Režie:
Yi'nan DiaoScénář:
Yi'nan DiaoKamera:
Dong JinsongHudba:
Zi WenHrají:
Fan Liao, Lun-Mei Kwai, Xuebing Wang, Jingchun Wang, Ailei Yu, Kaining Chang, Sahin Apiliogullari, Jingyang Ni, Guohua WangObsahy(1)
Toto kriminální drama zasazené do severočínského městečka vypráví příběh bývalého policejního detektiva Zhanga, jenž se zamiluje do tajemné ženy. Ta je zdánlivě spojená s řadou vražd, které Zhang vyšetřuje. Severní Čína v roce 1999. V malém městečku dojde k hrůznému nálezu několika mrtvol. Při krvavém incidentu během pokusu o dopadení domnělého vraha jsou zabiti dva policisté a další je těžce zraněn. Přeživší důstojník Zhang Zili je suspendován pro neschopnost dalšího výkonu policejní práce a nechá se zaměstnat jako ostraha v továrně. O pět let později dojde k dalšímu, nápadně podobnému případu. Zhang se s pomocí bývalého kolegy rozhodne vyšetřit sérii záhadných vražd na vlastní pěst. Zjistí, že všechny oběti jsou propojeny s Wu Zhizhenovou, mladou ženou, která pracuje v malé čistírně. Zhang, který se vydává za zákazníka, začne tajnůstkářskou Wu sledovat a postupně se do ní zamiluje. Jednoho mrazivého dne však učiní děsivý objev. Zhang, jehož život se ocitl v nebezpečí, záhy přijde na to, že není vždy možné oddělit vinu od nevinnosti. (Cinemax)
(více)Videa (4)
Recenze (41)
Marigoldova paralela s Bongovým geniálnym opus magnum Salinui chueok je na mieste. Pod mrazivým režijným dotykom Yi'nan Diaoa dochádza k ďalšiemu prehodnocovaniu základných rysov žánru, v ktorom ide až na pôdu. Ohlodaná premrznutá kostra kriminálnej narácie predvádza pomalé opatrné kroky po klzkom tenkom ľade a špinavom čiernom uhlí, zatiaľ čo priamo mieri, pridŕžajúc sa hesla "od ničoho k niečomu", do jasného finále. Vzhľadom na tempo a krásne čisté snímanie akoby sa industriálne a malomestské prostredie stávalo ďalším aktérom príbehu, postavou, ktorá určuje vývoj deja a situácie. Strhujúca hra s vizuálnym a auditívnym obrazom (ktorý exceluje v tichých momentoch s ohlušujúcimi vstupmi diegetických ruchov často z priestoru mimo záberu kamery). Špinavosť a priamočiara nedramatická realistickosť (ktorá hraničí s nediváckosťou) vytvára prostý až vulgárny (často čierny) situačný humor v opozícii proti vážnemu tónu a úmornému pátraniu detektíva, ktorého v rukách čoraz mocnejšie zviera žena. Minimum akcie, absolútna koncentrácia. Zručne prevedený chirurgický rez medzi žánrovými tradíciami, kompaktne zvarený dramaturgickou istotou a jemnou špecifickou poetikou. Pokiaľ zahraničné kritiky upriamujú pozornosť na ďalšie ázijské filmy, prezentované tento rok na Berlinale a Bai ri yan huo označujú za spomedzi celkového výberu (protikladne k verdiktu poroty, ktorá ho ocenila Zlatým medveďom) slabší, môžem povedať jediné - už sa tých zvyšných neviem dočkať. 90% ()
,, DNESKA JSEM VIDĚL MUŽE, JAK HÁZEL ČÁSTI TĚLA Z MOSTU NA PROJÍŽDĚJÍCÍ VLAK. TĚLO MÉHO PŘÍTELE A KOLEGY JE TEĎ ZŘEJMĚ ROZVEZENO PO CELÉ ZEMI. PŘIPOMNĚLO MI TO NEVYŘEŠENÝ PŘÍPAD…" /// Naporcovaní chlápci hovící si v uhlí, nešťastná slečna co přišla vo starýho… zdá se to bejt zajímavý nejen příběhem, ale i tou současností, páč Čína je… prostě Čína a tenhle film vo ní leccos řekne. Stejně jako vo policajtech (v klidu majore, vo těch čínskejch). Třeba že žerou jako dobytci a (většinou) maj IQ houpacího koně. Za hoďku je vyřešeno a co teď? Vleče se to, vleče. Noir nenoir…, ale spíš nuda, který dát míň jak 3*, by bylo nefér. /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Znal jsem soudružku, který furt někdo mizel. 2.) Jedu na stáž k PČR (Policii Čínský republiky). 3.) Thx za titule ,,mevrt“. /// PŘÍBĚH *** HUMOR ne AKCE * NAPĚTÍ * ()
Tomuhle říkám novodobý noir. Jeden z těch filmů, kde je atmosféra mocnější než cokoliv. Zapadlá čistírna, neonové poutače v zasněžených ulicích, opuštěný lunapark s rozvrzaným ruským kolem - to všechno mě pohltilo až tak, že jsem málem nepostřehl, kdo všechno byl zabit a jak bylo naloženo s mrtvolami. ()
Je to celkom dobrá kriminálna dráma. Má dosť dobrý príbeh odohrávajúci sa v mestečku, v ktorom dôjde k brutálnej vražde, pričom časti tiel sa našli po celej oblasti, ale prípad sa nevyrieši a detektív po nečakaných komplikáciách s touto prácou skončí. No keď po niekoľkých rokoch dôjde k sérii záhadných úmrtí a bývalý detektív sa dozvie, že všetky obete mali niečo spoločné s pracovníčkou v malej čistiarni, rozhodne sa ju sledovať a konečne dostať vraha. No tým sa sám vystaví veľkému nebezpečenstvu. Spracovanie sa mi páči, už od začiatku je jasné, že toto nebude štandardná kriminálka s jej typickými prvkami, takže o nejaké odbornejšie vyšetrovacie metódy, rozhovory s podozrivými a nečakané zvraty tu vôbec nejde, ale je to tak dramaticky ladené, no s tým nemám ani trochu problém, skôr naopak. Po celý čas sa to nesie v takom príjemne pomalom tempe, veľký plusom je rozhodne atmosféra, za čo môže aj obdobie zimy a výber lokalít, to festivalové prevedenie a samozrejme aj slušný dej, pričom mi sadol hlavne celý ten vzťah bývalého detektíva s pracovníčkou čistiarne. Jedine ma mrzí, že k hlavnému hrdinovi som si nevedel nájsť cestu a aj záver by som si prial trochu výraznejší, ale dá sa cez to preniesť. Inak, čo sa týka žánrovej akcie, tak moc sa tu toho nenájde, asi dva napínavejšie momenty a zaujímavá scéna v holičstve, ale ako som spomínal, o to tu vôbec nejde. Herecké obsadenie nie je zlé, síce by to chcelo charizmatickejšieho hlavného hrdinu, aj keď zahrané to bolo bez problémov, ale celkom to vynahradzuje výborná Gwei Lun-Mei ako pracovníčka čistiarne. A z vedľajších postáv tu už až na jej nadriadeného vlastne nikto nemá viac priestoru. Réžia a technická stránka sú celkom slušné, sadla mi vizuálna stránka, ktorá sa postará o niekoľko zaujímavých momentov a hlavne tá spomínaná atmosféra, takže nemám väčší problém. Black coal, thin ice je ukážkový príklad festivalovej kriminálky, takže určite mnohých sklame, ale ja proti tomuto typu nič nemám a toto sa mi páčilo. 72% ()
Rok 1999. Promrzlá periferie, posypaná uhelným prachem. Černošedá tma, křupající sníh. Existence na kraji útěšnosti. Předstíraná normálnost, smutek. V tomto prostředí se začnou v továrnách na zpracování uhlí nacházet kusy lidského těla. Po následující bizarní události vyšetřující kriminalista opustí policii. O pět let později. Opět kusy zmrzlých těl, paprskovitě se logicky zbíhající u jedné osoby. Psychologicko-masochistická záležitost. ■ Co se mi nelíbilo: Úplný závěr. Některé logické konstrukce jsou trochu vycucané z prstu. Hlavní hrdina mohl být typově maličko jiný - nicméně pokud byla cílem co největší normálnost, pak je vše ok. ■ Trailer: https://www.youtube.com/watch?v=P7iwTGvpdus ()
Reklama