Reklama

Reklama

Idealistickou agentku FBI (Emily Blunt) pověří důstojník elitní vládní operační skupiny (Josh Brolin), aby v příhraniční oblasti mezi USA a Mexikem, kde neplatí žádné zákony, podpořila eskalující válku proti drogám. Tým vedený tajemným poradcem s pochybnou minulostí (Benicio Del Toro) se tajně vydává na cestu, během které je Kate nucena v zájmu přežití pochybovat o všem, v co dosud věřila. (Freeman Ent.)

(více)

Videa (21)

Trailer 2

Recenze (1 234)

KarelR 

všechny recenze uživatele

Kdybych nevěděl, že bude Villeneuve točit Blade Runnera, řval bych, že musí točit Blade Runnera. Jeho hrátky s hutnou atmosférou a pomalým tempem totiž nemají chybu, a právě díky nim je Sicario tak zajímavou podívanou - i když se toho v něm zase tolik nestane. Někdy v půlce filmu se bohužel vynoří dějové vzduchoprázdno a člověk moc neví, na čem je. Pečlivě vystavěné finále ale spolehlivě vrací míč do hry a vysvětlí vám, že to tenhle Kanaďan myslí s Hollywoodem zcela vážně. Sicario samozřejmě těží hlavně z vývoje vztahu Benicia Del Tora a Emily Blunt. A jelikož je jeho podání brilantní, já jsem opouštěl kinosál spokojený. Těch meditativních pasáží, které stojí vyloženě na Deakinsově kameře, je sice trochu moc, pokud se ale u dvojky Blade Runnera trochu přidá „na ději“, může Villeneuve natočit neskutečnou pecku! (8/10) ()

Cervenak 

všechny recenze uživatele

To si asi aj Fincher zúrivo robil poznámky, nie? Kristepane, to je brilantná záležitosť vo všetkých ohľadoch - od scenára cez dokonalých hercov až po geniálnu réžiu podporenú majstrom Deakinsom. K tomu pulzujúca hudba. Je to ostré, je to napínavé, má to nečakaný vývoj, čo sa týka vnímania, kto je vlastne hlavná postava a v podstate každá situácia sa rieši nehollywoodskym spôsobom (neskutočná "prestrelka" v kolóne). ()

Reklama

POMO 

všechny recenze uživatele

Musel som si pustiť soundtrack a “fascinovaný” hodinu streetviewovať Cuidad Juárez. Majstrovsky sfilmovaný, ultra atmosferický výlet do menej pohostinných americko-mexických kútov. Výborný Josh Brolin, po dlhej dobe rola hodná talentu a démonickeho rozmeru Benicia Del Tora. Prvá polhodina vtiahnutia do situácie, prostredia a oboznámenia s novými kolegami predstavuje najdetailistickejšiu možnú réžiu, presahujúcu talent a perfekcionismus Davida Finchera (áno, a za tým si stojím). Preto škoda, že počiatočný drajv a prísľub niečoho nevídaného kvôli scenáru postupne oslabnú a výsledok je niečím iným, že by sme si priali. Hlavná postava idealistickej FBI agentky má reflektovať zhrozenie diváka nad pravidlami džungle vo vojne s mexickými kartlemi. Byť šéfom teamu v tejto vojne, okamžite ju vyhodím, aby zbytočne nebrzdila dejový vývin potenciálne nezabudnuteľnej filmovej jazdy a neodkláňala pozornosť od toho podstatného v nej. Ale scenárista, ktorý ju vidí ako menej znalú drsnosti pomerov medzi Juarezom a El Pasom než priemerného diváka zo strednej Európy, na nej postaví dramaturgické jadro príbehu (!). Škoda, Sicario malo vďaka Villeneuveho réžii nakročené na film roku. ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Intenzivní akční krimithriller, který zrazuje protagonistku i diváka. Sicario se po většinu času tváří jako chirurgicky přesný procedurál typu Zero Dark Thirty, poskytující nám dostatek informací a věnující zvýšenou pozornost přípravě a provedení jednotlivých akcí, jež vedou k dalším akcím, nikoli vztahům mezi postavami. Ve skutečnosti skoro po celou dobu sledujeme revenge movie v duchu Fordových Stopařů, který nám ovšem tají, kdo se mstí za co (resp. že se vůbec někdo mstí). Přísun informací je ve skutečnosti výrazně omezený (oba brutální výslechy, kdy v náznaku neomezené narace na chvíli opouštíme hledisko hlavní hrdinky, končí dřív, než se něco podstatného dozvíme) nás staví do stejné pozice jako Kate, nacházející se v cizím, výlučně muži ovládaném prostředí. Po celý film se marně snaží pochopit, jak – slovy Javiera – „fungují hodinky“ a nahlédnout pod povrch, namísto toho, aby jen sledovala ubíhající čas. Stejně jako v nekompromisním prologu, kdy jen tak tak uhne výstřelu z brokovnice a dozví se díky tomu, co se skrývá za zdí, má ale i po zbytek filmu hlavně velké štěstí a nulovou kontrolu nad tím, k čemu kolem ní dochází. Protagonistčině omezenému přístupu k informacím odpovídá snímání některých dialogů v celcích, dávajících vyniknout její bezbrannosti vůči nepřátelskému světu, v němž se octla. Sicario je především chytrou, bravurně rytmizovanou žánrovkou s některými z nejpůsobivějších akčních scén roku (jedna z nich prozrazuje stejně jako finále Zero Dark Thirty inspiraci videohrami), která na nás hnus, nepřehlednost a nebezpečnost války s drogovými kartely přenáší zejména stylistickými volbami a strukturou vyprávění. Kdybychom k němu přistupovali jako k psychologické sondě nebo komplexnímu portrétu poměrů na americko-mexických hranicích (à la Traffic), zřejmě by neobstál. Zvýšená pozornost věnovaná od začátku jednomu mexickému policistovi slouží čistě utilitárně zejména k posílení naší emocionální angažovanosti (a zajištění silného posledního záběru), nikoli k nabídnutí plnohodnotného pohledu z druhé strany. Zlo, kterému zde postavy čelí má podobně unikavou podobu jako v thrillerech Michaela Manna (jehož práce se zvukovým designem během přestřelek je neméně precizní), zatímco westernovou ikonografií a nekompromisním (a ani trochu cool) přístupem k násilí Sicario asociuje filmy Sama Peckinpaha. Vlastně i tematizace (oproti dřívějšku mnohem méně zřetelné) hranice mezi civilizací a divočinou a jejího překračování a posunování, dělá ze Sicaria jeden z nejlepších Mexikem načichlých revizionistických westernů od Divoké bandy. 85% ()

novoten 

všechny recenze uživatele

Villeneuve dává slovu napětí nový význam a nutí mě v křeči drtit opěradla sedačky nebo sledovat střechy, jestli nezahlédnu nevítaný pohyb. Nejde ale jen o syrovou akci nebo nepříjemné dialogy, kterým vévodí všechna jako břitvy ostrá prohlášení Benicia Del Tora. Stačí ta nejbanálnější situace, jízda autem nebo obyčejný pohled do mexické krajiny, kam by nikdo z nás nechtěl a vím to. Vím, že tohle je válka, ve které se nevyhrává a dvě hodiny v ní byly dost na celý život - abych je zároveň chtěl prožít nejednou znovu. ()

Galerie (112)

Zajímavosti (31)

  • Natáčanie prebiehalo v mestách El Paso (Texas), Albuquerque (Nové Mexiko) a v dedinke Corrales (taktiež v Novom Mexiku). Scény z Juarezu sa natáčali v metropole Mexico City. Scény z motela, kde sa pripravovali na misiu, sa natáčali v Moteli 1 v Albuquerque. Scény z banky v budove, ktorá slúži ako supermarket, tiež v Albuquerque. Scény z Wild Pony Baru sa natáčali v skutočnom rovnomennom bare, ktorý sa nachádza v Los Lunas v Novom Mexiku. Natáčanie prebiehalo v lete roku 2014. (Real Tom Hardy)

Související novinky

Bude Villeneuve u třetích dílů Duny a Sicaria?

Bude Villeneuve u třetích dílů Duny a Sicaria?

05.02.2024

Začněme tím podstatnějším. Za pár týdnů se všichni budeme nadšeně kochat obřími červy ve druhém díle Duny, který zadaptuje zbytek první knihy od Franka Herberta. Sága z pera slavného spisovatele ale… (více)

Producenti oznámili třetí Sicario

Producenti oznámili třetí Sicario

22.09.2023

Snímek Sicario: Nájemný vrah z roku 2015 byl do velké míry tím, který definitivně nakopnul kariérní dráhy jak režiséra Denise Villeneuvea (Duna), tak scenáristy Taylora Sheridana (Yellowstone).… (více)

Pokračování Wind River nabírá obsazení

Pokračování Wind River nabírá obsazení

09.03.2023

Před tím, než se stal králem televize díky seriálům Yellowstone či 1883, získával si scenárista a režisér Taylor Sheridan obdiv na filmové frontě díky snímkům jako Sicario nebo Wind River. A právě… (více)

Třetí Sicario má scénář, dočkáme se filmu?

Třetí Sicario má scénář, dočkáme se filmu?

11.05.2022

Hollywood miluje franšízy, čím větší a úspěšnější, tím lepší. I proto dnes víceméně každý druhý film vzniká se záměrem novou franšízu nastartovat. Občas se ale povede rozjet filmovou sérii i zcela… (více)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno