Reklama

Reklama

Samuraj

  • Francie Le Samouraï (více)
Trailer

Obsahy(1)

Jef Costello (Alain Delon) má odstranit bohatého a vlivného obchodníka, který má stejně tak bohaté a vlivné nepřátele. Vše jde přesně podle vypilovaného plánu, takže jej musí policejní superintendent (François Périer) propustit, přestože jeho policajtský nos tuší pravdu. Jenže zákazník, místo aby zaplatil dohodnutou sumu, zpanikaří a pokusí se Jefa zabít. A není nic horšího, než naštvaný nájemný vrah s policejním pitbulem v patách... (monolog)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (232)

Radko 

všechny recenze uživatele

Osamelo žijúci zabijak. Uväznený, ako vtáčik v klietke, ktorý ako jediný mu zdobí jeho ošuntelý príbytok. Uväznený v zmysle podriadonosti tým, ktorí ho platia. Motívy jeho práce mu nikdy nezverejňujú, skutočných objednávateľov nepozná. Mlčanlivú racionalitu jeho konania naruší zrada. Podobne, ako jeho vtáčik v klietke zmení, narušením jeho ustálených zvykov, melódiu spevu. I jeho nápev tak dostane iný tón. Tón pomsty voči tým, ktorí ho platia. Prepojenia tých, ktorí ho ovládajú, a ktorí po ňom idú sú však len ťažko jednoznačne pochopiteľné a uchopiteľné. Napriek znalosti prostredia, kde sa pohybuje najradšej - podzemia veľkomestskej dráhy metra - sa sieť nad ním neúprosne zaťahuje. Uhrančivá filmová jazda muža, ktorého pohľad ženy síce zbožňujú, no spásy sa od nich nedočká. Ani od komplica, ktorý mu už odmieta naďalej meniť značky na ukradnutých automobiloch. Má zmysel bojovať v tejto situácii proti presile ? ()

Boss321 

všechny recenze uživatele

Povedená kriminálka, kterou tahne cool Alain Delon v roli nájemného zabijáka. Jeho uhrančivý pohled a baloňák jsou dvě věci, které mi z filmu nejvíce utkví v hlavě společně s perfektní naháněcí scénou z metra. Francouzské kriminálky mám velmi rád a v detektivním žánru patří mezi to nejlepší (obvzláště od 60. do 80. let). Za pochvalu stojí hlavě atmosféra, která je budována pečlivě a plně mne pohltila a nedopřála mi se od snímku odpoutat. Zatím vše jen chválím, ale pátou hvězdičku mi brání dát značné, řekl bych, až do očí bijící nelogičnosti. Hlavně jsem nepochopil, proč se po vraždě nezbavil baloňáku :). Každopádně další z řady brilantních francouzských kriminálek, která stojí za zkouknutí....... ()

Reklama

Morien 

všechny recenze uživatele

(1001) Myslela jsem si, že chladné a odtažité filmy jsou můj šálek čaje... No, očividně existují čaje, které ještě tak úplně nechápu a nebo prostě vůbec nejsou pro mě a nemá smysl zkoušet to a křivit si úsměv nepříjemnou chutí. Cathy Rosier je božská, ale víc jsem si z filmu neodnesla. Delon (pro mě celkem překvapivě) v sobě nemá dostatek charismatu, aby mě přiměl vkládat si do prázdného rámu vlastní obraz, jak to u podobných filmů bývá. ()

corpsy 

všechny recenze uživatele

Dobre plynúci, zaujímavý a na svoju dobu aj pomerne korenistý ( myslené vzhľadom k prednesu námetu a jeho nekompromisnosti ). Z hereckých výkonov, ale púta iba ústredná postava a z tých fyzických je určite neprehliadnuteľná Cathy Rosier. Škoda ako celku, pretože iba niektoré zo scén pôsobia, ako by boli točené len nedávno, čiže moderne a dravo. ()

dopitak 

všechny recenze uživatele

V jádru se lze ztotožnit s postřehy kolegy monologa. Ještě bych za sebe doplnil, že pro lepší zážitek by to muselo být natočeno svižněji, způsob vyšetřování mě taky překvapil, hodně věcem porozumět nešlo anebo schválně jít nemělo, ale asi si nikdo nevšiml, že před akcí v baru nechal Alain auto nastartované a rozcvícené, a když se k němu vrátil, motor běžel ale přístrojová deska se topila ve tmě. Nathalie Delon nebyla bez půvabů, to samé lze ale říct i o Cathy Rosier. Solidní krimi s koncem, který sice netipnete, ale vytušíte. I vrah může být mužem pevných zásad, nebo spíš musí. Tak 70 %, ale za dobrý dabing 4*. ()

Galerie (26)

Zajímavosti (21)

  • Rok 1967 není pouze rokem vzniku tohoto filmu. V tomto roce sjel z výrobní linky v USA první model Chevroletu Camaro. Za povšimnutí tedy rozhodně stojí, že se si v tomto filmu stihly zahrát hned dva. Jeden bílý v první půli filmu a druhý černý (v majetku klavíristky). (Scott67)
  • Alain Delon a jeho ľahostajný výraz dodal téme izolovanosti priam stoický rozmer. Jeho osamelosť je vyjadrená pomocou expresívneho nasvietenia scén a temnotou, ktorej dominujú tri farby – ľadovo modrá, chladná šedá a zafajčená zelená. Monochromatická kamera Henriho Decae sníme zamračené exteriéry a matné interiéry a vytvára tak dojem takmer čiernobieleho obrazu. (Biopler)

Reklama

Reklama