Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Manželé Marek a Monika Šírovi se přestěhovali z Prahy na vesnici. Hodlali tady najít nejen lepší vzduch pro vlastního synka trpícího těžkým astmatem, ale i vstřícnější klima pro dva starší adoptované syny, kteří nezapřou svůj romský původ. Sen o svobodném "přírodním" prostoru však bere rychle za své, když postarší soused jejich syna Františka obviní z toho, že mu kamenem rozbil čelní sklo u auta. Vesničané nejsou k cizincům příliš vstřícní, soužití s otevřenou arogancí, která neskrývá chuť hnát svou kauzu až k soudu, však Šírovy dohání k neadekvátním reakcím. Marka a Moniku, odhodlané vybudovat rovnoprávné a láskyplné rodinné prostředí, navíc dovedou čas od času pořádně vytočit i samotní kluci. Mezi křehkým zázrakem lásky a strachem z nenapravitelných chyb se rodí rovnováha všedních dní. Střídmé komorní vyprávění nabízí otevřený pohled na otázky všednodenní tolerance a ekologie rodinného i společenského prostoru. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

TV spot

Recenze (156)

topi80 

všechny recenze uživatele

Co lze této neobyčejně křečovité multikulturní agitce přičíst k dobru, je to, že ti dva smradi nebyli vykresleni jako neviňátka a jejich chování minimálně naznačovalo, že genům poručit nelze a veškerá snaha hlasatelů multikulturalismu a popíračů rozdílností tak dostává facku na svém vlastním hřišti. Do jaké míry to byl úmysl (o kterém pochybuji) a do jaké míry přirozenost dětských herců, to není důležité. Film si ale v sobě určité kvality nese, zejména vykreslení napětí při v podstatě komorních a banálních scénách funguje na jedničku. Na škodu je naopak přílišná šablonovitost, která je důsledkem záměru diváka vychovávat. ()

Mara97 

všechny recenze uživatele

Typický film z přelomu tisíciletí - poněkud zvláštní hudba, pomalé plynutí děje a opravdu hodně záběrů na dopravu - vždyť na ten dálniční most byl záběr snad dvacetkrát. Příběhem je film vyloženě tuctový, v ničem extrémně nevyniká, ale také nepropadá, jen ta kamera je strašná - vždycky jsem obdivoval, jak to kameramané dokážou, že vše vypadá ve filmech tak skvěle, i běžné kulisy v Praze a Brně, kde se denně pohybujeme, vypadají na plátně lépe - tady to ovšem není tento případ, je to jako natočené telefonem, kamera se celá třese a některé otočené záběry jsou hodně zvláštní. Takže příběh na průměrné úrovni, kamera ale tristní srovnatelná s amatérským filmem. ()

Reklama

Biopler 

všechny recenze uživatele

Problém rasovej neznášanlivosti zaviaty niekde mimo Prahu, s podpriemerným Trojanom a otravným synkom cigánom, ktorého "Dobrý den, dobrý den, dobrý den" ma s pribudajúcimi minútami nudilo ako aj zvyšok filmu, ktorý bol predo mnou. Typická zápletka s naštvaným xenofobikom, ktorú som čakal, no ani nebola dotiahnutá dokonca, tak čo vyzdvihnúť? Ručnú kameru snáď. ()

prezdivaka 

všechny recenze uživatele

Za mě taková opožděná česká nová vlna. Nápaditý střih i Patrikova kamera. Samozřejmě by si to zasloužilo filmovou surovinu, ale zřejmě televizi zbyly nějaké peníze a tak se točilo. Dnešní televizní kamery by už nebyly tak špatné. Tady je bohužel skoro všechno ostré a občas to nezvládá kontrasty. Herci jsou skvělí a scénář Terezy Boučkové je taky moc dobrý. Dialogy vybroušené. Jan Cina už tady projevil svůj talent. ()

Aleee89 

všechny recenze uživatele

Film se mi líbil, myslím, že dokonale vystihl problém dnešní doby - rasovou diskriminaci. Já osobně Romy moc nemusím, ale v tomhle filmu jsem jaksi stála při nich. Byli to sice parchanti, ale zase ne moc a ten dědek byla příšerná postava. Ne jako špatně zahraná, ale když si takového člověka představím ve skutečnosti, pak je mi odporný, ale bohužel takoví lidé jsou... Je to také smutný film, ale dobře natočený a navíc mě i jaksi vnitřně obohatil. ()

Galerie (7)

Zajímavosti (7)

  • Petra Špalková (Šírová) ve filmu působí dojmem, že je mnohem starší, než v době natáčení ve skutečnosti byla: "Na tom jsme byli domluvení. Jednak tomu pomohlo chování a pak - úplně jsme odstranili líčení. Řasy mám namalované snad jen když jedu pro kluky do školy a přijedu z Prahy. Shodli jsme se, že nemáme rádi, jak hollywoodské herečky vždycky vstanou s tou učesanou hlavou a dokonalým make-upem, protože je to tak málo podobné životu... Navíc jsme chtěli, aby maminka Šírová byla psychicky i fyzicky krásná i ošklivá. Někdy je člověk zmačkanej a nezpůsobilej a někdy naopak duch tak krásně prosvítí tvář a pohyb... A to hledáte asi vždycky. Aby to v sobě mělo vzestup i pád, kouzlo i nepůvab. Aby to nebyla vymyšlenina, ale člověk." (NIRO)
  • Detailněji a bez příkras se věnuje autorka scénáře Tereza Boučková své rodině v knize „Rok kohouta“. (sator)
  • Autobusová zastávka nacházející se na návsi obce byla postavena pouze pro potřeby natáčení, Obě skutečné autobusové zastávky v obci totiž leží na hlavní silnici, která přes náves nevede. (ČSFD)

Reklama

Reklama