Reklama

Reklama

Slibná kariéra u pořádkové policie, potomek na cestě, půjčka na nový dům od rodičů: vše se v Marcově životě podle všeho ubírá správným směrem. Pak se ale na policejní akademii objeví jeho nový kolega Kay. Společný trénink jako by do Marcova života přinesl závan svěžího vzduchu – a on sám poprvé pocítil náklonnost k muži. Marc, rozpolcený mezi důvěrně známým světem a novými neznámými pokušeními, ztrácí kontrolu nad svým životem. Zažívá volný pád, ze kterého nebude mít prospěch nikdo. A ze všeho nejméně on sám. (Bontonfilm)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (114)

Marthos 

všechny recenze uživatele

Mark míří k ideálním vrcholům společenského i soukromého života, má našlápnuto ke skvělé kariéře u zásahové policie, darem získal moderní a velký rodinný dům, má pěknou přítelkyni a očekává potomka. Ale potom se do jeho života zatoulá muž s příznačným jménem Angel a najednou je všechno jinak. Dosud pevné hodnoty jsou během krátké doby totálně rozmetány ve jménu spalující lásky k muži, kterého se sice Mark snaží vypudit ze svého života i srdce, ale citům se nedá poručit. Svým způsobem klasická situace, jakých na filmovém plátně ožilo možná už několik desítek, nicméně vývoj událostí a především závěr není tak předvídatelný, jak by se na první pohled mohlo zdát. Film velice dobře pracuje s otázkou coming outu v jak pracovním (přísně homofobní prostředí policejní akamedie), tak v soukromém (rodina, přátelé) životě a předkládá nebanální důsledky, které sebou nečekané rozhodnutí hlavního hrdiny nese. Následky jsou katastrofální a situace je bezvýchodná. Mimo to jsou Hanno Koffler s Maxem Riemeltem jedním z nejpřirozenějších homosexuálních párů, jaké kdy stříbrné plátno oživilo. Jen výjimečně se stane, že by člověk mohl pocítit takřka neznatelné chvění při pouhém dotyku, vnímat každý pohled a přitom nebýt obelháván laciným předstíráním emocí. Opravdové je opravdovým a nezáleží pak příliš ani na tom, zda je to právě láska mužů. ()

tomeš 

všechny recenze uživatele

Uvěřitelný, nesentimentální film o prchlivosti snů, síle touhy a krutosti nevěry, který vás nebude nudit. Východisko tohoto dobrého celovečerního autorského (!) debutu německého režiséra Stephana Lacanta na první pohled nabízí celou sestavu pastí různých filmových klišé: vysněné partnerské soužití (těhotná přítelkyně) je narušeno nevěrou nastávajícího otce, který je sveden svým kolegou z práce (homofobní prostředí policie). (Pozn: A pak že homosexualita neohrožuje tradiční rodinu!) Tato německá odpověď na slovutný Brokeback Mountain (2005), jak se Lacantově prvotině někdy přezdívá, však příjemně překvapí: je to svěží, živelný snímek, při němž netrpíte pocitem, že už jste všechno někdy viděli. Vše je podtrženo solidním filmařským (ne-televizním) umem a vynikajícím castingem celého ensamblu, v čele s elektrizující dvojicí Riemelt (viz Die Welle /2008/) - Koffler (viz Sommersturm /2004/), kterou jeden kritik označil za "nejhezčí milostný pár na Berlinale" (tomu říkám sexy milostné scény!). Nedával bych ovšem filmu nálepku "gay", která by asi byla příliš omezující, stejně jako v případě Zkrocené hory. Primárně jde o neotřelý portrét milostného trojúhelníku, který bez skrupulí zobrazuje cenu hledaní sebe sama, kterou někteří musí zaplatit. Mínus jedna hvězda za některé zbytečné stereotypy (útěk do gay klubu - proč?). Jeden z mála filmů, na který se chci podívat znova. ()

Reklama

filmharmony 

všechny recenze uživatele

...no tak se na ně (německé filmy) podívejme... jedno příjemné překvapení za druhým... konkurence Zkrocené hory... zajímavý je dialogový minimalismus obou... pomalé tempo (jak příjemné po všech uskákaných reklamách, klipech a drama bijákách)... skvělý Koffer i Riemert (zatím jsem ho neviděla ve špatném filmu)... díky za absenci hepáče... budu se těšit na dalšího Lacanta... ()

evulienka3 

všechny recenze uživatele

Od momentu kedy som tento film dopozerala mi v hlave vŕta jeho hviezdičkové ohodnotenie. Napriek tomu že film je vizuálne aj herecky zvládnutý na vynikajúcej úrovni a vznikajúci a vyvíjajúci sa vzťah je priam radosť sledovať napriek tomu ma trochu sklamal záver filmu. Pripadá mi to už ako večná diagnóza filmov s touto tématikou ...nechať záver najotvorenejší ako sa dá...Škoda toho, pretože je to jediný moment, ktorý ma odradil dať tomuto krásnemu filmu o hviezdičku viac. ()

Martin741 

všechny recenze uživatele

Fakt sa nemecku kinematografiu oplati sledovat len jednym okom, a aj to len obcas. Uneseny z Gannselovho Die Welle som sa pozrel aj na tento film. A ide o poriadnu koninu, teda zbuznelu homoromantiku, teda uchylaren, teda sexualnu deviaciu. Ja viem, ja viem, som stara ikonzerva skor nalavo, xenofob, rasista a homofob ...... vobec to nie je choroba, bolo to vynate zo zoznamu chorob, oni su uplne normalni, nicim sa nelisia, to je problem u xenofobnej, homofobnej a rasistickej spolocnosti, urcite nie u bukvic, ne, ne. Vztah 2 policajtov, ktori sa pomaly az zamilovali do seba, ma zaujima asi tak ako hospodarsky zazrak v Somalsku. Kopa prazdnych tlachaciek o medziludskych vztahoch, ba co je este horsie, aj uchylarny. Film nezachranil ani sympatak Max Riemelt /Die Welle/. Buzny mi nevadi - to nie su moje telesne otvory /vadit mi to bude keby to boli moje telesne otvory/ mam  ich uprimne v prdeli a fandim -smrtelne vazne - kazdemu homosovi ktory sa odjebe do kozmu  4 % ()

Galerie (16)

Zajímavosti (2)

  • Film má pár věcí společného s filmem také z německé produkce a točí se kolem homosexuality, Letní bouře (2004). Tento film začíná běžící dvojicí kluků, což je scéna, která se v tomto filmu mnohokrát opakuje a i v onom filmu si homosexuála zahrál Hanno Koffler. (vyfuk)
  • Film byl poprvé uveden 8. února 2013 na Mezinárodním filmovém festivale v Berlíně, na kterém byl mimojiné režisér nominován na cenu za nejlepší debut. (..Lucas..)

Reklama

Reklama