Reklama

Reklama

Šest cizích lidí ve vězení budoucnosti, které tvoří nekonečná řada vzájemně propojených cel ve tvaru kostky. Psycholožka, policista, profesionální zloděj a dospělý autista netuší, kde jsou a jak se tam dostali. Ale brzy zjistí, že každý z nich má schopnosti, které jim mohou pomoci k úniku. Napětí však vyvolává konflikty a jejich společné úsilí dostává trhliny. Přežijí, jen když odloží stranou vzájemnou nevraživost a začnou spolupracovat. Je to jediná cesta ke svobodě. Spojí své síly nebo zahynou? Kdo se dostane ven? (Hollywood Classic Entertainment (H.C.E.))

(více)

Recenze (677)

J*A*S*M 

všechny recenze uživatele

To jsem tak jednou dostal chuť podívat se znovu na film, který jsem měl v paměti jako vynikající originální sci-fi horor. A byl jsem teda dost nepříjemně překvapenej. Kostka je bezesporu originální, ale převést onen originální námět na plátno se nepovedlo bez bolestivých ztrát. Scénář se sice snaží pracovat s psychikou postav, ale příliš mu to nejde, respektive takové kraviny, které scénář nutí postavy říkat, už jsem dlouho neslyšel. A ještě ke všemu to musí odehrát absolutně příšerní herci (černošský policista je tak špatný, až je to vtipné). Napodruhé tedy pořádné zklamání, body hlavně za nápad a atmosféru. 7/10 Horror movie of the year ()

Oskar 

všechny recenze uživatele

Matematika mě děsí. Příklady typu "jede-li vlak určitou rychlostí a bába s trakařem jinou rychlostí, jaké je rodné číslo strojvůdce?" mě v dětství budily ze sna. Kostka zhmotnila mou představu pekla. Být zavřený v šestibokém tělese a unikat z něj jen na základě znalosti matematických zákonitostí by se možná líbilo úchylnému geometrovi. Já bych rezignovaně spáchal harakiri logaritmickým pravítkem nebo bych se strachy odmocnil. Děsivý film. 80% ()

Reklama

silentname 

všechny recenze uživatele

"Cube" je filmom, ktorý aj veľa rokov neskôr stále ostáva v pamäti ako jeden skutočne silný hororový zážitok. Film má dobrú atmosféru, je správne temný a má aj zaujímavé postavy, ktoré som chcel sledovať. Je zaujímavé vidieť ako na mnohých postupne začne celá tá situácia doliehať a ako postupne začnú prichádzať o rozum. A je zaujímavé vedieť, že toto je najlepšia rola, kde sa objavila Nicole de Boer. Po tomto filme som si hovoril, že sa teším až ju uvidím niekedy znovu, no reálne sa nakoniec stala tvárou lacných katastrofákov, ako bolo napríklad "Metal Tornado". Čo je trošku škoda. Lebo v tomto filme bola ozaj vynikajúca. A aj v mnohých ďalších filmoch som o nej nemohol povedať, že by podávala mizerné výkony. Zaujímavé je na filme, že pôsobí aj celkom uveriteľne. Celé to skôr pôsobí ako experiment. Dajme dokopy skupinu ľudí, ktorí majú v určitom smere nejaké znalosti. Prípadne možno aj mohli nejakým spôsobom do toho projektu prispieť. Podarí sa im nájsť cestu von, alebo ostanú uväznení v tomto obrovskom labyrine plnom nástrah? To bolo pre mňa veľmi dobre zapracované. Sú dokopy len 2 veci, ktoré ma na filme mrzia. Prvou je záver. Neviem ako sa to celé vlastne udialo. Viem, že sa to mohlo udiať, no bolo to nutné? Myslím si, že všetci sme chceli vidieť, aby sa naša finálna trojka dostala z tej kocky von. A pohľad Nicole de Boer v jej očiach a tá radosť z pohľadu na východ mala pre mňa väčšiu silu, než to čo prišlo následne. Druhý problém vidím v tom, že niektoré postavy mohli byť vyprofilované trošku lepšie. Myslím si, že výsledne sú mnohí dobrí, no Quentin a Worth mohli byť vyprofilovaní o niečo lepšie. Môj pocit. Celkovo ale ide pre mňa o skvelý thriller, ktorý aj dnes vie prekvapiť svojou atmosférou. A je cítiť, že aj dnes mnohí filmoví tvorcovia berú z tohto filmu inšpiráciu. Hodnotenie: B+ ()

Bachy 

všechny recenze uživatele

Napínavé hodně a bavilo mě to, ale ten konec to tak zazdil. V SAW jsou malinko lépe vykreslené postavy, ale to mi tak nevadilo, jenže závěrečných 15-20 minut je to akční šílenost, ten policajt už byl moc přehnaný. Fakt, že najednou začal ovládat prvočísla a dohnal je bych ještě omluvil, protože třeba je prostě slyšel, ale to jak přišel tak potichu, že si nikdo ze tří lidí nevšimli, že jde k matematičce zakrvácený mohutný policajt s tyčí v ruce..noo. Do místnosti ticha to byla bomba a tam dosáhla vrcholu, pak ale volný pád.... ()

Carol Pifková 

všechny recenze uživatele

Vidím tu také vysoké hodnotenia, že začínam mať pocit, že v poslednej dobe ma snáď nezaujal žiaden film a stáva sa zo mňa dáke monštrum s filmovým nevkusom . Námet bol zaujímavý, to musím uznať, ale tam bolo toľko možností ako ten dej viacej oživiť, i keď boli v posratej kocke. Ja som sa nudila, dokopy sa tam vlastne nič zaujímavé (pre mňa) nestalo. Najviac ma asi zaujala smrť na úplnom začiatku a to lúštenie čísel. Okrem toho však bohužiaľ, nič viac. A trošku ma zarazilo posledných pár minút filmu, to nemohli zomrieť iným spôsobom? Niečo zaujímavejšie by sa nenašlo? No ale evidentne nie, kedže to v tom filme nebolo a zomreli "bežným" spôsobom. Kľudne si zapáľte fakle, vezmite vidly a dáky ten kyjak a choďte mi búchať na dvere, že som monštrum, ale pre mňa tento film bol jedna veľká nuda, ktorá ma neoslovila. Úprimne, pri záverečných titulkoch som si vydýchla, že to mám konečne za sebou. (Nebúchal niekto na dvere?!) ()

Galerie (20)

Zajímavosti (19)

  • Většina filmu byla natočena ruční kamerou. (Kulmon)
  • Všechny postavy jsou pojmenovány po věznicích: Quentin (Maurice Dean Wint) - San Quentin, Kalifornie. Holloway (Nicky Guadagni) - Anglie. Kazan (Andrew Miller) - Rusko. Rennes (Wayne Robson) - Francie. Alderson (Julian Richings) - Západní Virginie, USA. Leaven a Worth (Nicole de Boer a David Hewlett) - Leavenworth, Kansas, USA. Jejich jména navíc představují samotnou povahu věznic - například Kazan (mentálně postižený) je v Rusku rozvrácená věznice. Rennes ("učitel") se stalo vzorem pro mnoho dnešních věznic. Quentin (detektiv) je znám svou brutalitou. Holloway je ženská věznice. Alderson je vězení, v němž je samotka běžným typem trestu. Leavenworth se řídí pevně danými pravidly (Leavenina matematika), a nová věznice je společně vlastněna a stavěna (Worth, zaměstnán jako architekt). (Piggsy)
  • Film byl natočen za 20 dní. (Kulmon)

Související novinky

Neuromancer má lepšího režiséra

Neuromancer má lepšího režiséra

10.05.2010

„Bible kyberpunku“ z pera Williama Gibsona se už pěkných pár let chystá na plátna kin. Když bylo ohlášeno, že ji bude režírovat Joseph Khan (tvůrce šílenosti Torque – Ohnivá kola) a hlavní roli si… (více)

Reklama

Reklama