Reklama

Reklama

Líbej mě až k smrti

  • Česko Líbej mne až k smrti (festivalový název) (více)
Trailer

Obsahy(1)

Drsňák Mike Hammer (Ralph Meeker), losangelské súkromné očko, jednej noci zvezie Christinu Bailey (Cloris Leachman), vystrašenú mladú ženu, ktorá bežala po ceste. No Mikovo auto je vytlačené z cesty neviditeľným gangsterom, vyvlečú ho z auta a Christinu mučia, no žiadne informácie z nej nedostanú. Tak gangstri oboch vložia naspäť do auta a zhodia ich z útesu. Hammer sa preberá v nemocnici. Velda (Maxine Cooper), jeho sekretárka, mu oznámi, že Christina je mŕtva a Pat (Wesley Addy), Mikov priateľ policajt, mu radí zostať mimo tohto prípadu, no Mike si myslí, že by to mohol byť veľký prípad (znamenajúci preňho veľké peniaze), pretože je do toho zapletená FBI. Mike, Velda a Nick (Nick Dennis), Mikov kamarát automechanik, začnú vyšetrovanie v nádeji, že zistia, prečo bola Christina zavraždená... (matriosa)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (70)

radektejkal 

všechny recenze uživatele

Když jsem si stěžoval na jankovitého koně, řekl mi jeden koňák: "Když umíš jezdit na koňovi, znamená to, že umíš na každým." A tak jsem zkusil koně z jiné, poněkud černější stáje. Jelo se mi na něm velice lehce, překážky překonával s nadhledem, bylo na něj spolehnutí, choval se předvídatelně, žádná klisna ho nevyvedla z míry. Možná byl trochu slaboduchý, ale to v našem případě zase až tak nevadilo. ()

liquido26 

všechny recenze uživatele

Soukromý detektiv Mike Hammer, drsňák, ranař a casanova v jedné osobě, naloží na opuštěné silnici stopařku, co utekla z blázince. Za chvíli se je oba někdo pokusí zabít. Stopařka nepřežije a Mike se rozhodne přijít celé záležitosti na kloub. __ Hodně zajímavý, neotřelý a místy dosti bizarně natočený noir, který nenesl mnoho typických prvků tohoto žánru, ale to rozhodně nebylo na škodu. Stylizace byla skvělá, atmosféra některých scén přímo vynikající, příběh byl zamotaný, napínavý a ani chvilku nenudil a navíc tu byl docela slušný počet mrtvol :-) ()

Reklama

faced 

všechny recenze uživatele

Film Noir se objevuje v Americe začátkem 40. let s divácky úspěšnými filmovými adaptacemi románů tzv. drsné školy, vyznačujícími se společnými prvky (především osamělý hrdina (detektiv, očko) a osudová žena, motiv zločinu, šílené lásky, komentování děje vypravěčem, retro sled událostí, literárně stylizované dialogy...). Přestože jej nelze označit jako samostatný žánr, jenž právě v první polovině 50. let vrcholí množstvím žánrových podob a jejich kombinacemi (krimi, detektivka, gangsterka, melodrama, docudrama, boxerský film, novinářský film a jejich vzájemné fůze) a jeví se tedy jako mezižánrový filmový styl, lze u něj vysledovat určité konvenčně zastoupené znaky (šerosvit, low-key svícení, subjektivní kamera, extrémní úhly záběru ad.), ovšem v závěru je hlavním pojítkem filmů Noir jejich originální atmosféra. Aldrichův Kiss Me Deadly je detektivka s klasickým hrdinou, soukromým očkem Hammerem (vytvořeným brakovým spisovatelem Mickey Spillanem), který na vlastní pět rozplétá "od lana k provázku, od provázku k nitce..." souvislosti nenáhodných úmrtí, vedoucí k podivnému objektu Pandořiny skříňky a nakonec se dočká i jejího fatálního otevření. Bombastické finále je pak předzvěstí nejen mýtického zničení civilizace, ale i centrálních znaků koncepce Filmu Noir, který tímto snímkem, coby filmovým mezníkem, dosahuje svého vrcholu. Va-va-vům! ()

liborek_ 

všechny recenze uživatele

Kiss Me Deadly je řešením tolik vzývané rovnice "film = zábava" a tudíž perfektní prostředek k ukrácení dlouhé chvíle, při níž divák nechce být zatěžován jakýmikoli přesahy a přitom chce zůstat myslící bytostí. Nenadchne hloubkou myšlenek či hutností psychologických portrétů postav, avšak uchvátí přísně logickou stavbou vyprávění a postupnou gradací napětí. Kiss Me Deadly je film, jehož podstatou je naprosto čistý... příběh (nebo lépe řečeno "story"). Je to film z počátků atomového věku, těžící z atomového neznáma, mystéria pro obyčejné lidi té doby naprosto nepochopitelného. Těží se z onoho (pro film vděčného) Krišnovsko-Oppenheimerovského "Stávám se smrtí, ničitelem světů". Předlohou byl brakový román a tomu odpovídá celková atmosféra tohoto filmu. Jako upřimně řečeno, celý ten film je hrozná blbost, kde se pořád jezdí autem, někdo se zabíjí, někdo se vyslýchá... Ale moc hezky se na to kouká a podléhá oné atmosféře nasycené jakousi perverzní svůdností. (3 a 1/2*) ()

Radko 

všechny recenze uživatele

Pamparádny úvod nezdržujúci sa s barličkami "pozvoľného vstupu do deja". V jeho rámci sa stihne horkokrvná úniková akcia vystrašenej ženy, briskná analýza muža čo jej stopne a ich následné temné polapenie. Ústrednú časť filmu tvorí pátranie po príčinách toho, čo sa prihodilo v úvode. Pobehovanie z miesta na miesto ale súkromného detektíva veľmi vpred neposúva. Pri urputnej snahe dopátrať sa zmysluplnej príčiny zreťazeného vraždenia sám neváha použiť násilie a neštíti sa ani vášnivých bozkov vyľakaných slečien. No jediné čo sa dozvedá sú nové a nové mená. Pri konci naveľa naveľa získa i jednu indíciu v podobe pár všeobecných slov. Ani tieto slová a následný apokalyptický záver však neprinášajú jednoznačné vysvetlenia o záhadnej veci, v mene ktorej sa sa zabíja. Prináša ale poznanie o nepekných dôsledkoch prílišnej zvedavosti. ()

Galerie (56)

Zajímavosti (14)

  • Claude Chabrol uverejnil v periodiku Cahiers du cinema úvahu nad budúcnosťou filmov noir. Predpovedal, že kriminálny film sa zbaví kompletne svojich koreňov a konvencií. Prvý náznak tohto stavu videl už v tomto filme. Napriek tomu, že sú všetky žánrové elementy prítomné, ako detektív, gangstri či femme fatale, schovávajú sa niekde naboku a film je celkovo o niečom, podstatnejšom a hlbšom - o smrti, strachu, láske a zdesení. Chabrol označil dielo ako kriminálny film zajtrajška. (Biopler)
  • Asi v polovici filmu si Mike skontroluje odkazovač a počuje oznam, že počas jeho neprítomnosti mu nikto nevolal. Ako mohol vedieť odkazovač, že nebol doma? To nedokážu ani oveľa modernejšie prístroje. (beso74)
  • Aj keď je v titulkoch Victor Saville uvedený ako výkonný producent a režisér Robert Aldrich len ako producent, v skutočnosti mal Aldrich úplnú slobodu pri natáčaní, jeho kontrakt totiž znel, že má úplnú kontrolu nad svojim filmom, z čoho vyplýva, že ho nemohol obmedzovať žiaden zástupca štúdia.
    . (beso74)

Související novinky

Noir Film Festival 2022: Filmy na černé listině

Noir Film Festival 2022: Filmy na černé listině

12.08.2022

Noir Film Festival letos slaví 10. narozeniny. Unikátní žánrová akce, která se v roce 2013 poprvé konala na hradě Kokořín a rok poté se přestěhovala na hrad Křivoklát, se již podruhé v řadě bude… (více)

Zemřela oscarová herečka Cloris Leachman

Zemřela oscarová herečka Cloris Leachman

28.01.2021

Z Kalifornie přišla smutná zpráva, ve věku 94 let totiž včera filmový svět opustila americká herečka Cloris Leachman. Zprávu o úmrtí médiím předala její manažerka Juliet Green. Ve filmu se Cloris… (více)

Reklama

Reklama