Reklama

Reklama

Hlavní hrdina Milo, otrok, který se stal gladiátorem, čeká na svůj poslední boj, aby zničil své soupeře a dostal se na svobodu. S výhledem na svobodný život se zamiluje do dcery bohatého obchodníka, která však má být proti své vůli provdána za zkorumpovaného a zhýralého senátora (Kiefer Sutherland). Jejich opravdový problém se ale připravuje v hlubinách Země.  V osudových hodinách po erupci Vesuvu, ve chvílích totálního chaosu a děsivé zkázy se musí Milo probojovat ven z gladiátorské arény, a podstoupit boj s časem, aby svou Cassii z rozpáleného pekla zachránil. (Bontonfilm)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (803)

Big Bear 

všechny recenze uživatele

Gladiátor neprosí, já bych však přesto poprosil aby se výbuchu Vesuvu v roce 79 n.l. a následné zkázy Pompeí a Herkulanea ujal někdo zručnější. V Pompeích jsem byl, stál jsem uprostřed cirku i procházel jsem ulicemi, kde tehdá obyvatele zastihla ona slavná katastrofa. Po žhnoucím vzduchu a lokálních požárech jedovaté plyny zabily vše živé a vybouřený vulkán pak dílo zkázy přikryl popelem, kterého místy napadlo až několik metrů. Budoucím archeologům tak tato katastrofa zakonzervovala jeden den jednoho přímořského města Říma roku 79.. V knihovnách zůstaly dodnes nerozdělané zuhelnatělé stovky svitků od nichž vědci očekávají ještě nejednu zajímavou informaci. V minulých stoletích šli sběratelé pouze po sochách a tak často barbarsky porušili stratigrafické vrstvy, tak důležité pro vědce, kteří také hledají artefakty, zajímá je však i místo jejich uložení, nikoliv věc sama. Časem se zjistilo, že po rostlinách a lidech zůstaly v zemi dutiny. Ty pak po nalití a vytvrdnutí sádry ukázaly poslední okamžiky tehdejších lidí. Jedná se o většinou ležící či sedící postavy, některé izolovaně jiné leží spolu. Podobně se dochovala zvířata atd... Úvod a závěr filmu na toto odkazuje, ale bez nějakých bližších vysvětlivek za zpěvu jakéhosi chorálu... Sám románek gladiátora Kelta a mladé (bohužel nemohu říci krásné) Pompeianky byl neuvěřitelný, stejně jako cokoliv ostatního. Jako star byl do filmu nasazen Sutherland a tahle serebrita nesrala jen Brita ale i mně. Když Vesuv poprvé vybuchl začal být divákovi předkládán skutečně spektrakulární zážitek. Vrcholem byla ohnivá bouře, kdy jsem čekal zda nad Vesuvem neuvidím B-29 Enolu Gay... Každá romantika končí líbáním v záři měsíce či západu slunce, zde to bylo v záři lávy... Asi to jako jediné vidím krapet originální. Ačkoliv 3D animace Pompeí se mi líbily, ve filmu to dost haprovalo a občas bylo vidět, že jsou za herci pouštěny.. Jako by stáli před obří obrazovkou na níž vybuchuje sopka... Takže - celkem zklamání! Dávám dva krátké římské meče. * * ()

darkrobyk 

všechny recenze uživatele

Conan, Spartakus, Statečné srdce a Horymír s Šemíkem. Zábavný mix dobrodružství, romantiky a sandálových příběhů na pošmourné odpoledne. Obtloustlý Sutherland je dostatečně slizký, Mossová stále pohledná a Harington rychlý jako Legolas. Andersona mám rád, jelikož si na nic nehraje a vystřihne poctivé béčko s pěknou kamerou, ucházejícími triky (některé skvělé - příjezd do Pompejí nebo běsnící vulkán, jiné mizerné - zkáza města či místy až příliš digitální aréna) a svižným příběhem. Kdo chce víc, ať si místo toho pustí dokument na Discovery. Jediná drobná výtka - měl jsem za to, že Pompeje (+ Herculaneum) byly celé zasypány popelem, proto je bylo možné vyhrabat téměř neporušené, a ne že jich půlku rozmydlily šutry, ale třeba si to už špatně pamatuji....p.s. nejlepší je konec! ()

Reklama

liskam 

všechny recenze uživatele

To mi opravdu chcete říct, že když se natočí film z doby 1500nl. a méně, bude to vždy céčkově zpracovaný Gladiátor střižený Trojou a seriálem Spartakus...?? S naprosto primitivní zápletkou a celkovým zaměřením na diváka 12 až 16 let...? Film, u kterého nebude záležet na zpracování postav, ale spíše na tom, jak vizuálně vypadají. Nebude záležet na scénáři, ale na speciálních efektech. Nebude záležet na kvalitní hudbě ale hlavně aby to co nejvíce třískalo, bouchalo a řvalo, ideálně ve 3D a 4DX. Za mě 30% a jedno ušmudlané slunce. ()

kingik 

všechny recenze uživatele

A všechno lehlo popelem. Už logo Paramountu v úvodu filmu s padajícím popílkem připravuje diváka na to, že by to neměla být žádná selanka. Nabízí se tedy, zda to bude za A/ totální filmový výplach, B/ filmové pom(p)eje anebo za C/ jen dobře udělaný film, který si přivlastnil stereotypy katastrofických filmů a nečekaně i telenovel, s nimiž umí pracovat pro účely a požadavky moderního diváka. C je správně. Na Jirku Pomeje zde (naštěstí) nenarazíte, a to ani v CGI podobě, ale na trikovou pasáž samozřejmě řada přijde. Vedle toho je k nepřehlédnutí typický režijní rukopis velebeného i zatracovaného Paula W.S.Andersona, a především moderní až akční pojetí historických událostí, které historiky přivádí k hromadným záchvatům hysterie a u teenagerů tahle atraktivně natočená verze zániku starověkého města vzbudí alespon povrchní a chvilkový zájem o antické dějiny. Katastrofický spektákl si jde vesměs přímočaře za svým. Aby to nebyla taková nuda, tak se většinou používá, pokud možno, co nejmodernějších režijních postupů, které u filmu udrží i vola, a současně nedělají z diváka vola při zobrazování událostí, pokud ovšem ten nepřijde na projekci dějepisně nabiflovaný. Leckdo nemusí mít s Andersenovými filmy ty nej zkušenosti a může vznést námitky proti jejich určité umělosti, kdy se hraje hodně na efekt a kvalitní vypravěčský styl poněkud absentuje. Po delší době se režisér i navzdory jednoduchému scénáři, který příliš mnoho extra nápadů nevymyslel, ačkoliv se nad ním sešla hned trojice scénáristů, s tímto svým záporem pokusil něco udělat a jeho postavy už mají životnost nepodléhající efektnosti za každou cenu, a dokonce jsou zasazeny do děje. Pravda, děj nemá svým pojetím a vlivem plytké milostné romance daleko do telenovel, což u velkofilmu vycházejícího z reálií není žádná velká výhra. Žádný strach. Dobových reálií se také film až tak úzkostlivě nedrží. Čekal jsem, že se režisérův megalomanský styl naplno ozve v té druhé apokalyptické půlce, na kterou každý divák byl hodně natěšený, kdy všechno bude padat, hroutit se a vybuchovat. Ano, k tomu skutečně dojde, ale všechno se to smrskne do málo strhující, a navíc krátké pasáže zabírající sotva 20.minut z filmu. Pro mě to bylo asi největší zklamání z filmu. Jako divák jsem pozoroval tu CGI zkázu, jež je známa z dějepisu, ale ačkoliv došlo ke zhmotnění představ prostřednictvím technicky zdatného režiséra, jak to asi probíhalo, tak jsem z toho u vytržení nebyl a nic to zkázonosné divadlo se mnou neprovedlo. Casting přece jen slabší v intencích laciných seriálových proporcí. Kit Harrington v hlavní roli příliš neevokuje zástupce krvelačných Keltů, jak je znám z literatury. Vypadal poměrně kultivovaně a nijak k jeho chybějící umolousanosti nepřispíval ani málo "odraný" a zdevastovaný look. Tohle prostě nebyl divoch, jak má být, ačkoliv chápu, že to měl být ideální zachovalý krasavec pro Lady Cassiu, která už se ho nemohla dočkat. Emily Browning ji zahrála s citem a uvěřitelnou křehkostí. Kiefera Sutherlanda mám poslední dobou spjatého se seriálovou tvorbou. Svého zlotřilého senátora Corva však vystřihnul s nadhledem. Občas navrch přihodil dobrou hlášku a byl jedním z těch výrazných prvků v seriálovém castingu, jež se rovněž značně promítl do vedlejších rolí, ve kterých bych, asi až na jednu výjimku, našel někoho zajímavého. Film možná zdánlivě není o hercích, ale o zkáze. Překvapivě je tomu naopak. Zkáza je tady téměř až nepodstatná, pomalu až rušivá, a jak už jsem zmínil výše, nezabírá příliš velký prostor. Místo ní se řeší, kdy chrabrý Milo coby nepřemožitelný gladiátor a nezlomný otrok v jedné osobě, vyzve na souboj římského vraha svých rodičů, kterého po mnoha letech neomylně poznal, kdy ještě jako dítě byl svědkem vyhlazení své keltské vesnice (pravda, za ta léta se zloduch moc fyzicky nezměnil), zda uteče nebo neuteče se svojí láskou Cassiou z Pompejí někam do pryč, protože pokud tak neučiní včas, hrozí reálné nebezpečí, že mu ji proti její vůli egoistický senátor vyfoukne za účelem snatku, a také budeme svědky pevného bratrského pouta, v rámci korektnosti mezi černým a bílým otrokem. Nebylo to nezajímavé, nebylo to však ani extra strhující, rozhodně ne nudné, a hlavně, filmu chybělo něco překvapivého a osobitého a méně vykradnutého z jiných filmů, ovšem dovedně přetvořené tak, aby to bylo pro erudované znalce málo identifikovatelné. Jako bych přesně věděl, co přijde hned v následující scéně, a skutečně tomu tak neomylně bylo. Osobně jsem to čekal nabušenější a ještě více mega. To se nestalo, ačkoliv přidat se fakt mohlo. Výhodou je, že to režisér nenatahoval do úmoru. Film dostal přijatelnou a dobře plynoucí stopáž, ve které překvapivě proklamovaná zkáza dostala nejmenší prostor. Sice dokonale technicky natočená, avšak emočně plochá. Občas to hrozilo i filmu, jako celku. Filmy historického ražení v letošním roce zažívají boom. Po jednom Herkulesi a druhém, co teprve přijde, a jedné "třístovce", se dostavily právě včas také proslulé Pompeje. V konkurenci obstály nepřehlédnutelně, bylo impozantní sledovat přenesení této tragédie na filmové plátno, ale v paměti až tak natrvalo tohle katastroficko-historicko-milostné drama přece jen neuvízne. Kdo ví, co je toho příčinou. Asi Pompeje, co lehly po erupci vulkánu popelem. Nesvádějme na ně všechno, co, až tak extra super, nevyjde. Mé hodnocení: 70% () (méně) (více)

KarelR 

všechny recenze uživatele

Když nejdivočejší z režírujících Andersonů naládoval mušketýry do létajících vzducholodí, byla z toho celkem vítaně přepálená akční komedie, která by klidně unesla pokračování. Místo toho ale bohužel dostáváme katastrofický (neplést s katastrofálním) mix Gladiátora a Titanicu, na který se zbytečně mrhalo časem a penězi. Výsledek je totiž očekávaně tupá blockbusterová šlichta, kterou humor ani dobrodružství nespasí. Proč? Protože tu prostě nejsou. Anderson se totiž neobratně pokouší o vypjaté historické drama, které pochopitelně osciluje mezi směšnou televizní fraškou a béčkovým akčním výplachem, v němž je sice spousta sekání a padání, ale nezajímá vás byť jediná postava. Ještě že má scénář docela koule, příběh kvapně ubíhá a v poslední třetině se všechno velikášsky digibortí. I tak se ale Pompeje těžko škrábají do ultraklišovitého průměru, který si zvráceně užívá tak maximálně Kiefer. Proto je velká škoda, že ho zabíjí podivný dabing. S Trojanem by celé určitě bylo o třídu "lepší"! ()

Galerie (54)

Zajímavosti (43)

  • Tvůrci se snažili být co nejvíce autentičtí, což díky bohatým archeologickým poznatkům umožněno. Štáb strávil nějaký čas v Itálii na průzkumu, odkud pořídil nepřeberné množství fotek a videií. I samotná katastrofa byla znázorněna s co nejvyšší autenticitou. Erupce Vesuviusu skutečně nebyla provázena charakteristickou lávou, ale došlo k uvolnění extrémně horkého plynu a vulkanického popele vysoko do vzduchu a pulvarizované kameny zasypaly vše v okolí. (Eržik)
  • Designér Austerberry a jeho tým postavili pro film na 30 různých dekorací, včetně Severovy (Jared Harris) opulentní vily, pompejských ulic, amfiteátru či arény, v níž se odehrávají gladiátorské souboje. Pokud jde o Severův dům, vycházel přitom z detailů dvou skutečně existujících vil v Pompejích. „Jeho vila byla příležitostí předvést sofistikovanost a nádheru římské civilizace," říká režisér Anderson. „Měli topení v podlaze, vodovod s pitnou vodou, dokonce i odpadní potrubí." Jedna z nejvelkolepějších dekorací, pompejská ulice, zabrala členům týmu dekoratérů asi 13 týdnů. (Zdroj: Bontonfilm)
  • Anderson chtěl tento příběh zfilmovat po mnoho let, ale technický vývoj mu to umožnil až v roce 2014. Chtěl si být také jistý, že obsazení hlavních hrdinů bude tak kvalitní, že divák bude moci fandit postavám a zároveň si "užívat" probíhající katastrofu. (Eržik)

Související novinky

Sutherland a noví Hráči se smrtí

Sutherland a noví Hráči se smrtí

09.07.2016

24ka se na podzim vrátí na obrazovky bez Jacka Bauera. Kiefer Sutherland seriál předal novému hrdinovi, který bude mít tvář Coreyho Hawkinse (Straight Outta Compton), a hodlá se věnovat filmové… (více)

Lara a Alice ještě ustřelí pár hlav

Lara a Alice ještě ustřelí pár hlav

06.03.2013

Akční kočky z videoher neřekly své poslední slovo. V souvislosti s právě vycházející hrou Tomb Raider se opět mluví o novém filmu. A stejně jako předloha, i film bude „reboot“, takže nám vylíčí… (více)

Reklama

Reklama