Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Pohádka, sen nebo noční můra? Mladý romantik Max (Vincent Cassel) bydlí v Paříži a rád flirtuje, ale rozhodl se oženit. Jednoho dne zahlédne přes sklo telefonní budky Lisu (Monica Bellucci) - okouzlující dívku, s níž před dvěma lety prožil vášnivý vztah. V okamžiku zapomene na všechno, plánovanou cestu do Tokia i na svou snoubenku Muriel. Posedlý Max Lisu pronásleduje a ukryje se v jejím bytě. Je tam však přistižen dívkou jménem Alice, která je Lise podezřele podobná... (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (79)

ivishka 

všechny recenze uživatele

Čím to asi tak bude...Netřeba říkat, že nemám dávat na hodnocení filmů na této stránce - i když jsem si na to zvykla - vždycky dám přednost lépe nebo méně hodnoceným filmům(čistě ze zvědavosti). Asi jsem ale myšlením na úplně jiné vlně než zdejší smetánka, a tak jsem nadšena nebyla. Nabídlo se mi konverzační drama bez potřebného poutavého kouzla a ještě k tomu z pera nějakého Francouze. Proti Francouzům jako národu nic nemám, ale málokdy pochopím jejich filmy a tento nebyl výjimkou. O herecké stránce moc mluvit také nemůžeme, protože kdykoliv jsem chtěla pochválit nějakého herce, musela jsem se hodně snažit, aby mě nenaštval hudební šanzoniérský podklad. ()

DannyBoy80 

všechny recenze uživatele

Hodně zvláštní film. Jednu hvězdu dolu za, řek bych, až nadměrnou překombinovanost a nahodilost. Každopádně se člověk nenudil a pořád čekal jak t otedy bude. Pořád myslel, že to bude tak a nakonec to bylo úplně jinak. Závěr mě trošku nadzvedl, přišlo mi to až nelogické, ale možná že život je někdy opravdu takový. Herecky dobře zvládnuté. Doporučuju. ()

Reklama

Shadwell 

všechny recenze uživatele

Byt zcela zřetelně vychází z Hitchcocka, stačí se podívat na movie connections na IMDb, a mimo to nabízí postmoderní romantiku, která uspokojí jak hledače bizarností, tak běžné diváky. Samozřejmě, díky tomu, že film cílí na dvojí publikum, stoprocentně neuspokojí ani jedno, neboť se musí podřizovat kompromisům. Stavba filmu je navýsost promyšlená, protože směřuje z prostorovosti Okna do dvora do časovosti Vertiga, jinými slovy, v první půli obklopuje Cassela prostor a on se v něm ztrácí, zatímco v půli druhé čelí psychoanalytickému-surreálnému bezčasí a honění se za přízraky (proto se druhá půle filmu může zdát dramaturgicky nezvládnutá) a stejně jako ve Vertigu podléhá „dvěma ženám“, představujícím ve skutečnosti ženu třetí (potvrzuje to neskutečné množství interpretací Vertiga a myslím si, že by si je zasloužil i tenhle film). Je otázkou, jestli Byt zesložiťuje banální příběh, nebo naopak zjednodušuje hitchcockovskou komplikovanost, a která z těchto cest je legitimní a která už eticky závadná. ____ Ještě, než přejdu na stylistickou analýzou, rád bych pochválil Vincenta Cassela. Dřív jsem si říkal, do jakýho trhana se to Monica zakoukala, ale poslední dobou to vidím obráceně. To on je ten dokonalý, který by mohl mít každou, na niž by ukázal. V roce 1999 se vzali a film tím chytře předjímá zapojování manželských etud do fikce, protože zatímco v Eyes Wide Shut jsme byli svědky začátku konce vztahu Toma a Nicole, zde pociťujeme konec začátku (konec flirtu a nástup vážného poměru) mezi Vincentem a Monicou Bellucci. ____ Celý film je vizuálně velice nápaditý, a tomu odpovídá dokonaná kamera. Často se z absolutně statické polohy nečekaně odpoutá a metaforickým přechodem z 35mm na 16mm „vyrazí" zkoumat území scény. Podobně komponuje filmy třeba Gaspar Noé. S tím úzce souvisí vyjadřování prostoru. Představme si, že se Vincent Cassel probudí na neznámém místě. S velikostí místnosti, ve které se probouzí, se můžeme seznámit několika způsoby. Můžeme ji obhlédnout jediným pohledem – záběr celku. Může ji ale prozkoumat podrobněji – panoráma po místnosti nebo montáž jednotlivých detailních a polodetailních záběrů. Tedy způsob deduktivní a induktivní; filmař – vědomě či bezděky – si klade otázku, zda směřovat od celku k detailu (analýza) či od detailu k celku (syntéza). Byt celky a detaily střídá zcela nahodile, živočišná kamera (současně však tak neviditelná a bez diskontinuit, protože na sebe neupozorňuje) motivuje svůj přístup tím, zda něco zásadního skrývá (pak používá celky), nebo rozkrývá a vášnivě zkoumá (detaily obou slečen), ale celkům se film víceméně vyhýbá. Jednak Francouzi přirozeně nebudou přebírat model klasického Hollywoodu, druhak stále splácejí (národní) dluh radikálním filmařům z nové vlny 60. let. ____ Stylistická poznámka ke střihu setřením (wipe-by cut): Platí, že když v záběru braným dlouhoohniskovým objektivem projede něco přes náš výhled (osoba, strom, dopravní prostředek), tak ve chvíli, kdy je náš pohled zakrytý, dochází nezřídka ke střihu. Jakmile překážka zmizí, vidíme detailnější záběr z bližší vzdálenosti. V Bytu funguje něco obdobného při procházení kamerou skrz zdi místností (ty suplují ony věci, které projdou přes náš výhled), ale neslouží to k setření, protože kamera zůstává stále stejná před i po, nastavená na stejné ohniskové vzdálenosti. () (méně) (více)

runner85 

všechny recenze uživatele

Možno ma pár ľudí ukamenuje, možno nie, ale ako tu čítam, tak sa asi s väčšinou zhodnem na tom že Wicker park je o dačo lepší ako tento originál. Hlavne ten koniec ! áno tu je trošku viac tajomnosti, Európy, kde Európsky divák má rad neurčité konce, zatiaľ čo USA divák má rád happy end ... tiež sa zaraďujem skôr do toho Európskeho diváka ale ako sa vraví výnimka potvrdzuje pravidlo ... ()

mira.l 

všechny recenze uživatele

70%plus?? Za co?? Za ten guláš, co jsem právě viděl? No to snad ne... Tenhle zmatek byl opravdu sestříhanej správně? Ne, nechápal jsem tuhle motanici skoro od samýho začátku. Takže jediný, co si z toho pamatuju (teď, těsně poté, co to skončilo, za pár dní si ani na to nevzpomenu) je přehlídka hezkých nohou M. Bellucci a Romane Bohringer (která sice moc hezká není, ale nohy měla stavěný sošně) v krátkých sukýnkách, a že to trochu vypadalo jak dobová reklama na černý punčocháče. A to je na film s červeným hodnocením docela dost málo. A za ty dvoje pěkný nohy je taky ta jedna hvězdička, jinak byl tenhle mišunk docela utrpení. ()

Galerie (16)

Zajímavosti (4)

  • Herečka Monica Bellucci se při natáčení dala dohromady s hercem Vincentem Casselem, po třech letech se vzali a mají spolu dcery Devu a Léonii. (Roman.Ticka)
  • Podľa slov autora Gillesa Mimouni je jednou z ústredných tém filmu čas. Postava Maxa Mayera stvárnená Vincentom Casselom sa totiž nevie rozhodnúť medzi troma ženami, z ktorých jedna predstavuje minulosť a ďalšie dve prítomnosť a budúcnosť. Cieľom autora bolo vytvoriť modernú poviedku pretavenú do netradičného thrilleru bez zbraní a policajtov, ktorého tempo udáva predovšetkým sentiment. (0verseer)

Reklama

Reklama