Režie:
Scott DerricksonKamera:
Scott KevanHudba:
Christopher YoungHrají:
Eric Bana, Édgar Ramírez, Olivia Munn, Sean Harris, Joel McHale, Dorian Missick, Jenna Gavigan, Chris Coy, Sean Nelson, John Cenatiempo, Ivan Cardona (více)VOD (4)
Obsahy(2)
Newyorský policista Ralph Sarchie (Eric Bana), který se sám potýká s vlastními problémy, se ve snímku Chraň nás od zlého, pouští do vyšetřování série znepokojivých a nevysvětlitelných zločinů. Spojí své síly s nekonvenčním knězem (Edgar Ramírez), odborníkem na vymítací rituály, aby společně bojovali s nočními děsy a případy démonického posednutí, které ohrožují jejich město. Film se inspiroval knihou, která popisuje Sarchieho skutečné mrazivé případy. (Falcon)
(více)Videa (14)
Recenze (817)
V mém hororovém týdnu patřil tento horor k tomu nejlépe zpracovanému, jinak příběhově mohl být, stejně jako v ostatních případech lepší. Atmosféra tu není úplně nervy drásající, ale určitou hladinu má. Trh je přesycen v poslední době démony a ďábly, proto už nemůže ani tento překvapit něčím převratným. Horší čtyři. ()
Prvky duchárskych hororov, zasadené do schémy áčkového thrilleru a lá Se7en - drsný polda s baterkou si presvetluje cestu skrz zadaždenú temnotu. Scenár nie práve objavný, ale spracovanie remeselne perfektné. Derrickson je šikula. Hlavná postava nie je jednorozmerný dobrák, tiež vnútorne bojuje s vlastným kostlivcom v skrini. Netypický kňaz sa mu stáva dôležitým sekundantom. Rýchle tempo, pekelný mejkap hlavného záporáka (pochvalu zasluhuje aj jeho predstaviteľ Sean Harris) a mohutne desivá, inštrumentačne bohatá hudba Christophera Younga. Pozvoľný rozbeh eskaluje v intenzívny hororový zážitok. Tematické prepojenie s hudbou od The Doors zvláštne, ale dodáva filmu istý punc coolovosti a osobitosti. "Pomsta jej vykonávateľa vždy zničí." ()
Eric Bana vs. Démoni vs. The Doors:) Scotta Derricksona považuju za výborného hororového režiséra a až na uklouznutí v podobě Hellraiser: Inferno, na mě všechny filmy, které jsem od něj zatím zhlédla, silně zapůsobily. Od démonického V moci ďábla, po němž se mi opravdu lehce neusínalo, přes kritiky i diváky strhaný remake Den, kdy se zastavila Země, který mi nepřišel tak špatný, až právě po Deliver Us From Evil. "Exorcist, Possession Movies" miluju a tento snímek svému žánru ostudu rozhodně nedělá. Výborně budovaná hustá atmosféra, děsivé výjevy, nějaké ty tradiční lekačky (ze kterých jsem já vždycky po*raná:), úžasná hudba, Erica Banu skvěle doplňující Joel McHale a naprosto dokonalá, mrazivá scéna vymítání, která nemá ve filmovém světě konkurenci. Vymítání nebohého člověka za doprovodu kultovního songu Break On Through (To the Other Side) nemá chybu a povznáší už tak strhující scénu na novou úroveň. Vůbec by mi nevadilo, kdyby písničku nechali dohrát až do konce. Chraň nás od zlého je poctivá žánrovka, která sice pracuje s osvědčenými postupy i schématy, ale snímku to na kvalitě a děsivosti nic neubírá. ()
Se vám takhle jednou katolík Sarchie ožral pod obraz a měl stíhu z jukeboxu hrajících The Doors. A nyní je o tom komediálně policejní krimi buddy vymítačský horror "inspirovaný skutečnými událostmi", kde díky bohatosti žánrů nemáte stokrát provařená klišé z jednoho či dvou, ale hned tří žánrů. Vznikají tak situace, kdy se jednotlivá klišé potkávají v roztodivných kombinacích a vytvářejí něco zcela nového, mnohdy i bizarního až směšného, ale vždy (jakkoli nechtěně) zábavného. Kdyby se to umělo rozhodnout čím to chce být, kdyby to bylo kratší, kdyby si to naivně nenabíhalo do směšných situací (zdravíme v hrobě se obracejícího Morrisona či plyšovou sůvičku), kdyby lekačky nebyly tak laciné a dopředu avízované, kdyby Ramírez pobral špetku charismatu, kdyby McHale nebyl Jeffem z Community, kdyby tohle, kdyby tamto, tak to mohlo být dokonce i velmi dobré. Ovšem to je přeci jen až příliš "kdyby" na jeden snímek. ()
Najskôr klady. Páčilo sa mi ako Derrickson používa zpomalovačky a robí kamerové nájazdy na konkrétne detaily. Vo filme neustále prší a preto z toho je cítiť taká ponurá atmosféra. Eric Bana hrá dobre a jeho postavu mu veríte aj následný vývoj dokáže dobre odohrať. Eric Bana rád tasí revolver a neštíti sa pouličnej brutality. Ochotne s ním preto naskočíme na sľubný vlak akcie s nádychom duchárčiny. Zápory - Nejde o klasický vymietačský horor. Vojnového besnenia si užijeme len v úvode, po zvyšok príbehu nás atakujú len prejavy zdémonizovaných veteránov, ktorým učaroval tajomný nápis v latinčine. Ralph Sarchie dospieva k presvedčeniu, že bežné policajné vyšetrovanie nestačí. Veľká škoda, že sa takýto prešľap podaril práve Derricksonovi, ktorý má na konte podmanivo temný Sinister. ()
Galerie (44)
Zajímavosti (14)
- Latinské písmo na stene Invocamus te vi ingrediaris ab inferis znamená Voláme vás silou, aby ste vstúpili z pekla. Vetu vidno aj v statickej podobe na konci úvodnej scény. (Pat.Ko)
- Aplikácia make-upu na Seana Harrisa trvala viac ako 7 hodín a mal na sebe viac ako 150 protetík. (Arsenal83)
- Podľa Scotta Derricksona Sean Harris upadol počas natáčania do nevysvetliteľného tranzového stavu, a to pri natáčaní scény s čelovými stigmami. Po jej nakrútení si Harris nechal odstrániť protetiku, no niekto zavolal Derricksona, že s Harrisom nie je niečo v poriadku, pretože hovoril nejakým zvláštnym jazykom. Odviezli ho domov, kde ho uložili do postele. Na druhý deň, keď prišiel Harris na pľac, sa ho Derrickson spýtal ohľadom predchádzajúceho dňa a Harris len povedal: "Mal som taký rozpínajúci pocit a potom mi vedomie akoby upadlo. Potom si niekoľko hodín nič nepamätám." (Arsenal83)
Reklama