Reklama

Reklama

Působivý snímek vypráví příběh kultovního zpěváka a písničkáře Hanka Williamse, který navždy změnil country hudbu díky svému okouzlujícímu charismatu, úžasnému hlasu a originálním písním, z nichž většina je dnes považována za americkou klasiku a byla mnohokrát znovu nahrána popovými, rockovými i country umělci. Hank Williams (Tom Hiddleston) se vynořil z hlubin lokální alabamské hudební scény po druhé světové válce. Jeho žena Audrey (Elizabeth Olsen) se navzdory svému nedostatečnému talentu zoufale snažila zpívat po jeho boku, což u nich vedlo k velmi bouřlivé domácnosti. Williamsova schopnost psát písně pokrývající širokou škálu emocí, k nimž ho inspirovaly vlastní osobní problémy, se stala podstatou country hudby. Na konci se mu podařilo uskutečnit své sny: vytvořil řadu úspěšných hitů, vydobyl si místo na prestižní nashvillské scéně i v rozhlasovém pořadu Grand Ole Opry a dokonce občas vystupoval i v tehdy zcela novém médiu - televizi. (HBO Europe)

(více)

Videa (3)

Trailer 1

Recenze (43)

Johnny.ARN 

všechny recenze uživatele

Všetky tieto filmy životopisného charakteru o spevákoch rôznych žánrov sú na jedno kopyto. Z nikoho sa stane hviezda, začne piť, drogovať, rozpadne sa mu manželstvo, niekedy aj viac, nezvládne slávu a buď zemre alebo sa z toho dostane, svoju slávu už ale nikdy nenapodobní. Loki bol síce presvedčivý, ale ničím do nedokáže prekvapiť, pesníčky ma nezaujímali, ale aspoň ženy mal pekné. 3 z 5 ()

Martin741 

všechny recenze uživatele

Viem kto bol Hank Williams, a este aj viem, kto bol kantry spevak Willie Nelson. Kazdopadne je to slabe, Hiddleston je urcite dobry herec, ale tu sliapol vedla, aj spolu s Elizabeth Olsen. Apropo, od Willie Nelsona cerpal cesky kantry spevak Michal Tucny - takze za mna radsej Nelson nez H. Williams : 20 % ()

Reklama

Ghoulman 

všechny recenze uživatele

Souhlasím s uživatelem Helmutek, podle mě si tento film tak nízké hodnocení nezasluhuje. Už jen proto, jak se s danou látkou tvůrci vypořádali - upozaďují totiž kariéru hudebníka a mnohem intenzivněji se soustřeďují na introspekci do duše Hanka Williamse, na zkoumání jeho zajímavého a protichůdného charakteru, na jeho problémový vztah se ženami i alkoholem. Je to film pomalejší a spíše konverzační, založený na detailech a drobných nuancích, které podporuje i parádní výkon Hiddlestona (škoda, že ten chlapík přijímá poslední dobou tak málo rolí, s jeho talentem bych ho rád vídal ve filmech častěji). Tím vším se do značné míry film liší od ostatních, často bombastických snímků o hudebnících, což přispívá v mých očích k jeho čerstvosti a originalitě. ()

Helmutek 

všechny recenze uživatele

Upřímně řečeno nerozumim diametrálně odlišnýmu obecnýmu hodnocení v porovnání s mnohem exponovanějším Walk the Line - I Saw the Light mi v ničem slabší nepřijde. Film je to samozřejmě jinej a trochu jinak pojatej (míň popisnej, míň exaktní, míň dokumentární), týká se ale stejnýho období, podobnýho stylu, podobnejch lidí (pozdější Cashovu June Carter jde i vidět na některejch Hankovejch videích, třeba právě sborovýho zpívání I Saw the Light - Williamsovi byli kromě s Cashovejma kamarádi i s Presleyovejma atd.) a nakonec i podobnýho životního stylu - chlast, prášky, drogy, odvykačky, sláva, kolotoč osobních selhání... Mně osobně přijde moc dobře, že se IStL nesnaží Walk the Line kopírovat - určitě jsou věci, který by se daly udělat podrobnějc, jinak (možná i líp), ale jestli se víc soustředit na to nebo ono, to je věčná polemika životopisnejch filmů bez jasnýho závěru - film dycky existuje jen tak, jak je natočenej, a všechno ostatní můžou bejt jen spekulace, jak by to asi mohlo nebo taky nemuselo dopadnout. Za mě platí to nejzásadnější - a nakonec je to vlastně to, co se Cashovi ve Walk the Line nepodařilo: Hankův příběh mě rozsekal, fakt mě to zasáhlo; rozumněl jsem jeho zoufalství, vnímal jsem jeho samotu. A z těch textů těch jeho písniček, který se tak trochu tvářej jako nevinný táborákový hity, mě vysloveně mrazilo (Why Don't You Love Me(!), Move It On Over, ale i Lovesick Blues nebo to I Saw the Light) - bylo mi smutno a mrazilo mě z toho zoufalství, strachu a všudypřítomnýho rozkladu skrytýho pod krásně melodickym a optimisticky znějícim povrchem naoko pozitivních písniček. A od podobnejch filmů já víc nechci - Hankův osud mě zasáh, je mi z něho smutno, a hlavně už dneska o nějakym Hankovi Williamsovi nejen vim (před filmem jsem znal akorát tak titulní písničku bez toho, aniž bych tušil, kdo za ní stojí), ale díky Hiddlestonovi na něj ani nezapomenu. A to je ta poslední podstatná věc - herci: Hiddleston je neskutečnej borec, to opravdu všechna čest. Nejen před jeho herectvím, ale hlavně před schopností zahrát i zazpívat všechno tak, jak si to film o takovymhle gigantovi hudebního světa zasluhuje - to znamená autenticky, profesionálně, přirozeně a hlavně skutečně(!) a bez playbacku, což se nakonec týkalo i těch jeho skvělejch doprovodnejch skupin: Hiddleston nehrál, že hraje na kytaru, ale hrál na kytaru - nehrál, že zpívá, ale zpíval; kapely nebyly komparsem a křovím, ale skutečnejma živejma kapelama hrajícíma i na autentický pedálový kytary. Byl to případ i Walk the Line, kde byli podobně skvělí Phoenix s Witherspoon, a je to případ i stejně famózního a obdivuhodnýho hereckýho dua Hiddleston - Olsen. Možná mě IStL tolik zasáhlo zčásti i proto, že Williamse oproti Cashovi žádnej hepáč nečeká, ale i kdyby to bylo proto, tak je to jen o důvod víc, proč film vidět. // Je pro mě zajímavý, že Williams o folku řikal to samý, co o pár let pozdějc vlastníma slovama v podstatě zopakoval Dylan: "Rokenrol mi prostě nestačil. Má chytlavé fráze a energický rytmus, ale písně nebyly vážné ani neodrážely skutečný život. Když jsem začal s folkem, věděl jsem, že to je vážnější. V těch písních je víc zoufalství, smutku, více jásotu, více víry v nadpřirozeno, jsou v nich daleko hlubší city." - vs. Williamsovo "Folk music, it's sincere. There ain't nothing phony. Man sings a sad song, he knows the sad." /z interview pro Tribune - kterej je teda ve filmu celej silnej a skvělej/. I'm sorry, babe. - Sorry for what? - For everything. () (méně) (více)

Slasher 

všechny recenze uživatele

Dívatelný a má to svých pár míst, vychytávek typu dobový news reel, ale jinak naprosto promarněná příležitost opravdu zaujmout neznalce a dnešní generace muzikou a legendou Hanka Williamse - "krále americkýho country". Hiddleston v jeho kůži nebyl vůbec špatná volba, ten mi tu ihned padnul do oka, ale tvůrčí tým prostě selhal v nějakém vysvětlení proč vůbec hlavní postava dělá co dělá, dát tomu nějaký důraz v ty správné momenty a dotáhnout do větší hloubky, zachytit kouzlo a dát vyniknout přínos světu. A jelikož se jedná o teprve druhý Abrahamův film, všechno mě svádí dát za pravdu soudu outlaw vnuka Hanka III (jehož tvorbu zbožňuju a vřele doporučuju), že na to měl jít někdo mnohem zkušenější. Škoda to. ()

Galerie (22)

Zajímavosti (3)

  • Tom Hiddleston v rámci příprav na roli country hudebníka vystoupil první zářijový víkend 2014 na Wheatland Music Festivalu v Michiganu s Williamsovou písní "Move It On Over". (Zdroj: billboard.com)
    (LejdyFajfka)
  • Studio koupilo od společnosti Sony ATV práva na celý katalog písní Hanka Williamse. 
    (Pria)
  • Herce Toma Hiddlestona při jeho přípravě na roli Hanka Williamse mentoroval country zpěvák Rodney Crowell. (Polinecka)

Reklama

Reklama