Reklama

Reklama

Cirkus řvoucích motorů a vůně benzínu dodnes přitahuje milióny příznivců. Nebylo tomu jinak ani ve zlatém věku Formule 1, kdy největší a nejslavnější závodníci byli zahrnuti takovou přízní a poctami, že se prakticky vyrovnali nejoblíbenějším rockovým hvězdám. Náš film s pomocí málokdy promítaných archívních záběrů přenese diváky do této průkopnické minulosti, o které nám povypráví nejen Bernie Ecclestone a Max Mosley, ale také dvanáct, ano, čtete dobře, dvanáct někdejších světových šampionů. (TV Spektrum)

(více)

Recenze (84)

Segrestor 

všechny recenze uživatele

Dokument, z kterého jde cítit benzín, ale také jistá nedotaženost a roztříštěnost. Vlastně nevíte, jestli to mapuje historii GP nebo je to doprovodný program k filmu Rivalové nebo jen extended edition pořadu Stop - rady řidičům. Nakonec ale stejně zjistíte, že to je jen memoriál Ayrtona Senny, Jima Clarka, Jochena Rindta a dalších, kteří už nikdy nedojeli do cíle. Vlastně zjistíte, že je dokument jen takovou agitkou pro zvýšení bezpečnosti na závodních tratích. Jen mapuje všechny nehody a jen lehce pátrá po příčinách, spíš jen ukazuje ojedinělé záběry těchto kolizí. Nejsilnější je tedy ta pasáž, která se točí kolem rivalů Laudy a Hunta, protože je známe právě z filmu, ostatní je tak nějak šumák, pokud nejste zapáleným fanouškem Forml Ajnc. Koukat se to dá, to zase ne, že ne. Přísně doporučuji zhlédnout hned po Rivalech. ()

Stružák 

všechny recenze uživatele

Paráda! Dokument má na první pohled přemrštěnou délku, ale skvělá hudba a střih mě držely celou dobu v pozornosti. A rozhodně to stálo za to – poslechl jsem si několik zajímavejch rozhovorů a objevil spoustu záběrů, které jsem dosud neviděl. "1" se zapíše zlatým písmem do seznamu dokumentů o F1, klidně po boku neméně dobrého filmu o Sennovi. ()

Reklama

Jara.Cimrman.jr 

všechny recenze uživatele

"Jakmile se jezdci začnou vážně zabývat bezpečností, budou jejich nejrychlejší dny sečteny." Nejsem příznivcem ohořelých těl v létajících rakvích, ale dříve bývaly závody formule 1 skutečným zážitkem. Tedy v době, kdy se vedle sebe v pohodě natlačilo pět monopostů, kdy se zvesela skákalo na starém dobrém dobrém Nürburgringu, kdy úmrtí jezdce nebylo důvodem k přerušení závodu, kdy mohla titul mistra světa získat mrtvola a kdy měl lepší jezdec možnost porazit toho horšího. Dnes vítězí technika nad schopnostmi závodníků a je to dost smutná podívaná, kterou si nedopřávám více než dvakrát do roka. Tento dokument by byl skvělý, kdyby se vedle výčtu zabitých jezdců zabýval i výsledky, ale to mu vydrželo jen do smrti Senny. Za mne to zkrátka chtělo o něco více závodů a o něco méně BESIPu. ()

Ještěřák 

všechny recenze uživatele

Grande Monza 1970. Kdo chce opravdu pomýšlet na vítězství, zadní křídlo jeho auta musí dolů. Má to ale jeden takový háček, nejde je pak skoro řídit. Daň za vítězství? Těžko říct... Jochen Rindt si to v posledních vteřinách svého života nejspíš nemyslel. _____ "Celou noc strávili v garáži, aby pak auto ve druhém kole rozbili. Pokud chcete být dobrou manželkou pilota Formule 1, musíte svého muže velmi milovat." _____ Silverstone 1973. Po chybě Jodyho Schecktera koliduje na startovní rovince 11 vozů. Všude je bordel, mizerní pořadatelé uskakují před kusy vzduchem rotujících plechů za úplně stejně mizerné barikády. Dvě manželky pilotů společně pláčou. Jako zázrakem se nikdo nezabil. V dalším závodě v Zantvoortu, v jedné z organizačně nejdiletantštějších, dnes už historických kulis F1, je ale se zázraky všechno jinak. Zaživa uhořel Roger Williamson, protože nikdo neměl po ruce pořádný hasák. Tak ho tam nechali doutnat i s vrakem do konce závodu - mimochodem nepřerušeného. _____ "Ronnie Peterson byl u mého prvního závodu Formule 1. Ostatní se ztratili. Budťo zemřeli, nebo skončili. Se smrtí Petersona skončila moje dětská éra Formule 1." _____ Můj fotr měl "Peteršuna" taky rád... _____ "Lidé o něm okamžitě mluvili v minulém čase. Byli jsme si jisti, že se v ranních zprávách dozvíme, že Lauda je mrtvý... Postavte vedle sebe dvě auta - jedno bezpečné a druhé nebezpečné, ale o 2 sekundy na kolo rychlejší. Všichni závodníci by bezmyšlenkovitě nastoupili do toho druhého auta." ()

noriaki 

všechny recenze uživatele

Zajímavý, ale strašlivě rozháraný a občas zmatený dokument. Trvalo skoro hodinu než mi došlo, že hlavním tématem je bezpečnost. Snímek nemapuje jednotlivé sezóny, ani slavné závody. Snaží se vystihnout postupný vývoj prostředků vedoucích ke snížení děsivě vysoké úmrtnosti pilotů formule 1. Vcelku se mu to povedlo, i když obsahová stránka ani omylem nedosahuje kvality té formální. Paul Crowder se předvedl jako vynikající budovatel atmosféry, ale jen jako průměrný vypravěč. A to je u režiséra dokumentárního filmu velký handicap. ()

Galerie (8)

Zajímavosti (3)

  • Na konci dokumentu hraje „Open Your Eyes“ od Snow Patrol. (Duoscop)
  • Na začátku dokumentu jsou použity záběry bojujících letadel z krátkometrážního filmu The German (2008). (p3tris)
  • V dokumentu autoři uvádějí, že od smrti Ayrtona Senny v roce 1994 se už nestala žádná fatální nehoda. To už bohužel není pravda. 5. října 2014 zahynul na okruhu v Suzuce závodník týmu Marrusia Jules Bianchi. (p3tris)

Reklama

Reklama