VOD (1)
Série(5) / Epizody(58)
Obsahy(1)
Gomora, seriálová adaptace úspěšného románu Roberta Saviana, nás zavádí do temných a nebezpečných uliček Neapole, kde se nachází centrum zločinecké organizace Camorry. Poté co je Pietro Savastano, jeden z největších a nejobávanějších kmotrů neapolské mafie, zajat a poslán za mříže, jeho prává ruka, třicetiletý Ciro Di Marzio, spatřuje svou příležitost v tom, že se konečně stane novým vůdcem. Jeho čas však ještě nedozrál. Zatímco je Pietro ve vězení, velení zpočátku přebírá jeho manželka Imma, protože jejich syn Genny - Pietrův právoplatný dědic - se v Hondurasu zaučuje v "řemesle". Soupeřící klan vedený Salvatorem Contem mezitím spřádá plány, jak zneškodnit Savastanovy jednou provždy. Válka o převzetí kontroly nad "systémem" právě vypukla, a to na území, které stále bojuje, aby nadvládě zločinu a bezpráví nepodlehlo. (Cinemax)
(více)Videa (2)
Recenze (156)
Ani jsem nečekal, že mi tenhle seriál přiroste až tak k srdci, že mi bude líto, když dohraje poslední 12. díl první série. Příběh mi sedl od prvního dílu, ale pod kůži se dostával stále víc, nemalou zásluhu na tom měla i fantastická hudba. V rámci žánru dokonalost. Skvěle natočeno, perfektní vývoj postav, hlavně u Gennyho Savastana, ale i jeho matka a Ciro jsou zajímavé charaktery. Chci víc! ()
Popis tejto serie je spoiler jak sviňa :)...Ale nevadí treba uznať že taliani a mafianske filmy či seriály sú iná liga a Gomora je ukážkový príklad. Update: Prvá séria je jednoznačne za plný počet. Dianie vo väzení a charizma Dona Pietra ktorý vždy keď je v zábere má to grády. Postupne sa ale vytráca a nastupujú vedľajšie postavy a druhá seria je už najmä o Cirovi a jeho "skupine". Je to už o poznanie slabšie ale stále to ma silne momenty a nechýba ten pocit neistoty. Žiadna postava už nemá istotu že neskončí s gulkou v hlave...Oproti brutálnej Gomore je Kmotor už len romantický príbeh pre pamätníkov. ()
Dali jsme si to letos komplet, po kouscích, střídmě, aby se nám to příliš nezajedlo. A dobrý to bylo. První tři série jsou taková mafiánská soap opera říznutá bromancí dvou hitmanů a v té čtvrté se konečně rozjedou drtící kola intrik, korupce a systematického vraždění naplno. Finální záběr s pohledem Gennara upřeným do kamery byl už jen hřejivou třešinkou na dobře odvedené práci italských borců od filmového fochu. ()
Ač nejsem žádná velká fanynka mafiánských posezeníček, tenhle seriál je naprosto skvěle postavený - a to hovořím o všech čtyřech sériích. Rozjezd je vždy pomalý, tempo zdánlivě hlemýždí, ale posléze natolik drásavé, že vás předkládané osudy a jejich dilemata, rozhodně nenechají chladnými. Násilí je tam sice jaksi z definice na denním pořádku, ale není samoúčelné, vždy je v rámci příběhu a logiky. Celou dobu sice sledujete zločince, ale dostanou se vám pod kůži. ()
„Svět se dělí na ojebávače a ojebávané“, vcelku trefně poznamenal v jedné ze svých paknih investigaytivní renegát Bobo Saviáno, který velmi precizně, přesvědčivě a pro sebe dost riskantně na dřeň odkopal koncentrovanou realitu současného neapolského dezorganizovaného zločinu, jenž pomalu prorůstá celým Schengenem. Satanžel psát o tom moc neumí a co do čtivosti jsou jeho knihy spíše smirkovým hajzlpapírem než literaturou a dost bolí. Bolel taky původní film Gomora, který se tvůrci snažili udělat přesně podle knihy a výsledkem byl jen rozpačitý, nekonzistentní a místy až otravný bezladoskladný chaos. Pak to ovšem vzal do svých geniálních rukou Štefan Solima, který ze Saviána zaplaťsatan jen informačně čerpal a nenechal jeho ego do ničeho kafrat, našež uplácal snad nejlepší (nejen)mafiánský seroš všech dob. Seroš plný výhradně zmrdů, zkurvenců, vypatlaných socek, jejich ještě vypatlanějších potratů, mocichtivých Babišů, bezskrupulózních narkáčů a jiných animálních hovad či ojebávačů bez jakékoliv úcty k životu, společnosti, řádu či čemukoliv jinému kromě peněz. Scénáristická i režijní genialitka na poměrně malém časovém prostoru ukazuje poutavě, záživně a surově nejen běžné praktiky Smolíkovic kočky v nejhnusnější evropské skládce Neapoli a naprostou bezradnost korupčně prolezlého státu s tím cokoliv udělat, ale také famózně mapuje pohnutky a patopsychologický vývoj všech zúčastněných hlavních bezcharakterů, aniž by to jakkoliv narušovalo spád a brutální obludnost děje. Ten sice v průběhu prozatímních čtyř řad začne být kapku šablonovitý – v rajónu relativně vládnoucí skupiny bezskrupulózních zmrdů se objeví ještě bezskrupulóznější zmrd, který se snaží stávající zmrdy ozmrdovat o drogy / prachy / území / moc, ovšem i tak to skoro nejde vypnout, a ten neustálý vražedný boj zkurvenců o rajóny a vliv je až návykový a způsobuje kruhy pod očima. Může se stát, že k některým z těch zmrdů časem přilněte a začnete jim i fandit, ovšem Štefan se z nich rozhodně nesnaží dělat kůl Pačíny a dobré a spravedlivé mafoše, a vždy v pravý čas pravidelně zatáhne za zmrdí brzdu a naprudko vám připomene, co je to ve skutečnosti za animální zmrdy. Totální zmrdská dokonalost a děsivé memento, kam až se to může zvrhnout ve státě, jemuž vládne nenažraná zkorumpovaná hrabivá kunda, co skoupila média, a zneužívá jej výhradně pro své vlastní obohacení! ()
Galerie (957)
Photo © Sky
Zajímavosti (20)
- Písnička, která hraje v závěrečných titulcích, je „Nuje Vulimme 'na Speranza“ od NTO' & Lucariello. (Duoscop)
- V den premiéry hrál fotbalový klub SSC Neapol domácí prestižní zápas s Juventusem. Aby obyvatelé Neapole, jež Gomoru milují stejně vášnivě jako místní fotbalový klub, stihli vysílání Gomory i zápas Neapole, přemluvili televizi Sky, aby díl vysílala dříve. Přestože televizní stanice vyhověla, Neapol nakonec podlehla Juventusu 0:1. (Šéfik)
- Keď ide hneď v úvode Attilio (Antonio Milo) a Ciro (Marco D'Amore) autom cez nočný Neapol, hrá pesnička „A' storia e Maria“ od Franca Ricciardiho a Ivana Granatina. (Patrik200s)
Reklama