Reklama

Reklama

Obsahy(1)

V osamoceném venkovském domě vyprávějí hosté podivné historky, připomínající noční můry. Příběh psychicky labilního břichomluvce, jehož dožene k šílenství vlastní loutka, je jen jedním z mnoha vrcholů tohoto povídkového hororu, na němž spolupracovali čtyři nadaní režiséři. (oficiální text distributora)

Videa (1)

Trailer

Recenze (35)

Bloody13 

všechny recenze uživatele

Flaxik to naškrábal dobře. Dead of Night je v podstatě prapředek všech povídkových hororů, dost možná i první hororová antologie vůbec. Doporučení se však týká spíš kompletářům: neobjeví se tu totiž žádná monstra ani příšery, přednost tu mají místo nich spíše šílenci, duchové nebo zlá zrcadla. Strašících momentů je zde taky minimum, tvůrci se věnovali ve svých jednotlivých segmentech buď zábavě, stupňovanému napětí nebo (rádoby) překvapivému vyústění. Bohužel, to se podařilo snad jen spojovací "omáčce", která tentokrát není jen nudnou vatou, ale soběstačným a celkem vtipným příběhem. ()

Oskar 

všechny recenze uživatele

Ve venkovském penzionu se sejde skupina lidí, z nichž jeden tvrdí, že ostatní zná ze snu. Každý se snaží jeho nervy uchlácholit nějakou historkou o vlastní zkušenosti s něčím, co se jeví jako nadpřirozený úkaz a co považuje za výplod vlastní či cizí bujné fantazie. Britský film, který inspiroval řadu povídkových antologií, jaké do omrzení točila studia Hammer a Amicus, se právě pro své prvenství dodnes silně přeceňuje. Překvapivě byl natočen v produkci studia Ealing, které jinak vyrábělo převážně komedie, a s výjimkou poslední povídky, v níž Michael Redgrave hraje schizofrenického břichomluvce (stejná myšlenka byla zpracována dřív i později) jde vlastně o sérii anekdot se slabými pointami. Možná že kdyby povídek nebylo pět, ale jen tři (americké distribuci se tak jako tak dvě nezdály a z tamější verze byl golfový a vánoční příběh vystřižen), které by se důkladněji rozvinuly, aby ta třetí nebyla jediná nadprůměrná, šel bych nad tři hvězdičky. 60% ()

Reklama

Oktavianus 

všechny recenze uživatele

Vynikající povídková antologie s nezajímavou, ale o to působivěji zakončenou spojovací linií. První dvě historky jsou spíš takové na rozjezd, příběh o pohřebáku by neuspěl ani u Švandrlíka a dětská vánoční party mě jednoduše neoslovila a nebavila, ale pak to začíná gradovat. Story o podivném zrcadle mě přikovala k monitoru (z jistých důvodů jsem na strašidelné odrazy v zrcadlech velmi háklivý), jak se povedla; rozpustilé golfové vyprávění o kibicovi spíš (ale jako jediné!) pobaví než vyděsí, aby nakonec celý film gradoval břichomluvcem a jeho loutkou. Nesmírně příjemné překvapení. ()

Anderton 

všechny recenze uživatele

Aj dnes bez problémov pozerateľná hororová antológia. Vlastne ona je príťažlivá práve kvôli tomu, že je tak starého dáta, pretože jednotlivé príbehy už príliš neohúria. Ale sú krátke a nakoniec skvele zapadanú do celku. Najlepšia bude asi pre každého posledná poviedka;, v určitom zmysle predchodca Psycha. Ak by ale všetko nebolo vysvetlené tak, ako si to tvorcovia vymysleli, išlo by skôr už len o raritu. A určite si film zaslúži odporúčanie tým, ktorí chápu, že strašenie nezávisí na kadencii ľakačiek a ich hlasitosti. Tu ich občas skvele nahradí aj humor. A ono celé je to v podstate jeden čierno humorný vtip. A v istom zmysle ide aj o fungovanie príbehu na princípe mobiovej pásky. ()

Slarque 

všechny recenze uživatele

Povídkový horor o skupině osob, které prožívají hlavní příběh a mezitím si vyprávějí další hrůzostrašné historky. Těch je pět a dost mezi nimi trčí golfařská duchařina Charlese Crichtona (podle povídky H. G. Wellse), která se ani na okamžik nedá brát vážně a zcela jednoznačně patří do žánru komedie. Ale ostatní povídky jsou celkem strašidelné až hororové a závěr hlavního příběhu je také povedený (70%). ()

Galerie (24)

Zajímavosti (7)

  • Podle amerických distributorů byl film příliš dlouhý, a tak ve verzi pro USA vystřihli golfový příběh a příběh s vánočním duchem. Tím ovšem tamní diváky zmátli, protože ti nemohli pochopit, co dělá Michael Allen z příběhu o vánočním duchovi v propojovací lince filmu. (Oktavianus)
  • Film získal ocenění na Mezinárodním filmovém festivalu v Locarnu v roce 1946 v kategorii nejlepší scénář. (Oktavianus)
  • Podle autora biografie zpěvačky a herečky Elisabeth Welchové Stephena Bournea byla její postava Beulah "průlomem v zobrazování černošských žen ve filmu... poprvé byla černošská žena ve filmu zobrazena jako nezávislá, úspěšná a nápaditá". Welchová se účastnila vyvíjení zápletky filmu a byla v titulcích uvedena po boku tehdejších hereckých superhvězd typu Michael Redgrave. (Morien)

Reklama

Reklama