Režie:
Denis VilleneuveScénář:
Taylor SheridanKamera:
Roger DeakinsHudba:
Jóhann JóhannssonHrají:
Emily Blunt, Benicio Del Toro, Josh Brolin, Victor Garber, Jon Bernthal, Daniel Kaluuya, Jeffrey Donovan, Raoul Max Trujillo, Julio Cedillo, Hank Rogerson (více)Obsahy(2)
Idealistickou agentku FBI (Emily Blunt) pověří důstojník elitní vládní operační skupiny (Josh Brolin), aby v příhraniční oblasti mezi USA a Mexikem, kde neplatí žádné zákony, podpořila eskalující válku proti drogám. Tým vedený tajemným poradcem s pochybnou minulostí (Benicio Del Toro) se tajně vydává na cestu, během které je Kate nucena v zájmu přežití pochybovat o všem, v co dosud věřila. (Freeman Ent.)
(více)Videa (21)
Recenze (1 234)
Sicario popisuje s chirurgickou precizností fatální a krvavou profanaci Mexika za dlouhé Cartel War. Perfektně natočené, úžasně obsazené, temně atmosférické, znepokojivé, brutální i solidně vypointované toť Sicario bezesporu nabízí. Jako Highlighty bych vyzdvihl mocného Del Tora, který si finále krade celé pro sebe, drtivý soundtrack, který se zažere divákovi pod kůži a perfektní atmosférická scéna z nočním termo viděním ( zcela něco nového). K dokonalosti bych pouze přidal na tempu, které je vlažnější a rozhodně bych přidal více mrtvých těl ( Scéna, kde z mostu visí 4 lidé nazí vzhůru nohama bez končetin potěší nejedno hororové oko) A to je ve zdejším městě údajně na denním pořádku!! Skvělá práce. 80% ()
„Kate, k této práci se musíte přihlásit dobrovolně. Tak si to dobře rozmyslete. Chcete toho být součástí?“ Ze Sicaria mám téměř stejné dojmy jako z předchozího režisérova Zmizení. Znovu jde o zatraceně kvalitní, poctivé krimi se snad ještě pečlivěji vystavěným příběhem a na druhou stranu o dost pomalejším (avšak nenudícím) tempem vyprávění, pozvolným budováním napětí, atmosférou plnou tápání a nejistoty, precizní technickou/vizuální stránkou (záběry z helikoptéry a hudba!) a výbornými hereckými výkony (Emily Blunt a hlavně Benicio Del Toro!). Ale stejně jako u Zmizení mám problém s koncem. Tentokrát ovšem nebyl důvodem záporák, nýbrž moje očekávání bombastického finále, které mi vyrazí dech, překvapí mě pointou…v Sicariovi však přišlo jen zneklidnění a já vzhledem k viděnému čekal opravdu o dost víc. Takže se cítím při hodnocení skoro až provinile, ale za mě to budou (znovu) „pouze“ silné 4*. „Hele, nic nebude tvým americkým uším dávat smysl. A budeš zpochybňovat všechno, co děláme. Ale nakonec to pochopíš.“ ()
Poprvé mi to přišlo prostě nudné, podruhé o pár let později jsem z toho byl nadšený. Spíš politický než akční thriller o ošklivých věcech, kde nikdo neřekne ani jedno slovo navíc, s krásně znepokojivou atmosférou a přesnými herci. Při jízdě kolony do Mexika až fyzicky cítíte ohrožení. Ale to lezení do tunelu bych trochu prostříhal. ()
Kdybych nevěděl, že bude Villeneuve točit Blade Runnera, řval bych, že musí točit Blade Runnera. Jeho hrátky s hutnou atmosférou a pomalým tempem totiž nemají chybu, a právě díky nim je Sicario tak zajímavou podívanou - i když se toho v něm zase tolik nestane. Někdy v půlce filmu se bohužel vynoří dějové vzduchoprázdno a člověk moc neví, na čem je. Pečlivě vystavěné finále ale spolehlivě vrací míč do hry a vysvětlí vám, že to tenhle Kanaďan myslí s Hollywoodem zcela vážně. Sicario samozřejmě těží hlavně z vývoje vztahu Benicia Del Tora a Emily Blunt. A jelikož je jeho podání brilantní, já jsem opouštěl kinosál spokojený. Těch meditativních pasáží, které stojí vyloženě na Deakinsově kameře, je sice trochu moc, pokud se ale u dvojky Blade Runnera trochu přidá „na ději“, může Villeneuve natočit neskutečnou pecku! (8/10) ()
Musím přiznat, že na tak zásadní film mi scénář přišel až moc jednoduchý a dějová linka přespříliš lineární. To samé se týká postavy Emily Blunt (neříkám hlavní postavy, protože tou není), nevěřím, že by někdo takhle naivní (pozor, to se nerovná "s takovými morálními zásadami") mohl tak dlouho působit ve svém oboru. Ona tu ale má zastupovat diváka, seznamovat se s prostředím, nasávat jako houba špínu světa drog i boje proti němu a prakticky celý film dostávat deku, fyzicky i morálně. Coby dramatický záměr chápu, postava tím ale ztrácí na životnosti. Skutečnou hlavní postavou je Sicario, osoba toť velmi podobná Joubertovi ztvárněnému Maxem von Sydowem ve Třech dnech kondora (se kterým má Sicario ostatně společný i ten úhel pohledu, ve kterém nejde o dobro proti zlu, ale o pořádek proti chaosu, alespoň v pohledu těch, na jejichž rozhodnutí záleží). Málomluvný del Toro je muž činu v tom smyslu, že jeho akce hýbají dějem. Hlavní myšlenkou pak je ona věta, že dokud se těch 20 % smažek nezbaví svého zlozvyku, nic se nezmění. ()
Galerie (112)
Zajímavosti (31)
- Kameraman Roger Deakins sa pri tvorbe nechal inšpirovať knihou od fotografa Alexa Webba "Crossings: Photographs from the U.S.-Mexico Border" z roku 2003. (Real Tom Hardy)
- Väčšina členov ozbrojenej jednotky používa pušky typu AR-15/M16. Konkrétne sa jedná o karabínu M4A1, Daniel Defense M4A1 a G&P M4 MOE CQBR. Mexickí policajti majú tiež pušku tohto typu, konkrétne Colt Model 933. Behom prvého prechodu cez hranicu používa Alejandro (Benicio Del Toro) samopal MP5A3 s tlmičom a predpažbím s lištami na pripojenie ďalších zariadení po všetkých štyroch stranách. V niektorých scénach sa však táto zbraň zmení na MP5SD3, ktorý nemá žiadne lišty na predpažbí. (ČSFD)
- Natáčanie prebiehalo v mestách El Paso (Texas), Albuquerque (Nové Mexiko) a v dedinke Corrales (taktiež v Novom Mexiku). Scény z Juarezu sa natáčali v metropole Mexico City. Scény z motela, kde sa pripravovali na misiu, sa natáčali v Moteli 1 v Albuquerque. Scény z banky v budove, ktorá slúži ako supermarket, tiež v Albuquerque. Scény z Wild Pony Baru sa natáčali v skutočnom rovnomennom bare, ktorý sa nachádza v Los Lunas v Novom Mexiku. Natáčanie prebiehalo v lete roku 2014. (Real Tom Hardy)
Reklama