francouzská herečka Catherine Deneuve… (více)

Reklama

Reklama