VOD (1)
Obsahy(1)
Mahdího otec svou rodinu vždy filmoval. Jako jeden z mála se dostal ven z palestinského uprchlického tábora Ain Helweh v Libanonu a se svými blízkými udržoval kontakt prostřednictvím videa. Mahdí, který dospíval v Evropě, pokračuje v natáčení rodinných scén během svých prázdninových návštěv. Za zdánlivě romantickou pospolitostí kamarádů, vášnivě fandících při mistrovstvích ve fotbale, odhaluje bezperspektivní každodennost uprchlického života. Palestinci nemají v Libanonu právo na oficiální zaměstnání. Tráví čas čekáním, spřádají sny o návratu či o odplatě. Chlapcovými průvodci jsou zástupci tří generací příbuzných a přátel, přičemž každá je v jiném stupni rezignace. Dědeček odmítá odejít a ztratit naději na návrat do Palestiny. Strýc Said, kdysi místní autorita, se už zajímá jen o své opeřence. A bratranec Abu Eyad pomalu ztrácí iluze o budoucnosti Palestiny a po dlouhém váhání tábor opouští a pokouší se dostat do Evropy. Snímek je nejen rodinnou kronikou, ale i snahou udržet si vztah ke ztracenému domovu. Beznaděj přitom zahaluje do komických sousedských scén a hořkého humoru. (Jeden svět)
(více)Videa (1)
Recenze (3)
Je moc důležité, aby se točily filmy jako je tento, a to do té doby, dokud budou existovat na světě uprchlické tábory, v nichž budou lidé zavření jako slanečci bez možnosti svobodného pohybu, bez možnosti najít práci, bez možnosti žít šťastný život. Hanba padá na celé lidstvo. V tomto případě na hlavu Libanonu. Absolutně nechápu, proč mají Palestinci v tomto uprchlickém táboře minimální lidská práva, a to včetně těch, kteří se narodili už na území Libanonu. ()
Typická Arábie. Všudypřítomný prach, žádná zeleň a ženy, chlapi mluvící hrdelními hlasy a všude samé děti. ()
Velmi jasně je vyjeven rám obrazu, tím že je přesně umístěna pozice kamery, její záznam je objektivizován. Zároveň neúplností, omezeností obsahu, kompozicí významného a nevýznamného nutí k druhému, třeími shlédnutí, protože jak to valstně bylo? současně s tím se zviditelňuje fungování filmu, dokumentu, zkušenosti vůbec. Na druhou stranu je to přece dokument o živých lidech. Passivita kameramana je odporná. ()
Galerie (12)
Photo © mec film
Reklama