Reklama

Reklama

Obsahy(1)

V dnešní době jsou nejcennějším zbožím informace. Film Kandidát ukazuje velkou moc médií, která manipulováním s událostmi mohou ovlivňovat celý svět. Příběh sleduje zákulisí politické kampaně kandidáta na prezidenta. Do volby hlavy státu zbývají 2 měsíce. Úspěšný a vlivný majitel reklamní agentury Adam Lambert přijímá lukrativní zakázku. Má realizovat prezidentskou kampaň pro zvláštního kandidáta - nevýrazného, maloměstského podnikatele. Cílem je pouze rozvířit politické vody a ubrat pár hlasů protistraně. Lambert je zvyklý bez skrupulí každým manipulovat a vždy dosáhnout svého. Jenže na večírku v klubu se nechá vyprovokovat a uzavře sázku se svým rivalem - Ivanem Mullerem, který pracuje pro jasného favorita celých voleb. Ve hře je přibližně sedm miliónů eur. Lambert vsadil všechen svůj majetek na jediného koně, neznámého kandidáta. Zapřísáhnul se, že z této nuly udělá nového prezidenta, a to rovnou v prvním kole prezidentských voleb... Kandidát zobrazuje, co se na politické scéně děje nebo velmi lehce udát může. Je cynickou analýzou společnosti, která se nechá manipulovat bohatými a mocnými. Ti, kteří tahají za nitky, vytvářejí svět, ve kterém mizí hranice mezi pravdou a iluzí či dobrem a zlem. (Bioscop)

(více)

Videa (4)

Trailer 3

Recenze (409)

pepo 

všechny recenze uživatele

Takže, dá sa to keď sa chce príp. vie. Remeselne fantastické* , vynikajúco zahrané *, skvelo napísané * . Film má spád *, gule* , ambície* aj to srdiečko* . Hodnotiace absolútno 10/10 *. legenda * - na slovenské pomery normálne je to na nejakých 5 - 6/10 , takže kto chce môže priemerovať. ja zaokrúhľujem na 4* Ale tadeto vedie cesta a Karáskovi by som nemal problém nechať režírovať napr. Saw 9 a mohla by to byť megapecka * P.S. darmo, film v ktorom je Judit Bárdos nemôže byť zlý ()

jojinecko 

všechny recenze uživatele

Nunka vsetko napisala velmi vystizne aj za mna:) S privretými oboma očami aj mojim tretím okom to na tie **** vydá. Marketingová kampaň zabrala, kiná sú prekvapujúco (polo)plné, našťastie za tou všetkou reklamou nie je prázdno. Na herecké výkony najmä Marka Majeského ako ústrednej postavy som si musel najskôr zvyknúť, predsa len slovenská telenovelistická shitná produkcia zanechá v človeku stopy:) Ako celok veľmi SVIEŽI filmík, ktorý aj vďaka svojej formálnej stránke zaujme a najmä - ten cynizmus ohľadom prezidenta Potôňa, ten bol skutočne parádny ! ()

Reklama

Ilicka 

všechny recenze uživatele

Výborné z řemeslného hlediska (kamera, střih, využití hudby, vizuální zámlky), podstatně horší na rovině realizace scénáře, dramaturgie a herců. Silný a nosný motiv politické kampaně s přesahy do minulosti (klipovitý sestřih přípravy a realizace kampaně je nejlepší částí filmu, bohužel však dohromady zabírá jenom asi 15 minut) rozmělňuje dvojice rádoby vtipných a satirických techniků komentujících kampaň, Lambertův život a politickou a společenskou situaci Slovenska. ()

kingik odpad!

všechny recenze uživatele

Dlouho trvající reklama s krátkou životností, respektive sračka na entou. Existence tohoto filmu je pro mě záhadou, asi jako jizva nad pravým okem postavy, kterou ztvárnil hláškující Michal Dlouhý. Byl z nemnoha atributů filmu, které byly snesitelné, zbytek byl protivný až do morku zkaženého politicko/mediálního zákulisí, které tento film ukazuje v jakési zkreslené až povrchně umělohmotné a především absolutně nehmotné "nahotě". Uvěřit tomu, co se pan Alfons Karásek, pardon, pan Jonáš Karásek snažil převést do 90.minut dlouhé reklamní kampaně natočené v reklamně klipovém stylu, je opravdu na pováženou. Nedovedu si představit, že by někdo tenhle film mohl brát vážně, a přitom to nevylučuji, přesto Karásek - politický poberta nevládne dostatečným nadhledem vyzrálého režiséra. Příběh neumí vyprávět jinak, než jen efektní cestou zpomalených a obsesivních záběrů, tolik podobným z reklam na luxusní výrobky, jen s tím rozdílem, že tento produkt tentokrát nelze pojmenovat, a neuměl to ani sám autor. Zvolený přístup k tématu je tedy takový, s jakým se v česko-slovenské kinematografii moc nesetkáte, o to horší, že už se ním ani jako divák setkat nechci. Bratislavská Petržalka, Tv Joj, mravně zkažený biskup, potetovaná "punk" asistentka ve firmě, Pavel Nový coby generál a pozůstatek "husácké" éry, kdy ve filmu je vidět fotka, na které stojí za Brežněvem a Husákem "zkopírovaný" snad z dob filmu "S tebou mě baví svět", nepostradatelný product placement (tam však bylo trochu ironického nadhledu) a mnoho dalších super hrůz, kterými je film doslova hloupým způsobem přehlcen. Adam Lambert, to není jen skutečně žijící zpěvák současnosti, to je také mocný šéf jisté reklamní agentury z Karáskova fiktivního světa, který dokáže na prezidentský post dotlačit i zcela bezvýznamného kandidáta. Krom toho, že je Lambert (Ivan Majeský) obklopen nevídaným luxusem, je to brilantní manipulátor, nechutný "lobbista" a od pohledu arogantní a nesympatický muž, se kterým byste nechtěli trávit jedinou minutu svého života. A vše, co ve filmu předvádí, je v globálu nabubřelý postoj a neodhaduji, komu by se taková postava, a to nebyl ve filmu jedinou postavou, co neměla divácké sympatie, mohla zamlouvat. A tenhle šéf jakéhosi efektního reklamního kolotoče, jinak nevidím jiný smysl, co jiného by tato ultrapíčovina mohla představovat, je mimoděk sledován a odposloucháván dvěma "špiony", kteří působí stylem "blbý a blbější". Jeden, ten starší, je Čech, co nic neumí a druhý je Slovák, co je technicky zdatný. Nevím, co tohle zvláštní spojení mělo představovat a vysvětlil jsem si to tak, že režisér chtěl ukázat, že vztahy mezi Čechy a Slováky ještě neochladly, proto tedy mezi dvojici "zvědů" panoval ryze kamarádský vztah, s celou řadou přátelsky popichovačných narážek, hlášek a jakýchsi zvláštních lingvistických přirovnání s ohledem na slovensko-českou kulturu jazyka. Netvrdím, že se zrovna nad tím dalo úspěšně bavit, ale vzhledem k příšernému pojetí celého filmu, tohle kabaretní spojení dvojice Dlouhý & Kubovčík představovalo pár scének, jež divák s úspěchem absorboval. Z diváckého hlediska bylo zajímavé i to, že do poslední chvíle se neví, kdo vlastně dvojici na sledování najal. Přetrapná pointa přijde v závěru. Možná na ni nepřijdete, jestli však čekáte něco převratného, tak raději si připravte bránici, abyste se nezakuckali, až tu vtipnost před vás tvůrci postaví. I když z nezbedné Bendice se může nejednomu diváku postavit. To ostatní snad raději ani nevidět. Adam Lambert vloží do kampaně příliš vysokou sázku (doloženo opět trapnou a málo pravděpodobnou scénou uzavření sázky o veškerý majetek s konkurentem), která by mu v případě neúspěchu mohla zlomit krk, z neznámého kandidáta na prezidenta Slovenské republiky se v šibeničním termínu stane idol voličů a vše dobré se obrátí ve špatné, když je na rázem favorizovaného kandidáta spáchán atentát(!). Ne, fakt nechápu, kde tvůrci berou inspiraci natočit za pěkné peníze něco tak příšerně divácky abstraktního a nezáživného. Režisér Karásek ve spojení s kvalitním kameramanem Juríčkem umí natočit technicky dokonalou reklamní koláž. Pro koho je však určena a kdo by byl ochoten uvěřit, že tohle je film, co nastaví politice mediální zrcadlo, to už jaksi neřeší. Nebudu blábolit, jestli máme na Hradě toho správného kandidáta, ale když Miloš Zeman ve filmu pronese svojí nezaměnitelnou dikcí větu ve smyslu "že takoví kandidáti by se měli střílet", je myslím každému jasné, že tenhle film je čistá fraška. A pro mě navíc sračka největšího (a)politického kalibru. Mé hodnocení: 0% () (méně) (více)

nunka 

všechny recenze uživatele

Konečne slovenský film, ktorý sa vybral iným smerom ako doterajšia domáca produkcia. Efektne využitý strih a kamera, herci zahrali povedzme že celkom prirodzene, Kubovčík bol určite príjemným oživením a ani pri dialógoch som sa necítila trápne. Vizuálna stránka v sebe nezaprie rukopis tvorcov reklám a videoklipov, po stránke hudobnej je to taká všehochuť, ktorá sa uberá rôznymi smermi a nemá jednoznačný cieľ. Nechýba vtip a odľahčenie, aj humorné prvky definujúce naše slovensko-české bratstvo sa dali ustáť. Ako celok veľmi dobre pôsobiaci film, ktorý je fraškou v politickej oblasti, zrkadlom reálnych praktík a malou sondou do "duší" vrstvy, ktorá ťahá za nitky. ()

Galerie (79)

Zajímavosti (27)

  • Doména dobryprezident.sk, která je ve filmu zmíněna, ve skutečnosti odkazuje na oficiální stránky filmu. (MTHRFCKR)
  • Snímka sa premietala v 35 krajinách sveta, vrátane USA, Kanady, Austrálie, Japonska, niekoľkých prehliadok a festivalov vo Francúzsku, Vietname či Srbsku. V tomto drží v ére samostatnosti Slovenska primát. O zakúpenie práv na adaptáciu diela bol dokonca veľký záujem z Nemecka a Chorvátska. (Biopler)
  • „Keď mi Maroš Hečko doniesol svoju knihu, podľa ktorej chystali film o zákulisí prezidentských volieb, s ponúknutou rolou som nadšene súhlasil, pretože niečo také v slovenskom prostredí ešte nik nenakrútil," povedal Marek Majeský a ďalej dodal: „Chceli sme s cynizmom poukázať na to, ako naivne niekedy veríme ľuďom, nad ktorými by sme sa mali najskôr zamyslieť a zvážiť, či im dáme svoj hlas." (kacer4)

Související novinky

Duhová kulička 2015

Duhová kulička 2015

29.04.2015

Lidi dostanete do kina dvěma způsoby: buď natočíte skvělý film, nebo začnete dělat dobrý marketing. Na ZLÍN FILM FESTIVAL se už třináctým rokem valí Duhová kulička – dvoudenní konference ze světa… (více)

54. Zlín Film Festival startuje již 30. května 2014

54. Zlín Film Festival startuje již 30. května 2014

28.05.2014

Je to ideální datum, protože mimozlínšťané mohou využít k návštěvě Zlína především víkend. Nejedná se totiž jen o festival určený dětem a mládeži, zajímavé filmy z více než 55 zemí světa zde zcela… (více)

Reklama

Reklama