Režie:
Milan ŠteindlerKamera:
Karel FairaislHudba:
Šimon DvorskýHrají:
Václav Kopta, Michal Dalecký, Radim Novák, Sara Venclovská, Pavla Vitázková, Dušan Vitázek, Tomáš Milostný, Jiří Hájek, Barbora Sousa, Václav Liška (více)Epizody(6)
-
Redukce (E01)
-
Připouštění (E02)
-
Vědomosti světu vládnou (E03)
-
Lišky a slepice (E04)
-
Baltik (E05)
-
Vysoký tlak (E06)
Obsahy(1)
Brněnská pobočka velkoobchodu s papírem, kde se děj českého seriálu odehrává, řídí vedoucí Marek Chvála, neškodně sebestředný a k jakýmkoliv citům ignorantský šéf. Pod rouškou péče o své podřízené se snaží ve firemní struktuře přežít co nejdéle, a proto neustále vymýšlí nové kličky ve vztahu k vedení společnosti. Dokumentární kamera fiktivního štábu se zaměřuje i na osudy jeho kolegů, kteří si dlouhé chvíle v nudné práci snaží krátit každý svým originálním způsobem. (Česká televize)
(více)Recenze (144)
Britský originál miluji a tohle je bohužel jeho přesná kopie. Někdy toporné až běda, zvláště při slovních výměnách, které probíhají ve stylu: "teď mluvím já, ty počkáš až já domluvím a teprve potom můžeš reagovat." Navíc to vypadá, že herci neměli vůbec žádnou možnost improvizovat. Některé věty jim vůbec nešly do pusy, jako kdyby to četli přímo ze scénáře. A na tom hodně stála Britská verze. Improvizace a zdánlivý chaos. Navíc vizuál české verze a jeho hnědý filtr je pro tento seriál naprosto nevhodný a jenom to přispívá k tomu, že to všechno působí moc uměle, hraně, zatímco britská verze byla natolik skutečná, že si v ní každý našel toho svého šéfa, svůj pracovní kolektiv, svojí práci. Na druhou stranu se mi dost líbil Kopta, který si vzal hodně s Gervaise, což chválím a u některých vtipů a situací jsem se dokonce i zasmál, což je okamžik, který si u českých komedií člověk opravdu zapamatuje, protože vtipů v české seriálové tvorbě je asi stejně jako technicky nedokonalých německých aut. Zatím tři nadějeplné hvězdy, ale s očekáváním snížení hodnocení. ()
Výrazne české. Čo netvrdím, že by bolo na škodu, len hlavný herec mi nesadol. Kopta je taká etnicky česká verzia Carella (miestami je to vyslovene imitovanie), inak český Office nemá z amerického vôbec nič. Jedná sa o prakticky odslova-doslova remake prvej série britského Officu (miestami prispôsobeného lokalite). A v tomto ohľade to funguje. Aj keď nerozumiem zmyslu doslovného remakovania. Zaujímavé je, jak odlišní sú Anna a Tomáš (českí Tim a Dawn, resp. Jim & Pam). On taký nervózny hubeňour, ona tiež typovo úplne iná, navyše s tetovaním. A chémia funguje, aj keď zamrzí minimum spoločných dialógových scén. A aj keď je to nedokončené, po komediálnej stránke som sa aj po tretíkrát smial. Prostredné dve epizódy za 4*. ()
Parádní adaptace původní britské klasiky. Šteindlerovi se kupodivu parádně povedlo přizpůsobit suchej britskej humor z originálního Kanclu na tuhle českou verzi. A Kopta? Ten se snad pro tuhle roli narodil! Docela by mě zajímal, jak by reagoval Gervais, kdyby mohl jeho výkon ohodnotit :) Za mě jediný trochu mínus jsou některá další herecká obsazení - zvlášť Sara Venclovská místy působila jako herečka z amatérského divadla. Celkově mám však z tohodle projektu strašnou radost a vsadil bych se, že celkově nízký hodnocení má z velký části na svědomí divácká neznalost originálu. ()
Skutečně se zdráhám nedat tomu odpad, ale to by bylo asi kruté. Přece jen je na tom světě daleko více ještě horších filmových nebo seriálových počinů. Na jedné hvězdě ale trvám. Jestli se totiž Kancl označuje jako komediální seriál, asi nebudou jeho tvůrci duševně v pořádku, nebo scénář k němu napsali první bezdomáči, které potkal producent na parkovišti, za flašku Tuzemáku. ()
(Po čtyřech epizodách.) Prvoplánově ty překlopené gagy relativně fungují, což je asi nejlepší, v co jsme mohli doufat. Že chybí hloubka a přesah originálu, je věc další, už nepřekvapivá. Václav Kopta je každopádně špatná volba, protože přináší pouze karikaturu typického šéfa, chybí mu lidskost Gervaise, která dělala sledování Kanclu mnohem nepříjemnějším a ostřejším zážitkem, ()
Galerie (162)
Photo © Česká televize
Zajímavosti (1)
- Natáčanie prebiehalo v prenajatých priestoroch brnenského Spielberk Office Centre. (Tomizzi)
Reklama