Reklama

Reklama

Fotograf

  • angličtina Photographer (festivalový název) (více)
Trailer 2
Česko, 2015, 133 min (Alternativní 130 min, Televizní verze: 86+87 min)

Kamera:

David Ployhar

Hrají:

Karel Roden, Marie Málková, Zuzana Vejvodová, Václav Neužil ml., Jitka Sedláčková, Vanda Károlyi, Jenovéfa Boková, Vilma Cibulková, Marika Procházková (více)
(další profese)

Obsahy(1)

V příběhu se vracíme k některým osudovým křižovatkám turbulentního života hlavního hrdiny (Karel Roden), člověka, který je obdařen nejedním výjimečným talentem, živelností a vášní. Všechny tyto vlastnosti mu přinesly slávu i odmítání, lásku i zradu, zástupy obdivovatelů i osamocení. Středem Janova života vždy byly ženy. Ať ty, které pózovaly před objektivem jeho fotoaparátu, nezřídka postavy až pitoreskní, či ty, jež ho obklopovaly v  soukromí. Dcery, manželky, milenky, sexuální přítelkyně, intelektuální obdivovatelky. Jedny nezištně milující a oddané, jiné podváděné a zhrzené, další sdílející s rozkoší jeho bouřlivý život. Ale i takové, které s proslulým umělcem toužily spojit svou budoucnost, posedlé touhou zkrotit jeho svobodomyslnost, sdílet s ním jeho majetek, talent i geny. Exempláře všech těchto ženských typů jsou pikantním kořením mimořádného filmu, který je příjemně hořkou komedií s erotickými prvky. (Bioscop)

(více)

Videa (5)

Trailer 2

Recenze (486)

ABLABLABLA 

všechny recenze uživatele

Ta jedna hvězda je za Karla Rodena. Perfektní herec je obsazen do povrchní role egoistického umělce. Dejme úplně stranou fakt, že dílo Jana Saudka nemám ráda - jeho akty mi nepřijdou ničím zvláštní, výjimečné - spíše naopak kýčovité, že nemám vůbec ráda ani osobu Jana Saudka, že nemám ráda ani osobu Sáry Saudkové a její dílo, protože je to (ať si říká, kdo chce, co chce) kopie díla Jana Saudka, a i tak je film nehorázná nuda, hrozná sračka a velmi jednopohledově zaměřený. Už jen "rádoby hraný" úvod aka počátek rozhovoru Saudka s Rodenem je trapný... Nijak neobhajuji reálnou Sáru Saudkovou, ale ve filmu byl vyobrazen prostě jen jeden pohled - "pana mistra" a nikoho jiného. Ok, není to dokument, namítnou někteří, ale to neznamená, že když pojednává ještě o žijícím autorovi, tak musí být pojat jen z jeho pohledu. Ženy jsou sice krásné téma - to je asi jediné, na čem se s umělcem shodnu, ale jeho pohledem bych je nikdy vidět nechtěla. ()

Terva 

všechny recenze uživatele

CITÁT - Nikdo nechce znát pravdu. Lidi chtěj fantazii......... Volně inspirováno životem Jana Saudka. CITÁT - Toaletu mám na záchodě............ Karel Roden se do role velmi hodí. Je vidět, že si jí úžívá a příběh ho baví. Ta energie z něho přímo vyzařuje. Perfektní snímek a geniální obsazení. Po dlouhé době se mi líbil na 100= Český snímek. CITÁT - Stávám se rázem cizincem ve vlastní zemi............. Jan Saudek je )byl) génius a jeho bohémský život je prostě jen vyústěním jeho uměním, nadšením a spokojeností. Protože když nebyl spokojen, dokázal být nespokojený.:) Užíval si života a proč ne, kdo by si v jeho postavení neužíval, byl by sám proti sobě. CITÁT - Já se z toho vždycky nějak "vylížu". ()

Reklama

ivishka 

všechny recenze uživatele

Skoro přesně to, co jsem od tohoto filmu mohla očekávat. Plno sexu, převrácené filozofie a smutného pohledu do hercova - tedy fotografova - dětství. Neberte mě špatně, jelikož Karel Roden odehrál svou roli skvěle. Ale úvod filmu s podáním ruky jakože "mistr" předává herci svá úchylácká moudra, aby je dokázal věrohodně interpretovat, načež na konci opět podobná scéna s potutelným úsměvem "mistra".... Jelikož hlavní roli hrál jeden z našich nejlepších českých herců, musím se ptát sebe sama - je zvrácené, že mi ani trochu Roden nepřipomínal chlípného 80tiletého úchyláka nad hrobem? Mnohem snesitelnější by bylo, kdyby se stopáž zkrátila na obyčejných 80 minut a zbytečně nezabíhala do detailů. Dost mě mrzí, že jsem nešla v kině na jiný snímek. ()

Rakosnicek77 

všechny recenze uživatele

Já to negativní hodnocení opravdu nechápu? Čím to je, že se tady sešla taková obrovská spousta záporného až odpadového hodnocení? Já na film šel z velikým sebezapřením a přiznám se že hlavně díky tomu, co jsem si o filmu tady přečetl. I když jsem celkem zdravotně indisponován a noha byla v ortéze, tak jsem se do kina vydal, nemám ho daleko takže jsem vyrazil. Už to že bylo vyprodáno mě celkem překvapilo a tak jsem plný očekávání skočil do děje rovnýma nohama a po pravdě jsem se nestačil divit! Nemohu říct že by byl film úžasný, dokonalý, ale je prostě velice dobrý! Roden se do role Saudka vžil natolik, že kdybych ho viděl v podobné scéně kdekoliv jinde a neměl spojitost právě ze Saudkem, tak by mi bylo okamžitě jasné koho vlastně Roden představuje! A kdo zná Saudkovo dílo a jeho život, jeho kontroverznost, tak nemůže říct že by byl film špatný. A co ještě hůř, že by byl nudný nebo pornografický! To je prostě Saudek a jeho život, nelze tam nic dokreslovat ani vylepšovat v žádném případě měnit! Tak prostě mistr žije a jak je vidno, samotný film je věrnou kopií jeho života, vzhledem k tomu že se na jeho výrobě podílel. Takže ano Irena Pavlásková dle mého názoru odvedla velice zdařilou práci! ()

Morholt 

všechny recenze uživatele

Saudek a jeho fotografie mi nic neříkají, takže z tohoto hlediska byl pro mě film nepříliš zajímavý. Co se kauzy Jana a Sáry Saudkových týče, tak ta mě také příliš nezajímá, takže spekulací nad tím, jak to ve skutečnosti bylo, jsem byl ušetřen. Tudíž jsem se mohl soustředit na samotný děj, který se točí okolo lehkovážného bonviána, který se stane, kromě jiného, obětí ambiciózní mrchy. Ale právě ten komplot, který měla Sára, v tomto případě Líba, na hlavního hrdinu připravit, byl to jediné, co by se dalo označit za nějakou nosnou kostru a to jen s přivřenýma očima. Ono k němu totiž nic nesměřovalo. Přes hodinu a půl se vlastně jednalo o sled večírků, focení a tak podobně, což občas rozčísly nějaké sondy do minulosti (II.SV, normalizace), které tady byly naprosto nepatřičné. Pak, v závěrečné půlhodině, se z celkem milé holky stane, jakoby mávnutím kouzelného proutku, mrcha, což působí všelijak, jen ne uvěřitelně. Na tom nese vinu i nepříliš přesvědčivá Marie Málková. Kdo byl naopak zcela přesvědčivý, byl Karel Roden, kterému se dalo věřit každé gesto i každý výraz. Je to především on, kdo tahá silně nevyvážený film do lehkého nadprůměru. 55% ()

Galerie (49)

Zajímavosti (17)

  • První verze filmu, sestříhaná podle původních představ režisérky Ireny Pavláskové, měla tříhodinovou stopáž. (vasosak)
  • „Když mi Irena roli nabídla, řekla mi, že je jen volně inspirovaná panem Saudkem a že si tu postavu můžeme přizpůsobit oproti scénáři podle sebe. Když jsem si scénář přečetl, pochopil jsem, že ten příběh je přes všechnu autorskou licenci hodně o Janu Saudkovi. Měl jsem představu, že by to mohlo být ještě kontroverznější. Nechtěl jsem hrát „rozšafnýho“ Saudka, který jen baví společnost, a ukázat, že si možná za mnoho věcí, které se mu dějí, i ve vztahu k ženám, může sám. Chtěl jsem, aby se diváci smáli tomu, jak je zábavnej, ale zároveň aby je mrazilo. A Irena byla v té diskusi o pojetí postavy nesmírně vstřícná a otevřená,“ uvedl Karel Roden. (SONY_)

Reklama

Reklama