Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Na bretaňském pobřeží je stále v pohotovosti záchranný remorkér Cyclone. Lodi s třicetičlennou posádkou velí zkušený kapitán André Laurent (Jean Gabin). Život je to tvrdý. Při nejhorších bouřích, kdy se ostatní lodi schovávají v přístavu, musí Cyclone vyrážet na pomoc těm, kdo se ocitli v nesnázích. Samozřejmě, že i manželky posádky, které se neustále obávají o život svých manželů, nežíjí v klidu a míru. To platí zejména o Yvonne (Madeleine Renaud), ženě kapitána... Podle románu Rogera Vercela. Znovushledání oblíbeného francouzského hereckého páru Jean Gabin + Michèle Morgan. (Pohrobek)

(více)

Recenze (6)

rivah 

všechny recenze uživatele

Působivý melodram v dramatickém filmu o záchranném remorkéru, zejména bouřlivý začátek i konec.(max.70%) ()

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

Přiznávám, že jsem od filmu čekal víc námořních scén než jsem se nakonec dočkal. Filmu totiž jasně dominuje milostný trojník ve složení Andréé + jeho žena a Andre + jeho cizinka, trošku škoda, že se nepřidala ještě sestava jeho žena + jeho cizinka, protože špetka koření nikdy neškodí. Z mého pohledu přílišná pozornost na milostnou tématiku příběhu zbytečně ubírala na dramatičnosti a detailnějším vykreslení Jeanovi práce a vzájemnejma vztahama mezi námořniky. Konec filmu, jak to už u Frantíků bývá zvykem se nese ve velmi silné a emotivní rovině a současně velmi prospívá celkovému vyznění příběhu. ()

Pohrobek 

všechny recenze uživatele

Excelentně zvládnutý příběh milostného trojúhelníku, kdy se hlavní, charismatický hrdina musí rozhodnout mezi věrnou manželkou a vášnivou a zajímavou cizinkou. Vedle tohoto tématu je tato klasika francouzského předválečného filmu zároveň působivou sociální studií světa námořníků a jejich vztahu k moři. Film oplývá výtečnou atmosférou, skvělým hereckým výkonem Jeana Gabina, zdatnou režií a působivým melodramatickým koncem. ()

Snorlax 

všechny recenze uživatele

Slibovaný Carné se nekonal. Zpočátku se dokonce nekonalo téměř nic, Gabin bloumal po oslavě, pak po lodi, následně jukl na cizinku a tak nějak proflákal první skoro dvě třetiny filmu. Nebýt silné pointy, která předběhla dobu o notného půl století, film by se odpařil a nezůstalo by po něm příliš vonných esencí. A ten závěrečný Gabinův pohled, to je zřejmě první hra beze slov od doby zvukového filmu. ()

Reklama

Reklama