Reklama

Reklama

Dočasný domov

(festivalový název)
  • USA Short Term 12 (více)
Trailer 1

Obsahy(1)

Grace je mladá vedoucí diagnostického ústavu, která celý svůj život zasvětila pomoci problémovým dětem. Když se ale dozví, že se má její život od základů změnit, je i ona dohnána svou nepříjemnou minulostí. Složitou situaci ještě zhorší nová obyvatelka ústavu Jayden - nadaná dívka, ke které Grace cítí silné pouto. (dresi)

Videa (4)

Trailer 1

Recenze (123)

Fr 

všechny recenze uživatele

,,PAMATUJ, NEJSI JEJICH RODIČ. NEJSI JEJICH TERAPEUT. JSI TU, ABYS VYTVOŘIL BEZPEČNÉ PROSTŘEDÍ, TO JE CELÉ…“ /// Short Term 12 je zařízení, něco jako diagnosťák (u nás), kde se staraj (nejen) o sociálně slabý americký parchanty. Vychovatelé – sociální pracovníci, jimž vévodí Grace (sympatická Brie Larson), která může říct: ,,Já jsem tady vedoucí!“ (vychovatelka). Film trochu ukazuje život v zařízení, trochu se dotýká smutku jeho obyvatel (nejen dětí), trochu pomocí slz sděluje, že děti procházej (procházeli) sračkami a na životě Grace – ve který setkání s mladou Jayden probudí starý rány – ukazuje, že všechny problémy se nevyřešej (vlastní) krví nebo rozmlácením věcí. Silný téma, jenž není zase tak jednoduchý ztvárnit. Short Term 12 je jinej než 10 1/2 nebo Kluk na kole - byť pojednává o problémech dětí. Stejně jako oni však nedokáže pořádně rozdmýchat emociálně dramatický okamžiky. To totiž umí jen život. SKUTEČNEJ život. Nebo mi snad nevěříte? /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Říkali mi Marian. 2.) Dělaj mně doma prasárny a nevím, co dělat. 3.) Thx za titule ,,chosechallapeno“. /// PŘÍBĚH **** HUMOR ne AKCE ne NAPĚTÍ * ()

Seti 

všechny recenze uživatele

Docela drsné drama z prostředí americké obdoby dětského domova (nebo něčeho na ten způsob), které zachycuje problémy nejen tamních chovanců, ale také jejich vychovatelů (použil jsem asi nesprávnou nebo naprosto zastaralou a nekorektní terminologii, a věřím, že američtí sluníčkáři už vymysleli daleko modernější, vědečtější a liberálnější názvosloví). Jen mě při sledování udivilo, že většina tamních dětí byla školou povinných a jediné, co dělali, bylo čučení na televizi, hraní her a válení se na kavalci. ()

Reklama

Spooner 

všechny recenze uživatele

Vždycky tak nějak jednou do roka se objeví jeden indie film, který mě svým zpracováním a upřímností zcela odrovná a letos tuhle metu jistě splňuje pecka Short Term 12. Po režijní stránce naprosto výtečná věc, která skvěle kombinuje vážné pasáže s humornými a pohodovými scénami, aby pak scénáristé přišli v poslední třetině s totální emocionální smrští, která mě vyždímala na několik následujících měsíců. Postavy jsou naprosto uvěřitelné, jejich vývoj a postupné odkrývání tajemství hlavní postavy je navíc tak skvěle napsané, že by kdejaké letošní oscarovky mohly závidět. Brie Larson navíc předvádí zatím svůj nejlepší herecký výkon a také zbytek obsazení včetně dětských herců je bezchybný. Pro mě bezpochyby jeden z nejlepších filmů roku 2013. ()

mat.ilda 

všechny recenze uživatele

I v americkém Klokánku, záchytné to stanici, chránící děti před vlastními rodiči, dochází ke stejnému jevu, jako u nás a všude jinde - bolestí ze sebepoškozování si dokazovat, že žiji, že cítím, že pohled na vlastní krev mi dá na chvíli zapomenout... Den otevřených dveří v "Short Term 12" však navíc nastoluje otázku, jak až je vhodné, aby se o takzvaně "znevýhodněné" děti starali ti, co si prošli podobným peklem, ano, dokáží odhalit rébusy, do kterých šifrují svá volání o pomoc, jsou jim blíž vědomím stejného stigmatu... ale dovedou zvládnout svoje vlastní emoce ve vyhrocených situacích, neposouvají záchranné hranice podle svých traumatických zážitků, nezatáhnou je do svých skříní s kostlivci? Není rozumnější pouze nadhled profesionála, byť z nastudovaných modelů? Pointa zní - obojí je správné, jen je třeba oba přístupy citlivě nakombinovat, pak naděje na záchranu není jen teoretickou učebnicovou formulí... Zajímavé, civilní, uvěřitelné. ()

xxmartinxx 

všechny recenze uživatele

Až příliš indie. Po I Am Not a Hipster jsem měl chuť dát Crettonovi ještě šanci, ale bohužel se mi potvrdil jako až moc velký slzoždímač s až příliš velkou touhou vzbuzovat emoce hnaním situace do extrému - trpí tím příběh i postavy, které pak jsou jen typické klišé uzlíčky neštěstí, místo aby žily. ()

Galerie (25)

Zajímavosti (5)

  • Snímek je vítěz diváků na filmovém festivalu SXSW za rok 2013 v kategorii celovečerní hraný film. (filmsim)

Reklama

Reklama