Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Sestry Walkerovy: Isabel (Kate Hudson) a Roxeanne (Naomi Watts). Jedna žije v Kalifornii, druhá v Paříži. Isabel přijíždí za Roxy do Paříže, aby jí byla oporou v poslední fázi očekávání potomka. Romantické dobračce Roxy právě v této nejnemožnější chvíli dává manžel-ničema jménem Charles-Henri de Persand (Melvil Poupaud) kopačky. Rozvod visí ve vzduchu. Mezitím se Isabel zamiluje do ničemova strýce. Rodinný skandál pokračuje a americký idealismus a nepotlačitelný duch sester Walkerových se střetává s francouzskou rafinovaností, intrikami a neústupným racionalismem rodiny Persandových, která zplodila darebáka Charles-Henriho. Předmětem sporu je také obraz v hodnotě kolem milionu dolarů, který vlastní Roxy. A pak - docela náhle - zločin z vášně přeruší veškeré kulturní střety a otevírá nové možnosti pro vzájemné porozumění.

Dvě Američanky v konfrontaci s pařížskými intrikami, lidskými vášněmi a stylem života: výsledkem je komedie o odlišných zvycích, mravech, vztazích k penězům a sexu. "Rozvod po francouzsku" přináší inteligentní zábavu na kontrastech mezi oběma národy v morálce, milování, jídle, pití a stolování, v celém životě. Režisér a spoluscénárista James Ivory (Howards End) použil bestselleru Diane Johnson a natočil komedii s lehkým morálním podtextem, kterou prosvětlily Kate Hudson a Naomi Watts v rolích sester Walkerových a také Glen Glose v roli Olivie. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (61)

Sarkastic 

všechny recenze uživatele

Na film jsem se chtěl podívat hlavně kvůli své oblíbenkyni Naomi (jenže ta zde neměla pořádnou příležitost ukázat svoje herecké kvality). No na komedii mi to připadá málo vtipné, na drama málo dramatické (možná snad s výjimkou konce) a na romantický film je zde málo lásky. Jak už někteří napsali, je tu moc postav, jejichž charaktery nejsou příliš dobře vykresleny, takže ani nemáte pořádnou šanci se do někoho vcítit, s někým sympatizovat. Navíc je to moc dlouhé a chvílemi jsem se nudil. Bohužel pro mě je to jen průměr. ()

lennyd 

všechny recenze uživatele

Uhm. Byly nebyly dvě rodiny. Jedna ve Francii a jedna v Americe. Vůbec se neznaly, dokud se Roxy (Naomi Watts) nevdala za Charlese-Henriho. Ani pak se pořádně neznaly, dokud se Roxy (Naomi Watts) nerozváděla s Charlesem-Henrim. K tomu jí přijela pomoct její sestra Isabel (Kate Hudson), která se jak na potvoru zabouchla do Edgara (Charlesova strýce). Charles-Henri se mezitím zabouchl do jedné mladé rusky, která byla (samozřejmě) taky vdaná. Nestačí ? Tak přidejme jednoho milého právníka, obraz v ceně nekolika miliónů, francouzky benevolentní rodiče, Eiffelovku, žárlivého manžela... Mohlo to být daleko lepší (přiznávám i horší) .. neustále je někdo někomu nevěrný, a když už je někdo věrný, tak se mu to vymstí.. Průměrné herecké vykony, z nichž vyčnívá asi jen Kate Hudson (proměna z americké holky ve francouzkou :)... Celkově nic moc.. ()

Reklama

elle 

všechny recenze uživatele

Chvílemi bych hodnotila film i na čtyři (když jsem se na to dívala jako na anonymní komedii), ale Ivory nemá poslední dobou šťastnou ruku. Oblíbené téma jeho dobových snímků a la Henry James, kdy se střetávají kultury Evropy a Ameriky (Bostoňaky, Evropané, Soumrak dne apod) případně Anglie a Itálie (Pokoj s vyhlídkou), se zde nemůže uplatnit a když tak trochu násilně. Schéma těch příběhů bývala podobná. Zašlá sláva Evropy, která zaspala dobu, ale měla takový ospalý zapšklý půvab a rafinovanost a Amerika měla peníze a zcela okouzlující dravost či nevinnost. Naše doba je globalizovaná, takže nelze říci, že by běžný člověk z Evropy měl styl, konzervativní přístup k životu a byl mile osvěžen americkou bezprostředností a chutí žít nebo tím snobsky zhrdl. Proto byl Ivory nucen vytvořit trochu neživotnou konstrukci lepší šlechtictvím zavánějící francouzské rodiny (něco, co se moc dneska nezná a spíše mizí), která stále řeší bonton a jí v těch nejlepších restauracích (a nedokáže otevřeně mluvit o penězích, o které chce rozvádějící se Roxy oškubat) a dvou američanek (které ten starosvětský šarm zároveň baští a dělají si z toho legraci). Prostě, co by hozené do kostýmu konce 19. století působilo jako zajímavé společenské drama, v součastnosti a s trochou té americké filmové zručnosti působí jako nepovedený pokus o romantickou komedii. Komedie to právě nebyla. (Na to se tam řešila dost velká dramata včetně sebevraždy i vraždy. )Stejně jako nejsou komediemi Ivoryho Howards End a Soumrak dne. Autenticita příběhů z přelomu 19. a 20. století byla v tom, že tam se opravdu střetávala společenská elita Evropy a Ameriky, protože pouze bohatí Američané cestovali a to tak, že strávili třeba třetinu života v Evropě, kde se případně usadili a založili rodinu, proto se jednalo o srovnávání kultur a v tom byla ta síla, která ještě dnes zcela jasně vypovídá o té době jako takové. Film je ovšem skvěle obsazen a některé jednotlivé výstupy mě nadchly a chvílemi jsem tam našla příjemnou atmosféru, aby potom v jedenoznačnosti stylu zmize. Přesto Ivoryho miluju a doufám, že snad přístě... ()

otík 

všechny recenze uživatele

Neskutečně nudný a dlouhý film sice s plejádou známých herců, ale o to s větší prázdnotou. Jakási linie příběhu tam sice je, ale zcela to dokonala trapnost postavy Naomi Watts, která mě fakt vytočila. Taková herečka a taková bídná postava. Trapnost numero jedna. A komedie? No tak to ani náznakem. Hudba: Richard Robbins ()

ivishka 

všechny recenze uživatele

Nevím zda si myslet, že je to komedie a snížit své hodnocení a nebo tento film pokládat za nadprůměrné drama(a tak se mi také jeví)a nechat své hodnocení tak jak je. Velkými esy filmu jsou Kate Hudson a Naomi Watts. Sestry Walkerovy jsou každá jiná - Isabel si ráda užívá a Roxeanne se snaží zachránit zbytky svého manželství a přestože film zobrazuje její zoufalství a také vášeň pro poezii tak nikdy její charakter neklesne k nějákým špatným úmyslům. Ovšem Isabel je pro lásku(zda-li se to tak dá nazvat)ochotna udělat cokoliv a tak si začne románek s vlivným mužem, který ji zahrnuje pozorností ve všech směrech. Ovšem nezdá se mi, že mrtvola v popelnici, rozvod nebo nafrněné francouzské paničky které mi tak něják ve filmu nedávaly smysl patří do komediálního žánru. Přes tyhle všechny nedostatky sebe sama sestry drží pohromadě a ke konci i s celou rodinou. Filmem se také táhne prodej cenného obrazu, který nakonec překvapivě skončí uplně jinak. Rozdíl dvou kultur je ohromující ale očekávající, protože všichni víme, že Francouzi jsou usedlí, nafrnění, noblesní za každé okolnosti a prostě sví a Američani jsou zase svobodomyslní a impulzivní. Takže drama dobré... ()

Galerie (42)

Zajímavosti (2)

  • Natáčení filmu probíhalo v Paříži. (Terva)
  • Film byl natočen podle stejnojmenného románu (1997) Diane Johnson. (Terva)

Reklama

Reklama