Režie:
Nicolas Winding RefnKamera:
Natasha BraierHudba:
Cliff MartinezHrají:
Elle Fanning, Jena Malone, Abbey Lee, Bella Heathcote, Karl Glusman, Desmond Harrington, Keanu Reeves, Christina Hendricks, Alessandro Nivola, Charles Baker (více)VOD (2)
Obsahy(2)
Jesse je mladá, krásná a má onu tajemnou esenci, která ji vyčleňuje ze zástupu dokonalých krásek ucházejících se o svých pár let slávy na módních molech v Los Angeles. „Kdo by chtěl zkyslý mlíko, když může mít čerstvý maso", utrousí na její adresu jedna ze závistivých kolegyň. Neonový puls fashion světa pohlcuje Jesse natolik, že přehlíží varovné signály. Za marnivými kulisami kultu krásy totiž dříme dávné zlo, které se živí nevinností. (Film Europe)
(více)Videa (5)
Recenze (339)
Komentář obsahuje bojlery a bla bla bla, mrdám to. Tak tady tak čtu v komentářích slova a fráze kde je samé - hypnotický, extatický, vizuálně dokonalé dílo, obrazivě podmanivý, vizuálně dech beroucí - a v duchu si říkám, jestli všem nemrdlo. Mě napadají slova a fráze jako - píčovina, nuda, neuvěřitelná sračka, výplod chorého mozku či kolosální kokotina. Jsem ráda, že si spousta uživatelů vzdychala nad vizuálem, kterej mi je zhruba někde u prdele, ale ráda bych podotkla, že film má být thriller, horor a mysteriozní k tomu. Místo toho tady máme vypatlané drama, kde hlavní hrdinka je dutá jak vyfouklý vejce, jednu lesbu co se jí chce dostat do kalhotek a když neuspěje tak vojede mrtvolu a pak dvě krávy co nesnesou krásu hlavní hrdinky (mimochodem přirozená kráva se mi líbila více než hlavní hrdinka, umělá kráva zase naopak celkem držka) a tak se rozhodnou, že bude nejlepší jí sežrat (to je ta hororovo-mysteriozně-thrillerová část a odehrává se zcela mimo, jinejma slovama - krom vyblitýho oka a nůžkového seppuku nic neuvidíte) . Navíc ta "děsivost" zabera cca 5 minut filmu ze dvou hodin. Zbytek je čumění na líčení, studování chůze po molu, focení, řešení problémů s bydlením a odkopnutí kluka, co jako jedinej neměl v hlavě nasráno. Chtěla jsem dát jednu hvězdu za Nea, ale tohle nemá šanci zachránit ani on jelikož má dohromady cca 6 minut prostoru dávkovanýho po minutě. Refn možná měl dobré filmy, tohle je ale kolosální sračka, kterou lidi hvězdičkujou max proto, že je to přece Refn. Pravdou je, že se asi hodně zfetoval když napsal a natočil tohle...PS : Ta nekrofilní lesba předvedla nejkrvavější krámy v historii kinematografie ()
Něco mezi třemi až čtyřmi hvězdami. Refn se nechal unést lyrikou do absolutna - přílišná snaha hudbou, barvami a nekonečně dlouhými záběry vynést atmosféru filmu skrze oblaka do vesmírných výšin. Ale i tak se podařilo dostat do jádra ženské mysli a ponořit se na dno světa krásy. Ani se mi nechce věřit, že to točil muž. .. Věřím, že pro muže snímek není tak jedlý jako pro ženy. (Beauty isn't everything. It's the only thing.) ()
Audiovizuální žranice s fantastickými hereckými výkony (skvělý Desmond Harrington). Vnitřní příběhová linie je docela zajímavá, ale celkový děj nemá dynamiku. Winding Refn jako vždy nikam nepospíchá, bohužel svět modelingu nenabízí žádnou akci, která občas popohnala dopředu Drive (tak i místy Jen Bůh odpouští), pointa je poměrně jednoduchá, ano bizarní, ale pořád jasná a celek se tak nedá obalit do intelektuálních cvičení o významu jednotlivých scén. Hlavní problémem je krom tradiční odtažitosti délka. A protože ten film musíte vidět, už kvůli oblizovačce mrtvoly a vizuálně vytříbenému komponování obrazu, budete muset bojovat s diváckou únavou, protože Neonový démon nemá duši. ()
NWR natočil těžkotonážní psychedelickou haluz, která se možná navenek prezentuje jako šíleně drahý a přeplácaný drama, přitom si ale po celou dobu zachovává svůj osobitej nezávislej ksicht. Čistě teoreticky mě to mělo štvát a umořit svojí drzou fetišistickou exhibicí, jenže mi to právě naopak hrozně sedlo skrze všechny ty zoufale dravý modelky oblečený v sexy zvířecích hadrech. Make-up jako zbraň, krása jako měna bez kurzu a nejnebezpečnější profesí je modelling. The Neon Demon je vykuchanej, mužství zbavenej Drive, do kterýho někdo zpátky místo vnitřností narval víc než štědrou dávku neonovýho slizu: během pitvy pak mozek tápe, ale oči se často nestačej divit. P.S. Dát tomuhle den po projekci Příchozích o stupeň lepší hodnocení doufám není důkaz divácký ignorance nebo zdenenerovanýho vkusu, nýbrž jasná známka počátku chronickýho voyerismu. Nevím, co je horší. ()
Je to tak strašně prázdný, rezignovaný a vyčerpaný, jak se dalo už dle zadání úlohy čekat. Opět je to fotoromán, znovu tam vše pouze slouží účelu sestavení scény, akorát na rozdíl od předchozího odpouštějícího boha je tohle ještě strašlivě nepůvodní. Tisíckrát olízané aluze na neživost vrcholového modelingu akorát generují hezké záběry bez kontextu a tak zoufale vydřenou snahu o kontroverzi, že jsem poklimbával i když si to Jena Malone rozdávala s mrtvolou. Považte! A mě to mrzí, protože se chci dívat na to, jak přelíčená androidka zvrací oční bulvu. Refn by se měl totiž po vzoru Drive věnovat zasazování svého stylu do nějakého žánrového světa, kde obojí může kvést a vzájemně se obohacovat. Takhle se dočká jenom posměšného chichotání v sále při vypatlaných dialogových scénách a nepodařeném, přetaženém spiritismu. Jak trefně se film popsal scénou, ve které umělá, tisíci plastikami předělaná modelka se pyšně pochlubí, že ji její plastický chirurg říká 'bionická žena', načež se dočká znechucené reakce "A to má být kompliment?" ()
Galerie (55)
Zajímavosti (16)
- Ve scéně v restauraci, kde se Jesse (Elle Fanning) měla setkat s modním návrhářem (Alessandro Nivola), si můžeme v pozadí povšimnout, že sedí dvě ženy. Ta blíže sedící vpravo je režisérova (Nicolas Winding Refn) manželka. (AffectedFace)
- Elle Fanning bylo 16 let, když se začalo natáčet a 18 let, když měl film premiéru. (Hal_Moore)
- Do role Jess (Elle Fanning) byla původně obsazena Carey Mulligan. (Dio_Padre)
Reklama