Režie:
Josef Abrhám ml.Scénář:
Josef Abrhám ml.Hrají:
Pavel Landovský, Jan Kačer, Vladimír Pucholt, Josef Abrhám, Libuše Šafránková, Kristýna Hrušínská, Nina Divíšková, Jiří Krejčík, Jan HrušínskýObsahy(1)
Film Hoteliér není pouhý záznam zkoušení hry, ale především intimní pohled do vztahů mezi jejími jednotlivými protagonisty. Nejde ani o klasický dokument, protože hranice mezi hraním, tvorbou a záznamem reality je v něm až příliš tenká. Film tak reflektuje nejen stárnutí vynikajících autorských herců, ale i jejich vztah k dnešnímu světu a zklamání z toho, jak dnes vypadá český film a divadlo. Vypovídá o jejich obavách, tužbách a snaze ještě ze sebe vydat to nejlepší. (Artcam Films)
(více)Videa (1)
Recenze (26)
Filmů o filmu jsem viděl spousty, ale dokument o přípravě divadelního představení asi poprvé. Nevím, jak to bylo s Landovským, a zda měl tedy pravdu Kačer či Šafránková, ale aspoň (stejně jako Pucholt) na projekt nějaký názor měli. Zato Abrhám vypadá, že jim tam jen dělá statistu. Jeho syn zase asi normálně dělá pro bulvár, protože když ho Pucholt vyhodí dveřmi, tak už je za chvilku s kamerou za oknem. Takže k dokonalosti to má daleko, ale jako záznam setkání dávných hereckých kolegů to smysl má. ()
Rozporuplní věc. Jednak je až odporně voyeurský v tématu stáří a jasné demence člověka, který dost možná ani nemá duševní stav na takové výši, aby mohl adekvátně souhlasit s natáčením/výsledným filmem a na druhou stranu je neskutečně zajímavé pozorovat Kačera, který odmítá akceptovat Landovského zdrav. stav a... A dále jen telegraficky -- z Pucholta je lékař a ještě k tomu tak skvěle koexistující s člověkem s demencí? Skvělý! -- Mladej Abrahám je hyena -- Starej Abrahám se před kamerou vlastního syna evidentně necítí dobře -- Jediná Libuška Šafránková má koule -- ende -- ()
Trochu smutné bilancování hereckých legend a především Pavla Landovského. Je na něm vidět, že už se velmi blíží konci, ale ještě více je na něm vidět, že už to skoro vzdal. Pak ale přece jen dojde k malému záchvěvu toho, co by se dalo považovat za jeho hereckého génia. Budiž mu země lehká. Dokument spíše průměrný. ()
Viděno 8. 4. 2018 na festivalu Bystřické filmové jaro s komentářem obou hlavních (žijících) protagonistů Jana Kačera a Vladimíra Pucholta. Silný moment konfrontace Libušky Šafránkové a Kačerem, na kterém bylo v průběhu dokumentu vidět, že sám pochybuje. Ale ta zarputilost režiséra a kamarádka, který je přesvědčený, že jediné, co Lanďákovi pomůže je dostat ho na jeviště, byla hodně působivá. Myslím si, že je dodnes přesvědčený, že udělala dobře. Necítím se v pozici nějakého pomyslného soudce, který by tento konflikt rozsoudil, hodnotím pouze dokument a ten se povedl. Jenom mě mrzí, že sjem zatím neviděla divadelní hru Hodinový hoteliér, protože si stejně jako Vladimír Pucholt myslím, že je dobrá. ()
Kačer se ve své ctnosti snaží zkrotit Lanďáka, jenž však zůstává klející, odsekávající, rezistentní, ale v každém okamžiku svůj, čímž nakonec cvičí Kačera, znejistí ho až do morku kosti a donutí k několika přirozeným, a zcela nectnostným reakcím. I proto je moc dobře, že Kačer něco takového inicioval, díky tomu totiž vznikl pozoruhodný dokument o svérázné krásné (nejen) Lanďákově duši. ()
Galerie (24)
Zajímavosti (1)
- Režisér Josef Abrhám ml. obsadil do filmu své rodiče Libuši Šafránkovou a Josefa Abrháma st. (M.B)
Reklama