Obsahy(1)
Sedm smrtí skrývá každý den v týdnu. V sedmi kapitolách jsme seznámeni s nejrůznějšími způsoby sebevražd. Epizody jsou propojeny mysteriózním řetězovým dopisem, ve kterém se píše o bezvýchodnosti života a vyzývá k sebevraždě. Tento dopis je zosobněním krále smrti. (wero1000)
Recenze (28)
Zapálený majster čudesností a nechutností. A to nehovorím ani o Davidovi Lynchovi, ani o Davidovi Cronenebergovi. Ich európsky nasledovateľ má meno Jörg Buttgereit. Týmto svojím dielom potvrdzuje pozíciu jedného z najodvážnejších a najnetipyckejších filmových tvorcov. Selekcia príbehov, z ktorých ani jeden neskončí happy endom, môže mať pre senzibilných jedincov katastrofálne následky. ()
"That which kills me, will remain my secret." Underground z tohoto díla vyzařuje na sto honů, přičemž nepostrádá citlivou artovost. Klasika Buttgereit, jeho filmy mají svoji tvář a on je dělá sice nízkorozpočtově, ale zato od srdce! Král smrti je mozaikou osudů lidí, kteří se rozhodnou spáchat sebevraždu, jednotlivě propletenou do sedmi dnů. Mezi příběhy se rozkládá mrtvola a hraje úchvatná hudba, která onu filmu vytváří duši. Škoda přeškoda, že Jorg stagnuje a už nic netočí. "This is the king of death...he makes people want to die." ()
Čekal jsem poněkud bizarnější film s mnohem rafinovanějšími sebevraždami. Když si člověk vzpomene na italské snímky 70. a 80.let, nestačí se kolikrát divit, na co všechno autoři přišli (a možná se i inspirovali ve skutečném světě, což by dnes bylo prostřednictvím internetu mnohem snazší). Poeticky je naopak udělán postupný rozklad mrtvoly muže, který by sám vydal na krátký film. Dnes jistě nic šokujícího, přesto stále plnící základní účel. Život a smrt, dva absolutní protiklady. Naprosto bezchybně je zvolen hudební a zvukový doprovod. ,,Co mne zabije, zůstane mým tajemstvím." ()
Dievčatko namaľuje na papier zvláštnu postavičku a komentuje: "Toto je kráľ smrti. Robí to, že ľudia už nechcú žiť." To je posledný obraz nízkorozpočtovky Der Todesking, po ktorej sa vám možno nebude chcieť žiť. Nie preto že by bola emocionálne deštrukčná. Skôr pre pesimizmus, černotu a zúfalstvo, ktoré z nej sálajú. Jörg Buttgereit sa opäť zaoberá smrťou, s ktorou sa evidentne nevie vysporiadať. Tentoraz to robí prostredníctvom viacerých zdanlivo nesúvisiacich epizódiek, v ktorých perfektne ovláda formálnu stránku filmárčiny, no absolútne nevie viesť hercov. Niektoré pasáže sú nechutné (rozkladajúce sa telo - červy, črevá a tak), niektoré šokujúce (veľmi pôsobivá akože snuff scénka strieľania do náhodných obetí) a iné prekvapia svojou pointou. Prazvláštny exploitation guláš s opäť veľmi dobre použitou hudbou. O nej a jej kombinácii s kamerou to celé je. ()
Zajímavý nápad i kompozici mi osladili opravdu nehrající, nebo přehrávající herci. Víc šklebení neznamená víc emocí, což platí především o scéně poslední. Postavy mi byly velmi nesympatické a tak jsem se nemohla dočkat, až všechny zemřou. Ze souboru se mi tak líbila jen první scénka (s rybou) a minimalistickou scénku s titulky (o mostu), kde nikdo nevystupoval, a tak se nemohlo nic pokazit. Rozhodně se nejedná o drama, nečekejte ani horor - jde jednoduše o experimentální film, který si hraje s formou snad ještě více než s obsahem. ()
Galerie (6)
Photo © Albatros Film
Zajímavosti (3)
- Vlevo za prodavačem je vidět tričko k filmu Osvícení (1980). (pornogrind)
- Úterý – na pultě prodavače videopůjčovny můžeme vidět plakát Nekromantik (1987), což je odkaz na režisérův dřívější film. V téže videopůjčovně lze tento film spatřit na vícero místech. (pornogrind)
Reklama