Reklama

Reklama

Rychle a zběsile 7

  • USA Furious 7 (více)
Trailer 2

I auta můžou létat. Alespoň pro nesmrtelnou sérii Rychle a zběsile to platí. Její hrdinové už stihli prožít a přežít neuvěřitelné věci, teď však narazí na nepřítele, vedle něhož všichni jejich dosavadní soupeři připomínají bandu dětí z mateřské školky. Statham hraje Deckarda Shawa, živý stroj na zabíjení, který vycvičila elitní vojenská jednotka. Pokud vám příjmení téhle postavy něco připomíná, pak se nepletete. Shawův mladší bratr Owen obtěžoval naše hrdiny v šestém díle tak intenzivně, až ho připravili o život. A rozrušený Shaw starší se rozhodne, že na oplátku připraví o život je a všechny jejich blízké. Bez ohledu na to, jak rychlí či zběsilí budou. (Cinemart)

(více)

Videa (24)

Trailer 2

Recenze (1 372)

pepo 

všechny recenze uživatele

Vzhľadom na to, že pre mňa táto séria začala byť zaujímavá až 5. dielom nakoniec sklamanie . Bohužiaľ sa to štýlovo vracia pred Fast five. Príliš klipové, veľa áut, málo The Rocka a roztomilú debilitu 5. a 6. najhradilo machrovanie autíčkarov, ktorí robia hrozné hovadiny a myslia si, že to cool. Na druhej strane Statham je výborný záporák, Kurt Russell potešil, akčná scéna v horách je fantastická a ako jediná sa vyrovná predchádzajúcim dielom, rozlúčka s Walkrom pekná. Výborný blockbuster ale po predošlých dieloch som čakal viac. Ale ako sequel slušnej jednotky a shitovej 2, 3, 4 je to úplná bomba. 7/10 ()

Djoker 

všechny recenze uživatele

Sedmička bývá šťastné číslo. Během natáčení však tragicky zahynul Paul Walker a série přišla o jeden základní stavební kámen. Hlavně na zvláštním závěru je vidět, že vymyslet předčasnou rozlučku nebylo jednoduché. Naštěstí Khalifa a Puth dodali skvěle padnoucí song. Macho diváci si navíc znovu přijdou na své. Krásku Gadot vystřídala Emmanuel, drsňačku Carano zase Rousey, a když nemohl jeden Shaw, naskočil druhý. ()

Reklama

Matty 

všechny recenze uživatele

Báječní muži na létajících strojích. Následující poznámky jsou těžce spoileroidní a lehce zavádějící, neboť jsem film ani jednou neviděl v „normálním“ kině (poprvé v IMAXu, kde je film větší, hlasitější a nepříliš přehledný, podruhé ve 4DX, které dává nový význam pojmu „kinematografie atrakcí“ a díky kterému byl film zároveň přehlednější, neboť se v prostoru neorientujete jenom podle zvuku a prudkých střihů, ale i na základě vlastního pohybu). Rychle a zběsile 7 ve mne vzbudilo směsici fascinace a odporu svou maskulinní přepáleností. Všechny ženy ve filmu bezmezně obdivují „své“ dokonalé muže, kteří představují neodmyslitelnou podmínku jejich kariérního růstu (Elena a Hobbs), rodinného štěstí (Mia a Brian) nebo nalezení vlastní identity (Letty a Dom). Muži o všem rozhodují a ženám radí, co mají dělat, aby dosáhly spokojenosti. Ženy je poslouchají a jsou pro ně ochotny zemřít. Ženské postavy jsou buď zmatené a nerozhodné (Letty), smířené s rolí manželky a matky (Mia), poněkud hysterické (Ramsey) nebo jde o agresivní mužatku (Kara). Krásná ženská těla jsou vystavována na odiv jako objekty, což je nezjevnější v případě Ramsey, která se ve finále mění v „horký brambor“, v návnadu pro padouchy (ale třeba v zájmu objektivity dodat, že jsou ke splnění plánu zároveň nezbytné její hackerské schopnosti). ___ Základní rozvržení rolí podle genderové osy tvůrci sice nepodvracejí, ale zároveň dávají dost jasně najevo, že vědí, jak nadreálné univerzum stvořili a po celou dobu se pohybují na hraně cool akčního nářezu pro opravdové chlapy, v němž detaily dokonale tvarovaných ženských hýždí slouží čistě k potěše mužského oka, a sebeuvědomělé parodie žánrových konvencí, v níž po zpomaleném záběru fešné hackerky vystupující z vln následuje komentář mužského voyeurství a „obšournictví“. Scén, v nichž film alespoň v dialozích reflektuje debilitu vymýšlených plánů, uplatňování „logiky“ nejde-li to sílou, použij ještě větší sílu, dětinskou radost z destrukce drahých věcí, nadlidskou sílu, nezničitelnost a výdrž postav (rozlomení sádry zatnutím bicepsů bude scénou roku), svůj product placement (kyblík plný vychlazených lahví Corony), stylistické excesy (střet Stathama a Diesela jako souboj olympských bohů) nebo obehranost archetypů, s nimiž pracuje (alfa samec, sexy hackerka), je zde ještě více než v předchozích dílech. Rychle a zběsile 7 vás tím staví do pozice toho, kdo nepochopil nadsázku, budete-li se hlouposti filmu vysmívat. ___ Nadhled film z celkem pochopitelných důvodů ztrácí ve většině neakčních scén s Paulem Walkerem. Také ty jsou ovšem podnětné v kontextu mužského melodramatu (viz westerny, filmy Jeana-Pierra Melvilla a Johna Woo), stavějícího heterosexuální mezimužská pouta minimálně na stejnou úroveň jako lásku ženy. Problematická, nikoli inspirativním způsobem, je zejména vyprávěcí struktura. Statham chce partu kolem Doma od začátku zlikvidovat, přesto je zápletka vystavěna na snaze týmu hlavního padoucha vypátrat a polapit. Pomoc pana Nikoho ve výsledku není moc platná, akorát oddálí finální likvidaci L.A. a dá Kurtu Russellovi příležitost střílet obouruč. Kladným postavám se Stathama ani nepodaří nachytat nepřipraveného, k čemuž jim pan Nikdo zřejmě měl pomoct. Zato on je i bez pomocí Božího oka lokalizuje a překvapí hned třikrát. Epizodická dramaturgie „akční scéna A vede k akční scéně B, akční scéna B vede k akční scéně C, akční scéna C vede k akční scéně D“ je únavně monotónní a spíše než snahu rytmizovat takto vyprávěním prozrazuje scenáristickou lenost. Na druhou stranu si nemusíme lámat hlavu s tím, jak B souvisí s D (protože je to okamžitě jasné) a zda po C nebude následovat návrat k A (film si v jednu chvíli pohrává i se svou přímočarostí, když zlověstnou hudbou při předávání Božího oka naznačuje, že by pan Nikdo mohl být zrádce), a můžeme si vychutnávat v rychlém sledu dávkované atrakce, které spojuje to, že negují Brianovo upozornění ze začátku filmu – „auta nelétají“. Rychle a zběsile 7 je film hrdý na to, že v něm auta létají v jednom kuse. 75% () (méně) (více)

KarelR 

všechny recenze uživatele

Hlad je tentokrát za civalovskýho tvrďáka, ale já s imfem jsme teda zuřivě utírali slzy. Rychle a zběsile 7 ždíme rozlučku s Paulem Walkerem na maximum, vzhledem k tónu minulých dílů to ale vůbec nepůsobí nepatřičně. Naopak jde o poctivý návrat do světa, ve kterém se likvidují auta po desítkách a vždycky to vypadá náramně. Sedmička je v tomhle směru ještě šílenější a nadupanější než předchozí díly (nepřekvapivě). A i když postrádá balanc stále nepřekonané pětky, z fleku bych ji pasoval na druhý nejlepší díl. Akce jsou totiž vážně tuny, osobní souboje mají patřičný drajv (jen to chtělo lepší koncovky) a geniální stathamovský úvod vám hned zkraje vysvětlí, že se Wan při natáčení bavil snad víc než my v kině. Ano, je to zcela tradiční "more of the same". Výjimečně to ale bohatě stačí. (8/10) ()

tron 

všechny recenze uživatele

„Nemôžeš niekomu povedať, aby ťa miloval.“ Prvému dielu som dal 4*, ale následne sa mi páčila už len tokijská trojka a zvyšok nijako extra nie. Nemám rád, keď sú grázli a kriminálnici romantizovaní a majú plné huby kecov o sile rodiny, priateľstva, cti a odvahe. Pre mňa sú to ko*oti a nepáči sa mi, keď sú takéto agresívne nuly vydávané za vzor mládeže. Trápne? Zabite ma. Takže som bol skeptický. Nepomohlo ani úmrtie Paula Walkera, jedného z najneviditeľnejších hollywoodskych hercov. K tomu nemastný-neslaný Statham a nesympatické, premúdrené reči o etike od ľudí, ktorí každodenne porušujú zákony. Potom sa to ale rozbehlo. Hanova smrť, The Rock sa pobil so Stathamom pôsobivejšie, ako predminule s Dieselom, akcia v horách a mrakodrapoch fajn (bodaj by nie za 190 miliónov) a ako bonus cool Djimon Hounsou a cool Kurt Russell (ktorý v jednej scéne povie slovo „vec“!). Pred finále bohužiaľ tempo poľaví a všetko je napratané nelogickými kiksami (ako vedel, v ktorej sekunde má skočiť z mosta, aby trafil dron?). Našťastie v poslednej chvíli na scénu napochodoval The Rock s rotačákom, Diesel a Statham sa brutálne „poulične“ pobili a v Dominikánskej republike („Všetko bude odteraz iné.“) som si azda i troška poplakal. ()

Galerie (146)

Zajímavosti (88)

  • Zápas v americkém fotbalu, který sleduje Hobbs (Dwayne Johnson) v nemocničním pokoji na TV, je záznam zápasu univerzitní ligy mezi týmy Miami Hurricanes a Florida State Seminoles z 16. 11. 1991. V něm můžeme vidět přímo Johnsona, který byl tehdy hráčem týmu, jak v dresu Miami "sackuje" quarterbacka soupeřova týmu ("sack" je označení pro situaci, kdy je quarterback sražen nebo vytlačen mimo hrací plochu). (BS)
  • Autá, s ktorými posádka jazdí do Abú Zabí, sú: Dodge Charger R/T, Mclaren MP4-12C, Dodge Viper SRT10, Ferrari 458 Italia a Bugatti Veyron Grand Sport. (Zeker)
  • Stathamova postava se původně měla jmenovat Ian Shaw. Později bylo její jméno změněno na Deckard Shaw. (ČSFD)

Související novinky

Reeves jako záporák v Hobbs a Shaw?

Reeves jako záporák v Hobbs a Shaw?

29.04.2019

Sérii Rychle a zběsile není teasování velkých záporáků ke konci filmů nijak cizí. Šestý díl měl jako hlavního antagonistu Owena Shawa (Luke Evans), na konci filmu se ale představil jeho bratr Deckard… (více)

Vrátí se Paul Walker do Rychle a zběsile?

Vrátí se Paul Walker do Rychle a zběsile?

20.08.2018

Když při natáčení sedmého Rychle a zběsile tragicky zahynul herec Paul Walker (Osm statečných, Zběsilý útěk), podařilo se tvůrcům filmu dokončit jeho scény s pomocí jeho bratrů Caleba a Codyho. I… (více)

Rychle a zběsile 8 s Paulem Walkerem?

Rychle a zběsile 8 s Paulem Walkerem?

17.09.2016

Jen těžko vám uniklo, že se Rychle a zběsile 7 proměnilo ve velkou rozlučku s Paulem Walkerem. Jeden z tahounů série tragicky zemřel před koncem natáčení a studio muselo zaangažovat jeho bratry… (více)

Flash má nového režiséra

Flash má nového režiséra

05.06.2016

V srpnu se konečně dočkáme Sebevražedného oddílu a příští rok se comicsový vesmír od DC rozroste o sólovku Wonder Woman a Justice League. Studio Warner Bros. už ale pilně chystá i sezónu 2018, která… (více)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno