Režie:
Filip RenčKamera:
Petr HojdaHudba:
Daniel BartákHrají:
Simona Stašová, Jaromír Dulava, Naďa Konvalinková, Miluše Šplechtová, Pavel Kříž, Klára Oltová, Pavel Zatloukal, Zdeněk Černín, Zdeněk Dvořák, Jan Lepšík (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Silné psychodrama podle námětu Simony Monyové o citovém vydírání, o nebezpečném, až patologickém vztahu mezi mužem a ženou. Trilogii na motivy knih Simony Monyové uzavírá film režiséra Filipa Renče Sebemilenec z dílny Tvůrčí producentské skupiny dramatické tvorby Davida Ziegelbauera. Je v životě opravdu nejhorší zůstat sám? I na to odpoví příběh tragické lásky Libuše (Simona Stašová) a Oty (Jaromír Dulava)... Úspěšné podnikatelce Libuši, která se ocitá na vrcholu zralého věku, nachystají dvě nejlepší kamarádky opravdu nečekané narozeninové překvapení. Díky tomu se osamělá Libuše seznámí s šarmantním „kovbojem" Otou, který vnese do jejího života lásku a radost. Libušino štěstí ale netrvá dlouho a její euforický pocit z nového životního startu vystřídají stres a utrpení. V tomto krásně i zle mrazivém vyprávění odrážejí autoři scénáře život spisovatelky Simony Monyové, jejíž stejnojmenná literární předloha se stala inspirací pro vznik tohoto filmu... (Česká televize)
(více)Recenze (129)
Skoda zaveru s Pavlem Krizem, ten tam byl myslim zbytecny. Za vyrazneho prispeni skvele hrajici Stasove se vice nez dobre zdarilo vyobrazeni destrukce jedne, celkem sebevedome zrale zeny a jeji pad az na samotne dno. Dulavovi role Oty taky sedla. Z hercu mam mozna trochu vyhrady jen k Nade Konvalinkove. Slusne je i vykresleni hlavnich postav. Dobry namet na aktualni (vecne aktualni) tema, z televizni produkce urcite jeden z tech lepsich filmu poslednich let. ()
Herecký koncert Simony Stašové. Nejsmutnější na tomto příběhu je, že vychází z reality. Podobného vypočítavého, líného, manipulátorského kreténa jsem měla pár let za manžela (naštěstí nebyl násilník) a rozhodně to nebyla hezká část mého života. Naštěstí od filmové Libuše jsem se včas odpoutala, takže jsem nepřišla o majetek, ale pouze o iluze. Autorka literární předlohy takové štěstí bohužel neměla. ()
Kombinace Monyová a Renč může znít jako definice kýče (a ona v podstatě je), ale vzhledem ke zmíněnému a faktu, že hlavní roli hraje Stašová, to celé dopadlo ještě dobře. Renč s ní svojí zkušenost už udělal, jí se od Románu pro ženy daří v tzv. 2. kariéře a všichni jsou happy. Čili pokud máte chuť na další ženské sólo ve stylu Simona Stašová strhává na sebe veškerou pozornost, vítejte. ()
Možná kdyby to bylo jinak zpracované, tak mě to zaujme víc, ale ne takto. Takto to vyznělo hrozně zkratkovitě a naivně. Nemůžu soudit, jak moc se drží film předlohy. Knihu jsem nečetla, takže bohužel. A vůbec nechci nijak bagatelizovat týrání žen. Ono je mnohdy prostě těžké si přiznat, že chlap, kterého milujete není tím nejlepším pro Vás. To ale v tomhle filmu bylo vykresleno v jiné rovině, jaksi to bylo znehodnoceno. A ač byli herci opravdu fajn, však se jedná o naši českou hereckou klasu, že jo. Tak ani tak na mě film nepůsobil hodnotně. Navíc režisérem je opravdu Renč? Tomu se mi nechce věřit. ()
Tísnivý námět domácího násilí v takřka modelové situaci, navíc když si člověk uvědomí, že příběh má odraz v životním osudu autorky námětu. Těžko tedy kritizovat autory filmu, že dvě hlavní postavy jsou vyhraněny do extrémních podob až karikatur. Naprosto neschopný chlap a naivní dobračka. V životě bývají věci komplikovanější, podstatou je zřejmě nutnost rozeznat hranici, kdy se případná partnerská krize dostane na špatnou kolej. Sama Monyová asi byla daleko více komplikovanou osobností, čtenářky ji milovaly a skupovaly její knihy po tisících výtisků, ale přesto dlouhodobě žila ve vztahu poznamenaném domácím násilím. Život poznamenaný krutým hnutím osudu. ()
Galerie (17)
Photo © Česká televize / Jef Kratochvíl
Reklama