Režie:
Jean-Pierre MelvilleScénář:
Jean-Pierre MelvilleKamera:
Henri DecaëHudba:
Éric DemarsanHrají:
Alain Delon, Bourvil, Gian Maria Volonté, Yves Montand, François Périer, Paul Crauchet, Yvan Chiffre, Pierre Collet, René Berthier, Yves Arcanel, Paul Amiot (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Tři muži vede osudový kruh přímo do náruče smrti. Corey (Alain Delon) se po propuštění z vězení vrací za svou dívkou, která ale mezitím dala přednost jeho parťákovi. Náhoda ho svede dohromady s prchajícím zločincem Vogelem a bývalým policistou Jansenem. Společně vyloupí klenotnictví. Snadný úspěch je povzbudí, a proto začnou vyhlížet další objekt... (Česká televize)
(více)Videa (6)
Recenze (141)
Tichá 25minutová loupež je veliká laskomina, překonávající všechny pozdější napodobitele, halucinogenní scéna s ještěrkami potěšila stejně jako proti svému typu obsazený André Bourvil, ale jako celek za mě na gangsterku příliš mnoho umění a na umění příliš málo přesahu nad rámec samotného nápadu udělat pomalou nemluvnou existenciální žánrovku. Navíc jsem si až na pár výjimek (Rocco a jeho bratři, Dva muži ve městě) nějak nikdy nesedal na zadek z Delona, takže přes uznalé pokyvování hlavou těžko někdy najdu důvod těch 140 minut absolvovat znovu. ()
Kdyby to bylo tak o půlhodinu kratší (resp. místy rychleji sestříhané), tak by to bylo mnohem lepší. Herci skvělí, mě osobně se nejvíce líbil tradičně Yves Montand, ale přesto přese všechno víc jak tři * dát nemůžu. Prostě se to až moc táhlo. ______po druhém zhlédnutí musím přidat aspoň jednu hvězdu, užil jsem si to mnohem víc. ()
Detektivka o krádeži klenotů. Něco hledání parťáků, něco přípravy a akce a nakonec akce samotná. Povahový profil policejního komisaře řádně rozebraný. Mnoho nedořečených věcí. Celkově ale bezdůvodně pomalé, postrádající zásadnější pointu. Možná mi něco uniklo, bo jsem dvakrát usnul a musel přetáčet zpět. 65% ()
S Delonkem dokoukám do konce všechno, i kdyby se zhostil role Paris Hiltonový řešící letité dilema jaké hadýrky vzít na svou kurví figuru, ale tohle bylo příliš dlouhé a zdechlé i na francouzskou kriminálku v době své největší slávy. Za zmínku stojí, že se ve filmu vůbec nestřílí a když už to náhodou přijde, v člověku neprobudí víc než malý dolíček na ksichtě. Naopak body nahoru za příjemnou, zamračenou, zasviněnou starofrancouzskou atmosféru, v mém případě ještě umocněnou úplně stejnou slotičkou venku za oknem. ()
I když jsou zde dobré herecké výkony a scénář není špatný, je to styl, jakým je film natočený, který dovede zaujmout. Styl, kde vyniká hra se zvukem a s tichem. Absence soundtracku je celkem patrná, ale teprve v některých vypjatých scénách si uvědomíte, jak silným nástrojem je ticho. Francouzi nemají jen dobré komedie. ()
Galerie (80)
Photo © Les Films Corona
Reklama