Reklama

Reklama

Le Mans '66

  • USA Ford v Ferrari (více)
Trailer 4
Drama / Životopisný / Sportovní / Akční
USA / Francie, 2019, 152 min

V roce 1959 je Carroll Shelby (Matt Damon) na absolutním vrcholu, vyhrál nejtěžší motoristický závod na světě 24 hodin Le Mans. Po největší triumfu tohoto neohroženého Texasana přijde drtivá rána – lékaři odhalená srdeční vada mu znemožní pokračovat v závodění. Shelby tak začíná novou kariéru jako velmi vynalézavý konstruktér. Spolupracuje s týmem, do nějž patří i vynikající zkušební jezdec a britský šampión Ken Miles (Christian Bale). Miles je nejen špičkovým závodníkem oddaným své rodině, ale je také nesnesitelně arogantní a naprosto neschopný jakéhokoliv kompromisu. A právě tento tým automobilových šílenců si najme Henry Ford II, aby pro jeho automobilku navrhli a postavili dokonalé závodní auto. Ford se totiž rozhodně, že se pomstí Enzo Ferrarimu, za to, že nakonec odmítl domlouvané spojení své automobilky s Ford Motor Company. Vozy stáje Ferrari vítězí na okruhu v Le Mans nepřetržitě od roku 1960 až do roku 1965. Shelby, Miles a jejich malý tým jsou odhodláni tomu učinit s pomocí vozu Ford GT40 rázný konec. Proti nim stojí neporazitelné Ferrari, fyzikální zákony i jejich vlastní osobní démoni. Navzdory překážkám a omezením, které jim do cesty hází i samotný Ford, musí vyvinout revoluční vozidlo, které převálcuje každého konkurenta. Jejich úsilí si ale vybírá nemalou daň – těmto odvážným mužům to ale za vítězství stojí. (Cinemart)

(více)

Videa (21)

Trailer 4

Recenze (1 054)

TheDarKnig 

všechny recenze uživatele

This isn't the first time Ford Motor's gone to war in Europe. We know how to do more than push paper.... Go ahead, Carroll. Go to war. Přímočarý, vysokooktanový biopic o tom, co se stane, když do sebe narazí dva nepohnutelní giganti. Skvěle zahrané (nejen chameleón Bale, ale i věčný sympaťák Damon tu podali zcela sebejisté a přesné výkony), umně zrežírované a sestříhané. Jenom scénář mi přišel docela jednotvárný, bez dostatečného napětí a místy až trochu strojený. Příběh na úkor postav. Ovšem při snaze vměstnat do filmu vše důležité z tohoto legendárního souboje nic jiného asi dělat nešlo. Každopádně je Mangold jeden z těch tvůrců, kteří mě doopravdy ještě nikdy nezklamali a umí obyčejné i velkolepější příběhy vyprávět tak, že se divák jen málokdy začne nudit. 7,7/10 ()

verbal 

všechny recenze uživatele

Můj postoj k motorizovaným prostředkům individuální přepravy je veskrze praktický. Je to skvělá věc, aby se člověk vyhnul přepravě masové, tedy nemusel k pásu, na nákupy a výlety jezdit frustrující sockou, narvanou smradlavými a chrchlajícími bližními, ventilujícími si tam nahlas své mindráky, permanentní nasranost z životních mizérií, větry či akutní alkoholismus, potichu pak masturbační parafilie nebo kleptomanii. A přesně tady to končí. Jediné požadavky, které na vehikl mám, jsou, aby mě rychlostí nepřekračující 29,9 kilometrů v hodině nad povolený limit (mám svůj řidičák vcelku rád a do socky už zpět fuckt nikdy nechci) přepravilo z bodu A do bodu B, nechcíplo při tom, nefučelo na mě, nebolela mě po jízdě ani prdel, ani v zádech a aby tomu moc neškvrčely repráky při Born to raise hell od Motorů, ohuleném na maximum. Zásadně tedy pohrdám moderním pojetím automobilu jakožto prostředku pro prodlužování čuráků, vždyť stejného efektu, a daleko laciněji, lze bez problému dosáhnou koupí zaručeného emailového receptu „8 inches in 5 days“, za pouhých 50 dolarů odborně doporučujícím denně se za něj dvě hodiny tahat, pro demonstraci snobské pičidity podle vzoru - čím víc cigošovi projde elpíček, tím má na krku tlustší zlatý řetěz, nebo jako eliminátoru vrozených malformací, laloků a ovarových krků – je vědecky dokázáno, že některé mechanické hračky výrazně přispívají k sexuální vzrušivosti některých žen a jejich ochotě k následnému styku bez ohledu na vizáž milovníka, přičemž statisticky nejoslnivějších úspěchů údajně nedosahuje čtyřrychlostní big black dominátor (necelé 2000 Kč), nýbrž sedmirychlostní Bugatti Veyron 8.0, W16 (necelé půl miliardy). A pokud jen rádi jezdíte fuckt rychle, úplně stačí, a opět zcela zdarma, nasednout na současnou hlavní figurantku a v intimní chvíli jí pošeptat do ucha, že má skoro stejně dobré kozy jako vaše sekretářka. 3G akcelerační odstředivost zaručena, z nuly na stovce jste za sekundu, a navíc vám žádný urputně pomáhající a chránící orgán neprocvikne i očkovací průkaz. Vším tím grafomanským blábolením jsem chtěl v podstatě říct to, že tento film odsejpá, i když nejste zrovna frotér italských pastelových plecháren nebo úchylný kompulzivní leštil umaštěných nástrčkových klíčů. Pokud se totiž sem tam podaří dát dohromady kulantního režiséra, gramotného scénáristu, solidního dramaturga, opravdu skvěle předstírající kašpary (kupodivu tentokrát ani jindy ochrnutého Démona nevyjímaje) a trochu peněž od Toyoty, může z toho být kýčovitě chytlavá hn, hnn, hnnnnn telenovelka, zobrazující rádoby významný pseudookamžik historie výrobce hnusných aut a vynálezce nejodpornějších forem ždímání lidských zdrojů a nejkrystaličtějšícho zmrdství korporátního kapitalismu v dějinách. Telenovelka, kterou si asi Ford za rámeček zrovna nedá, protože paradoxně pravdivě ukazuje Jindřicha Druhého jako slizkého pokryteckého kokota a jeho top nenažera v naprosto reálných barvách etalonu bezskrupulózní podlé kundy. Prostě jedny z těch mála pohyblivých obrázků, jejichž dvou a půl hodinová stopáž uteče snad rychleji než olej z prasklého gufera u Mondea a u kterých s přiblblým úsměvem rádi přehlédnete všechny ty lacině prvoplánové panenky s porcelánovými hlavami, troubící jeleny i zubokazné a rektobolné načančávání fucktů. A po skončení máte neodolatelnou chuť nasoukat se s nejlepším kámošem do montérek od kolomazi, prohodit motor ze sekačky ve vaší spojlery vytuněné Fábii za nějaký ten vidlicový dvanáctiválec, co žere víc než kolesové rypadlo, a oroštovat to krutě přes 7000 otáček po Déjedniččce, načež se s velkou pompou zabít nárazem do stojícího kamionu v dnes snad již permanentním patentovaném špuntu ŘSD u Velkého Meziříčí. () (méně) (více)

Reklama

Toren 

všechny recenze uživatele

9/10. Čekal jsem hodně... a dostal ještě víc. Film jak víno. Technicky precizní, scénářem vypiplaný, režisérky pevně uchopený a herecky přirozeně spjatý. Nic tu není navíc, nic tu není jen tak. Každý dialog rezonuje a vzájemá chemie dvou ústředních protagonistů dělá radost po celou stopáž. Závody jsou správně napínavé, plné kamerových nápadů a zvukově vytuněné do maxima. Jsou tu chvíle kdy nedýcháte, kdy se upřímně smějete a kdy nevěřícně kroutíte hlavou. Životopis, který překračuje klasické mantinely a servíruje plnohodnotný filmový zážitek. Jen by to možná chtělo sešlápnout pedál u závěrečné katarze, která mohla přijít s nosnějším završením. Ale to je čistě osobní pocit. Jinak bezchybný projekt. ()

Asia_Power 

všechny recenze uživatele

Jak sem tu kdysi dávno (pár měsíců zpátky) sýčkovala, že letošní Oscary se Phoenixovi nikdo nepřiblíží ani ke kotníkům, tak jsem šeredně zapomněla, že Christian Bale má přece hrát v tom LeMán. A sic čekám, že Joker shrábne oscary za všechno, i když osobně bych ho šoupla leda za hlavní hereckej výron, tak Le mans u mě vyhrává na plný čáře a co se týče herce roku....pííííčo tohle bude doslova o kozy vietnamský holky, čili o moje krásné sexy mínus dvojky. Bale, jako už po nevím kolikátý, jasně ukázal, že patří mezi nejlepší herce současnosti a to, že má na svém kontě "jen" jednoho Oscara, a to ještě za vedlejší roli, je fakt k smíchu a jasně to dokazuje, že akademiky prostě k smrti sere svým chováním stejně jako v tomhle filmu Ken Miles sral lidi od Forda. Takže opět dokonalej husto-kruto-přísnej hereckej výron od nejslavnějšího Batmana ,a v Hul-Mi-Údu za zády označované "Zlé dvojče Hittlera", ever. Co se filmu týče, tak jelikož sama jezdím jako drak, porušuji i to, co ještě nezakázali, protože je nenapadlo, že to jde na silnici vůbec provést a, nemít kontakty, mám víc bodů než TOP 5 uživatelů CSFD, sešrotovaný auto a navždy odebranej řidičák, tak samo sebou tento film umím dokonale ocenit. Sice na to vůbec nevypadám, ale řídím opravdu kurevsky dobře, mrdám na 130 na dálnici a dvojitá plná čára na mě řve "přejeď mě, píčo" , což jí velmi ráda plním, tudíž v tomto filmu sem až chorobně záviděla všem těm borcům, co si mohli sednout za volant a jet na plný koule, aniž je za to někdo mrdal. Uznávám, že závod není klasická silniční doprava, ale může se mi někdo divit, po zhlédnutí tohoho sqostu, že opět sednu do svýho načipovanýho auta, zapnu dusík a poletím 300 po dálnici? Nemůže. A proč to udělám, i když vím, že je to špatný? Protože kurva můžu a kdo mě bude srát po něm jebnu klíčem! PS: Konec sem, jako vždy, teatrálně prořvala. ()

Spiker01 

všechny recenze uživatele

150ti minutový epos, u kterého se člověk nenudí ani sekundu. Herecký koncert, kterého se účastní několik výrazných automobilek. Ford v Ferrari je přesně ten film, který zahřeje u srdíčka automobilové nadšence a zároveň ohromí i ty, jež nemají ani řidičák. Podobně jako Rivalové. Ti však byli propadákem a já držím všechny palce pohrobkům od Foxů, aby tento stomilionový projekt uspěl. James Mangold od Logana skutečně chytil druhý dech a já věřím, že podobně šťastnou roku už teď bude mít konstantně. Dobrých námětů vždycky bylo a bude požehnaně. Christian Bale ve své poslední pohublé roli naprosto exceluje, s Damonem tvoří skvělou dvojku (ač jsem si nedokázal tyhle dva spolu při první fotce představit) a je to konstantní jízda od prvního sešlápnutí pedálu. Jízda v jistých momentech tak drásavá, smažící gumy i brzdy, podložená sedmi tisíci otáčkami a v těch dalších kamarádská a rodinná. Tenhle příběh šel zfilmovat mnoha různými způsoby, a ač jsem si reálie zjišťoval až po zhlédnutí, nedokážu si vůbec představit, že by to dokázal někdo lépe a věrněji. Le Mans '66 je přesně ten typ filmu, jež vás v závěru dostane do kolen a možná ne v tom momentu, ve kterém předpokládáte. Nic víc netřeba dodávat. ()

Galerie (60)

Zajímavosti (51)

  • Christian Bale (Ken Miles) navštěvoval lekce závodního ježdění na střední škole Bondurant High Performance Driving School, jejíž zakladatelem byl přítel skutečného závodníka Kena Miles. Bale se tak během studia dozvěděl mnoho historek. (Kinofil)
  • Skutečným důvodem nedohody mezi Fordem a Ferrarim byla ztráta kontroly Ferrariho nad závodním oddělením. Na otázku, jestli se bude moci zúčastnit se svými vozy závodu 500 mil Indianapolis, mu bylo odpovězeno ne, protože by konkuroval vozům Ford. (xisp)
  • Menšie cameo si vo filme zahral aj Josh Brolin, no jeho účinkovanie bolo nakoniec z filmu vystrihnuté. (MikaelSVK)

Související novinky

Mangold píše Star Wars i Swamp Thing

Mangold píše Star Wars i Swamp Thing

08.04.2023

Včera bylo během úvodního ceremoniálu Star Wars Celebration oznámeno, že režisér Logana či Ford vs. Ferrari James Mangold natočí vlastní Star Wars. Snímek s názvem Dawn of the Jedi bude vyprávět o… (více)

Závodní drama s Bradem Pittem kupuje Apple

Závodní drama s Bradem Pittem kupuje Apple

04.01.2022

O chystaný závodní film s Bradem Pittem (Tenkrát v Hollywoodu) v hlavní roli a Josephem Kosinskim (Top Gun: Maverick) za kamerou se v Hollywoodu svedla obří bitva, takřka všechna velká studia a… (více)

O závodní film s Bradem Pittem je velký zájem

O závodní film s Bradem Pittem je velký zájem

05.12.2021

Blíží se nám další velký závodní film a tentokrát si v něm hlavní roli zahraje Brad Pitt (Tenkrát v Hollywoodu). Jakmile se navíc slovo o projektu dostalo ven, strhla se o něj velká aukční bitva mezi… (více)

Hugh Jackman v biografii Ferrariho?

Hugh Jackman v biografii Ferrariho?

21.06.2020

Režisér Michael Mann (Nelítostný souboj) chystá biografii slavného zakladatele automobilky Ferrari Enza Ferrariho už dobré dvě dekády. Nyní se ale zdá, že by se konečně mohlo brzy začít točit. O… (více)

Reklama

Reklama