Kamera:
Louis PepeHudba:
Miriam CutlerHrají:
Tony Grisoni, Terry Gilliam, Jean Rochefort, Johnny Depp, Vanessa Paradis, Christopher Eccleston, Bill Paterson, Miranda Richardson, Nicola Pecorini (více)Obsahy(1)
Zkuste si představit ty nejhorší noční můry, kvůli kterým se každý filmový režisér budí v posteli se smrtelným potem na čele. A zaručujeme, že to pořád bude jen desetina toho, co každý den prožíval u nás velmi oblíbený tvůrce - jediný zaoceánský montypythonovec, ale také autor filmů jako BRAZIL, KRÁL RYBÁŘ nebo 12 OPIC - Terry Gilliam. Dvěma kanadským dokumentaristům se podařilo natočit fascinující dokument o možných i nemožných katastrofách, které provázely pouhých 6 dní natáčení Gilliamova vysněného projektu MUŽ, KTERÝ ZABIL DON QUIJOTA, v němž měli hlavní role ztvárnit Johnny Depp a Jean Rochefort. Přes počáteční hrůzu jakou vyvolává neuvěřitelná souhra náhod a nehod provázejících od počátku celý projekt, se Gilliamovy útrapy stávají postupem času směšně komické. Takovému množství neštěstí se už nedá nic víc než smát. Snímek ZTRACEN V LA MANCHA podává tragikomický pohled na odvrácenou stránku filmového průmyslu. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (161)
Souhlasím s recenzenty, že tento umělecký dokument K.Fultona a L.Pepeho je strhující a fascinující. Ale co na něm shledali zábavného?! Už dlouho se mi nechtělo po skončení projekce tak plakat, protože zpráva o zmarnění jednoho životního snu mého oblíbence T.Gilliama nutí zoufale vykřiknout: „Dejte mu proboha někdo ty zatracený prachy!“ ()
Dokument, který do žil vstříkne neuvěřitelný pocit bezmoci a beznaděje. Finančně podstřelené projekty to mají vždycky těžké a Muž, který zabil Dona Quijota byl od začátku snímkem rozpočtových kompromisů. Těch pár scén, které se podařilo natočit vypadá velice slibně a sledovat je s režisérem zpětně psychicky bolí. Po povodni tak zůstává v ústech pachuť bláta, vyčerpanost a odevzdanost vůli pojišťovny je pak doménou závěru. Všechny tyto pocity přetrvávají i s vědomím, že se Gilliamovi podařilo získat zpět svůj scénář a nové pojetí filmu právě teď brázdí některými našimi kiny. ()
Podobné dokumenty o (ne)vzniku filmu prostě žeru. Terry Gilliam si zkrátka přes nepřízeň osudu (investorů/producentů) chce natočit svůj vysněný (a zřejmě prokletý) projekt. Hned zkraje se musí popasovat s napjatým rozpočtem a časovým harmonogramem, jen aby se to mohlo později zvrhnout do boje o přežití. Lost In La Mancha vítězí obsahem nad formou (ta vzbuzuje dojem DVD bonusu) a je trefnou metaforou příběhu Dona Quijota. Terryho větrné mlýny nakonec udolaly, ale zdá se, že se nevzdává. Držím tomu snílkovi palce! ()
Maximálne zaujímavý dokument o tom, že keď sa niečo se.ie, tak sa to se.ie. Vysmiaty Gilliam zo začiatku dokumentu je až neuveriteľne skúšaný osudom a pravdu povediac si dokáže udržať až neuveriteľný nadhľad pri tom všetkom. Ak bz mal pocit, že sa proti nemu spikli všetky vyššie moci, vôbec by som nebol prekvapený. Od choroby Rocheforta, cez záplavy, stíhačky nič nie je dosť bizarné na to, aby sa to nemohlo stať. Žeby naozaj Quijoteho prekliatie ?? ()
Dokument samotný po řemeslné stránce není až tak dobrý, je trochu natahovaný, v podstatě na úrovni běžného filmu o filmu. Co mu ale dodává na síle je sisifovské počínání Terryho Gilliama a jeho štábu. Pokud máte jeho filmy tak jako já rádi, budete smutní, protože mohl vzniknout skvělý film. Pokud jsou vám ale jeho filmy volné, není o co stát. Těsně po tom filmu jsem si skoro říkal, že by bylo lépe kdyby vůbec nevznikl, protože je to jako kdybyste viděli ze svého oblíbeného filmu jen pár minut, kvůli např. střevním potížím. ()
Galerie (12)
Zajímavosti (6)
- Celosvětová premiéra proběhla 11. února 2002 na Berlínském FF. (Varan)
- Před oficiální českou premiérou proběhla premiéra na Karlovarském IFF 5. července 2002. (Varan)
- Cenné záběry z natáčení nikdy nevzniklého filmu jsou původem pořízeny kvůli připravovanému filmu o filmu. Když nakonec film nevznikl, tak tyto záběry byly použity jako základ tohoto dokumentu. (Dromedár)
Reklama