Režie:
François OzonScénář:
François OzonKamera:
Pascal MartiHudba:
Philippe RombiHrají:
Marine Vacth, Géraldine Pailhas, Frédéric Pierrot, Charlotte Rampling, Johan Leysen, Fantin Ravat, Nathalie Richard, Djedje Apali, Lucas Prisor (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Portrét sedmnácitileté dívky během čtyř sezón a čtyř písní.... Studentka Isabelle během léta v jihofrancouzském letovisku absolvuje svou první sexuální zkušenost. Prázdninová epizoda je však jen začátkem příběhu zvídavé dívky, která se po návratu do Paříže začne za peníze scházet s nejrůznějšími staršími muži. (oficiální text distributora)
Videa (4)
Recenze (181)
Ozona mám rád. Keby to netočil on a po citovej stránke by to nebolo tak civilné, avšak fungujúce a do sveta dievčaťa by nás to nenechalo nazrieť tak povrchne a pritom hlboko a keby nám nedal tú možnosť, utvoriť si vlastný názor, možno by som tam tú tretiu hviezdu nedal. Zo života 17ročnej prostitútky, by človek skrátka čakal niečo zábavnejšie. Ale zlý film to neni a záverečná scéna to (ne)vkusne zaklincuje. 55% ()
Marine Vacth je jistě velice pěkná slečna a člověka baví se na ní koukat, nicméně mu je chvilkama až zle, když to vidí. Není to žádné veledílo, které by vás nějak oslovilo. Plyne si to pomalu svým tempem. Chvilku vás naštve a potom zase zklidní. Ničím však nijak zvlášť nepotěší. Je z toho hodně cítit taková ta francouzskost a určitě to stojí za to vidět. Jednou však stačilo a příště si musím pustit něco veselejšího. ()
Mladá studentka Isabelle se po jedné malé události vydává na cestu placené společnice. To sebou nese mnohé problémy a vše mírně eskaluje po té, co se tato situace provalí na veřejnost. Bohužel pro mě ten spouštěč ani následná katarze nebyla dostačující a ačkoli to Marine Vacth utáhla, tak Jen 17 hodnotím jako veskrze průměrnou festivalovku. ()
Schválně jsem si v kině dal za sebou dva provokativní snímky poslední doby, Vlhká místa a Jen 17. A mohu říct, že o co víc mě Vlhká místa zklamala, o to víc mě tento snímek potěšil. Provokace a kontroverze tu naštěstí nestojí v centru, jsou jen doplňkem skvěle vystavěného psychologického příběhu. Zatímco Helen z Míst je podivnou postavou, která vás už po deseti minutách začne šíleně iritovat, Isabelle (jistě i díky neuvěřitelně kouzelné Marine Vacth) je podivnou postavou, která vás zajímá a příjemně provokuje celých 95 minut. V jejím úsměvu je až cosi z Mony Lisy. Proč dělá, to co dělá? Proč jí nikdo nemůže pomoct? Co se to v ní odehrává? A je vlastně až tak velký problém, když mladá dívka dělá společnici starším pánům? Proč nám to připadá tak hrozně nemorální? Ozon natočil příběh v nejlepší tradici evropských uměleckých filmů -tichý, pomalý, ale báječně provokativní. Jeho pohled na ženy zbožňuju už od Osmi žen a stejně jako tam, i zde se vyplatí počkat na nenápadnou, ale o to krásnější pointu. ()
Nuž, taktiež forma zárobku. Neviem čím to je, ale zatial čo som videl film o nynfomanka, tak bol z francúzskej dielne. Čajka si niečo vyskúšala, chcela viac, zapáčilo sa jej to a už to išlo. Nie nadarmo sa hovorí, že kto ochutná niečo lepšie, do horšieho už nechce ísť. Pekne vystavaný dej, s pútavým úvodom do deja, zlomom, úpadkom a sľubný, záverom. Nie nejak zbytočne naťahované, ale bez väčšej emočne vypätej scény, ktorá mi tam jednoducho chýbala. Nezvrhlo sa to, postavy ostali v medziach scenára, možno ten záver bol prekvapivejší ale rozhodne nie neočakávaný. Ako bolo povedané, experimentovala. A mala chuť v tom aj pokračovať. Je to len o psychológií a ponímaní toho, čo je správne a čo nie v danú chvíľu. 3 z 5 ()
Galerie (52)
Zajímavosti (6)
- Ve filmu zazní několik písniček od Françoise Hardy, jejíž písničku Träume použil François Ozon již ve svém předchozím filmu Kapky deště na rozpálených kamenech. (claudel)
- Kniha, kterou Isabelle (Marine Vacth) otevře v metru při návratu ze schůzky, jsou „Nebezpečné známosti“ od Choderlose de Laclose. Její nevlastní otec má rozečtený román Hermanna Hesseho „Narcis a Goldmund“. (Chřástal)
- Přestože je hlavní hrdince Isabelle teprve 17 let, její představitelce Marine Vacth bylo v době natáčení již 21 let. (Nikitera)
Reklama