Reklama

Reklama

Brian Wilson byl duší skupiny Beach Boys, ale o tu svou málem přišel. 
Brian Wilson (John Cusack) byl v šedesátých letech zakládajícím a také nejdůležitějším členem veleúspěšné skupiny Beach Boys. V osmdesátých letech je to však lidská troska, trpící duševní chorobou. Přesto má dostatek šarmu, aby okouzlil mladou prodavačku aut Melindu Ledbetterovou (Elizabeth Banksová). Žena pozná jeho nejbližší přátele a především jeho osobního psychiatra, dr. Eugena Landyho (Paul Giamatti). Ten velmi přísně dbá o Brianův životní režim a pokouší se klienta „ochránit“ před čímkoliv, co by mohlo zhoršit jeho paranoidní schizofrenii. Počátky Brianových psychických obtíží sahají do dob největší slávy Beach Boys v šedesátých letech (kde muže ztvárňuje herec Paul Dano). Mladíkovy hudební experimenty se na vrcholu popularity začaly rozcházet s představami ostatních členů kapely; jeho otci ostatně nebylo z jeho tvorby nikdy nic dost dobré. Užívání LSD bylo zřejmě jen poslední kapkou… Jenže Melinda postupem času zjistí, že věci se mají poněkud jinak. Že Dr. Landy zřejmě Brianův stav záměrně zhoršuje s pomocí psychofarmak, a to ze zištných důvodů… (Česká televize)

(více)

Videa (4)

Trailer

Recenze (57)

Marze 

všechny recenze uživatele

Love & Mercy mě chytlo hlavní postavou - otlučeným chlápkem zraněným svým zneužívajícím otcem a později svým náhradním otcem.Je to hořkosladké , sladkobolné a melancholické.Když nic jiného tak je film láskyplná pocta slavné kapele Beach Boys ukazujíce vhled do bizarních detailů šarvátek skupiny a jejich umělecké triumfy. ()

choze 

všechny recenze uživatele

Necukrkandlový příběh skrytý za cukrkandlovou hudbou. Životopisný film ve dvou časových rovinách zachycující dobu největší slávy a nástupu psychických problémů Briana Wilsona, hudebního génia, na kterém stál úspěch Beach Boys, i pozdější období, kdy jej tvrdě manipuloval a vykořisťoval jeho bratr Gene, zneužívající Brianovy duševní choroby a vědomě ji zhoršující a izolující bratra od světa. Je fajn po čase vidět Cusacka v něčem jiném, než v podprůměrných thrillerech, ale pozornost na sebe jednoznačně strhává Dano hrající Briana zamlada a Giamatti jako Gene je lahůdkově démonický. Moc se mi líbilo zachycování Briana při komponování a nahrávání hudby. ()

Reklama

marhoul 

všechny recenze uživatele

Zde prapodivně podceněný snímek. Příběh geniálního hudebníka odehrávající se ve dvou časových rovinách, kdy chválím jak vynikajícího Dana, tak Johna, který mě málokdy dokáže přesvědčit. V tomto případě mu to vyšlo. A pouštím si Beach Boys, do dnešního horkého dne mi sedí přesně. Netušila jsem, čím si Brian Wilson prošel, znám je jen tak, z rádia, ale vcelku mě to zasáhlo. Pěkný hudební film se silným příběhem. Giamattiho teď delší dobu vidět nemusím. ()

Disk 

všechny recenze uživatele

Veškerou pozornost na sebe strhl - a zcela právem - Paul Dano. To je absolutní herecký, hudební a pěvecký koncert. Bohužel je tu druhá časová rovina s Johnem Cusackem, který Danovi ve stejné roli absolutně nestíhá. Střídání těchto časových rovin pak vytváří podezření, že se režisér nemohl rozhodnout, na co by se měl zaměřit, zda na Brianovy hudební experimenty a zákulisí kapely nebo na příběh člověka uvězněného v sobě samém. Výsledek je potom silně rozháraný. Všechno naštěstí zachraňuje jednak boží písničky Beach Boys a již zmíněný božský Paul Dano. 7/10 ()

kingik 

všechny recenze uživatele

Převážně sterilní pohled na život jednoho hudebníka. A velmi na jistotu zrežírovaný, bez větších ambicí. Tím hudebníkem je Brian Wilson. Že vám tohle jméno nic neříká?! I to je možné, ale skupinu, ve které působil, už znát budete (i z doslechu). Byl totiž frontmanem legendárních Beach Boys. A zde poznáme, kdo stál za tvorbou jejich veselých a pozitivních songů. Film má ale dvě hodiny, prolínají se v něm dvě roviny Wilsonova života, v jedné je talentovaným mladíkem, prožívajícím úspěchy i propady v šedesátých letech, v nichž skládá nesmrtelné hity skupiny, v té druhé už je dospělým zlomeným mužem na sólové dráze v éře osmdesátých let, neschopný skládat hudbu, s diagnozou paranoidní schizofrenie, který už je téměř nesvéprávný a nedokáže se vymanit z vlivu svého ohavného manipulátora a jeho praktik, jímž je jeho terapeut. Mladickou verzi ztvárnil Paul Dano, dospělou verzi hraje John Cusack. A teď k tomu, co filmu neprospělo. Představte si, že ty (potenciálně) nejzajímavější okamžiky z příběhu osekáte, vyjmete a jen se o nich mluví. Dozvíme se tedy, že Brian měl krušné dětství, kdy byl fackovacím panákem pro svého ukrutně nesympatického otce. Padne facka na sále? Nepadne, až na jeden výjev z dětství. Dále poznáme zákeřného terapeuta Landyho, ovšem paranoidních stavů má hudebník pomálu, jsou kratičké, ke všemu je to s jeho zdravotním stavem nakonec jinak. A pak ještě randí se sympatickou Melindou, svojí budoucí ženou. Šukají spolu? Nelze poznat, ve filmu žádná milostná scéna není. A pak hlavní náplň filmu, tou je postup při skládání a aranžování písní, což jsou nejzajímavější úseky filmu. Určitě si nelehnu a nezačnu kopat nožičkama, že jeden produkující režisér natočil portrét života Briana Wilsona. Jeho hudbu nevyhledávám, ovšem to vůbec nemělo na hodnocení vliv. Nezkušená režijní ruka Billa Pohlada nedokázala mě coby diváka pohltit a dát mně intenzivní zážitek, potažmo způsobit můj zájem o tvorbu Beach Boys po skončení filmu. Herecký čtyřlístek Paul Dano, John Cusack, Paul Giamatti a Elizabeth Banks je opravdu skvělý a schopný, i hudební čísla byly příjemné, zvláště pak mohlo být jich být více převedených do klipové podoby, i místo a čas byly ok, jen to sterilní provedení prostě neutáhne dvě filmové hodiny. Délka byla znát a zajímavých momentů a scén nebyl plný hudební kotel, spíše kotlíček. 6/10 ()

Galerie (31)

Reklama

Reklama