Reklama

Reklama

Pronásledování právě začíná. Ethan Hawk se jako bývalý automobilový závodník Brent Magna snaží najít svou unesenou manželku. Společně se Selenou Gomezovou následuje v jejím nadupaném autě, Fordu Shelby GT500 Super Snake, záhadný hlas Johna Voighta a snaží se vyhrát napínavý boj s časem. (HBO Europe)

Videa (7)

Trailer 2

Recenze (234)

Douglas 

všechny recenze uživatele

Tohle prapodivně vystavěné - a nebýt autobusů Student Agency, tak i nelítostně zapomenuté - béčko je něčím bez nadsázky výjimečné. Nepodařilo se mi totiž do dnešního dne objevit celovečerní film s brutálnější kanonádou střihů: s více než 3,25 tisíci záběrů na ca. 80 minut stopáže střihá Getaway průměrně každých 1,5 sekundy! (A to má v samém závěru jeden velmi dlouhý záběr, takže je ve skutečnosti ještě rychlejší.) Jakkoli by podobná poznámka mohla znít dost sarkasticky, fakticky vzato jde o důvod k obdivu, protože navzdory výše řečenému si zachovává sled rychle nastříhaných obrazů dostatečnou kontinuitu, aby se divák prostorově neztrácel. Dosahuje toho jednoduše tím, že opakuje několik relativně snadno osvojitelných střihových vzorů (padouch u počítače / hrdina v autě; hrdina v autě / hrdinka v autě; několik kamer vně auta), protože na skutečně globální pokrytí akce z různých úhlů měli tvůrci zjevně málo kamer. Střihovou kanonádu navíc mnohde vytvářejí dost uměle střihy po ose, když se z nájezdu a odjezdu kamery/transforkace tam a zpět odstraní několik desítek okýnek. Tak či onak, z hlediska porozumění některým stylovým postupům akčního či automobilového filmu stojí Závod z časem za analytickou pozornost. Škoda, že vypravěčsky je tak ubíjející... s nepříjemně exaltovanými herci. ()

JohnCZ 

všechny recenze uživatele

Jednou za čas dostanu chuť na pořádný akční výplach a únosové filmy málokdy zklamou. "Selena Gomez," říkal jsem si, "když už nic, tak aspoň bude na co koukat." Co si budeme povídat, Selena je opravdu lepší herečka jak zpěvačka, ale pochvalou bych to vyloženě nenazýval. Celej film vesměs jenom ječí, heká, fuckuje a občas přihodí nějaký "superchytrý komentář" - asi aby ukázala, jak je průměrnej americkej teenager inteligentní (resp. vzdělaný). Nebo bulharskej teenager? Nah, těžko říct. Všichni tam prostě mluvěj plynně anglicky a je jedno, že se film odehrává kdesi v Evropě. Ethan Hawke by taky radši mohl zůstat u toho, co mu jde nejlépe a to jest upřímné hraní v romantických dramatech. Getaway je blboučkej film s hromadami logických chyb, nedotaženým scénářem a místy otravně nekvalitní rádoby dokumentární kamerou. Na druhou stranu je však celej film jedná velká automobilová honička (Semir Gerkhan pochvalně přikyvuje) a nutno podotknout, že docela dobře nasnímaná. Dívá se na to dobře, ale pochybuju, že si zítra vzpomenu, že jsem nějaký Getaway vůbec viděl. ()

Reklama

schizmo 

všechny recenze uživatele

Nikdy jsem nebyl z těch, co slintali nad sinými vozy, nefandil tuningu ani dalšímu buranskému takyznalectví problematiky automobilového průmyslu - naopak, vždy jsem si potrepěl na efektivnost, účelnost a nízkou spotřebu. Proto jsem poměrně zaskočen, kolik dílů si vybrečela série Rychle a zběsile, Need for speed a podobné macho nesmysly, takže z dalšího filmu, jehož problematika je svěřena do rukou, které celý film drží volant, rozhodně nejsem nadšen. Bohužel autor zašel asi příliž daleko, když ladné děvy, které mohou poutat pozornost v případě, že máte rychlé káry na háku, nahradil přechytralou teenkou s mastnou hubou a nablízkanou produkci nahradil záběry z průmyslových kamer. Děj je plochý a předvídatelný až hanba, napětí nulové a takové špeky, jako že veškeré překážky v cestě jsou prázdné plastové barely a krabice, v jednom záběru utržené zrcátko je v dalším opět na svém místě a podobné perly - to už je asi moc. Inu, je to z těch filmů, který je čistě ztrátou času... ()

maddy 

všechny recenze uživatele

Tradične sympatický Ethan Hawke vo video-béčku v štýle „Fast & Furious natočený found-footage formou v bulharskej Sofii“, ktoré sa omylom dostalo do širšej distribúcie a na plátna kín (teda našťastie u nás nie). Na rovinu Getaway je poriadna mizéria, ale natočil ju Courtney Solomon, ktorý sa vo svojej filmografii pýši kúskami ako odpadové Dungeons & Dragons a podpriemerný horor An American Haunting, takže prvotriedny kúsok nemohol očakávať snáď nikto a rovnako je k filmu potrebné aj pristupovať. Práve preto musím uznať, že tento jeho zatiaľ posledný automobilový počin je asi ten najznesiteľnejší. Áno, je to celé neskutočne naivné; má to maximálne nedôveryhodný príbeh s nadmierou logických chýb; jednoduchučký scenár, ktorý vkladá postavám do úst vety ako z pomocnej školy a rovnaké je aj ich chovanie; navyše topornú „herečku“ Selenu Gomez v jednej z hlavných úloh; žiadnu chémiu medzi jedinými dvomi postavami, ktoré prakticky nezlezú z pred kamier a v závere sa celý film ešte aj vykašle na objasňovanie akej takej pointy a skončí viac menej „do prázdna“. Ale na druhej strane musím uznať, že keď už nič iné, tak aspoň prekvapil slušnými akčnými scénami. Automobilové naháňačky totiž mužskú časť divákov určite potešia poctivými kaskadérskymi kúskami/haváriami, nakoľko je celý film natočený akýmsi „real-action“ štýlom, kde sú kamery umiestnené priamo na vozidlách a sprostredkovávajú takmer až „first-person-view“. Klasická „old-school“ akcia bez akýchkoľvek digitálnych efektov (aj keď ten výbuch továrne si mohli odpustiť), čo je rozhodne veľmi príjemná zmena oproti všetkým nereálnym blockbusterom. Napriek lacnému looku, rozklepaným kamerám a chaotickému strihu prekvapivo nestráca ani na prehľadnosti. Jazdí sa v podstate celý film, a aj keď je pravda, že s pribúdajúcimi minútami sa naháňačky stávajú čoraz viac monotónne, tak vďaka ani nie 80 minútovej stopáži (keď si navyše odpočívame úvodne a záverečné titulky, tak ani to nie) film skončí skôr než divák začne pociťovať neznesiteľnú nudu. Uznávam, že je to ultra-lacná blbosť, ale vďaka sympatickému Ethanovi v hlavnej úlohe, občas zaujímavej „reálnej“ automobilovej akcii a veľmi skromnej stopáži, pri ktorej film nestihne až tak výrazne nudiť si aspoň pár bodov k dobru naozaj zaslúži. Pokiaľ je človek v tej správnej nálade, nehľadá nič zmysluplné a chce sa len v rýchlosti odreagovať u nenáročného závodného filmu určeného pre chlapov, tak Getaway ho nemôže výrazne uraziť. Kto si to pustí s vyššími (resp. vôbec nejakými) očakávaniami, vzhľadom na predošlú tvorbu režiséra, ide sám proti sebe. ()

LiborGondek 

všechny recenze uživatele

Hra Getaway byla naprosto fenomenální a nemohl jsem se od ní odtrhnout, dokud jsem ji nedohrál. Ale co z toho udělali na filmovém plátně, to zůstává rozum stát. Krom toho, že je to tak naprosto fantasticky neuvěřitelné, že USS Enterprise ze Star Treku vedle toho vypadá pomalu jak reálné vzdušné plavidlo současnosti, to je i blbě natočené. O tom, že jednomu z nejnenažranějších automobilů - Shelby Mustangu po celou dobu nevyschla nádrž se raději už ani zmiňovat nebudu. To vlastně byl asi ten nejmenší zázrak... Závěrečná scéna, kde většina filmů vrcholí, je zde taková, že koukáte na auto kličkující před vámi a připadáte si jako v Gran Turismu, ale rozhodně ne doma, dívajíc se na dobrý film. Závěrem, je to slabota, bohužel. ()

Galerie (42)

Zajímavosti (21)

  • Tento film si vypůjčil nehodu z NASCAR závodu 2011 5-Hour Energy 200 na trati Dover International Speedway a upravil ji pro své účely (ve filmu čas od 4:11). Tvůrci pouze upravili čísla vozů, cenzurovali skutečné sponzory a Brenta Magnu (Ethan Hawke) posadili do vozu č. 60 Carla Edwardse, který tu nehodu neúmyslně způsobil. (Mannoroth81)
  • Shelby Super Snake Mustang je také zriedkavé auto, že Shelby ich muselo vyrobiť špeciálne pre potreby snímky. Pre film bolo zhotovených 7 áut Shelby. Veľa z nich bolo zničených niekoľkokrát a diely z nich sa použili na vytvorenie nového auta. Dokopy bolo vo filme zničených 13 Shelby áut. (Tony DiNozzo)

Reklama

Reklama