Reklama

Reklama

Green Room

  • Slovensko Zelená miestnosť (více)
Trailer 3

Basgitarista Pat (Anton Yelchin), gitaristka Sam (Alia Shawkatová), bubeník Reece (Joe Cole) a spevák Tiger (Callum Turner) tvoria štvorčlennú punkovú kapelu Ain´t Rights. Po skončení zmluvy cestujú po severozápade Spojených štátov a hľadajú príležitosť na vystúpenie alebo stály angažmán. Moderátor miestneho rádia Tad (David W. Thompson) s pomocou bratranca Daniela (Mark Webber) im zariadi vystúpenie v bare skinheadov a neonacistov, ktorý sa ukrýva pred zrakom verejnosti hlboko v portlandských lesoch. Hudobníci potrebujú peniaze a rozhodnú sa ponuku prijať. Vyhadzovači Gabe (Macon Blair) a Big Justin (Eric Edelstein) im vezmú mobily a zatvoria do zelenej miestnosti. Koncert beží bez problémov, ale po jeho skončení sa Pat stane náhodným svedkom vraždy. Po vystúpení sa vracia po mobil do zelenej miestnosti a objaví dobodané telo skinheadky Emily (Taylor Tunesová), ktorú zabil neonacista Werm. Svedkyňou vraždy bola aj Emilina priateľka Amber (Imogen Pootsová). Pat chce zavolať políciu, ale majiteľ klubu Darcy (Patrick Stewart) zatvorí členov kapely spoločne s Amber a agresívnym vyhadzovačom do zelenej miestnosti, kým sa nerozhodne, čo s nimi urobí. Hudobníkom zostáva im len veľmi málo času vymyslieť, ako sa dostať na slobodu a zachrániť si holé životy. (TV JOJ)

(více)

Videa (4)

Trailer 3

Recenze (190)

Othello 

všechny recenze uživatele

Nazi Punks Fuck Off! není jen světoznámá hitovka od Dead Kennedys, která zde zazní, ale v zásadě i gró celého Green Room. A to nejenom tematicky, ale i formou. Při poslouchání toho songu si nejeden vybaví vřískající punkové zvíře, prskající a škrábající kolem sebe v potemnělé místnosti smrdící potem, pivem a tabákem. Struny úpí pod neustávajícím přívalem úderů a bicí se s každým úderem čitelně vzdalují od své původní podoby. Green Room se snaží přenést na diváka ten samý feel, ovšem zejména vizuálem. Ten není překvapivě punkově agresivní a stylizovaný. Naopak naprosto výborně vyvolává atmosféru vlhkého příšeří podvečera a nadrána, čímž dějiště filmu umisťuje tak nějak "kamkoliv" a zážitek z dění tím umocňuje. Výsledná proměna v home invasion subžánr před půlkou filmu některé možná trochu zklame, protože se film vrátí ke svému žánru z něčeho, co se doposud vyvíjelo poměrně atypicky, nicméně tím se vyvalí na povrch asi nejpřekvapivější aspekt filmu a to je parádní scénář. Nikoli v tom, že by nějak unikátně pomotával zápletku a vytvářel neočekávané pointy, ale v tom jak dobře se dají napsat postavy a situace. Jednotlivé scény v sobě skrývají nejedno překvapení, ať už z hlediska odpočtu mrtvol, tak chování vedlejších postav. Charakter nebezpečí je zde až nepříjemně reálný, jakkoli působí místy démonicky (první setkání s červeno-tkaničkáři), což se zúročuje ve scénách jednotlivých smrtí či třeba ve zvráceně dojemném finále se psem. Ačkoli teda film láká na odvazový trash, kde punkáči se kosej s náckama, ve skutečnosti tady zabíjejí lidi jiné lidi a tvůrci se nesnaží naši empatii vyvolávat, jak je obvyklé u home invasion, tím, že aktéři jsou spořádaní hodní lidé, co mají práci a děti, ale tím, že jednotlivé scény zahrnou všemožnými detaily v prostředí či chování postav. Což nám pomáhá se do filmu plně přenést a představovat si sami sebe v dané situaci. Škoda, že několik scén je tak tmavých, že se v nich nedá rozpoznat, kdo co jak komu, jinak bych šel na pět. Pořád jsem ale z existence toho filmu strašně veselý. ()

JASON_X 

všechny recenze uživatele

Punks not dead! Nebo spíš punks are dead. Prostě no future. Nejdřív se zdálo, že u tohohle neškodného komorního filmečku jen nostalgicky vzpomenu na začátek devadesátek, kdy se spolu punkeři a skinheadi pravidelně kočkovali na punkových koncertech. Ale netrvalo dlouho a rozjela se trochu tvrdší hra - nože, mačety, brokárny, zabijáčtí čoklové... A červené tkaničky už nenosí jenom red skins. Poměrně drsná jízda, žádný soucit s postavami, ale přitom lehkost, hravost a nadsázka, skoro jako kdyby zoufalec Tarantino znovu našel svoje ztracené koule, trochu se inspiroval minimalistickou skandinávskou školou, a natočil po čase zase jeden nekomplikovaný, neužvaněný, přímočaře řežebný biják. V momentálním nadšení tedy tímto pasuju Green Room na nejlepší netarantinovskou tarantinovku od Kill Bill. P.S.: A děsně žeru Imogen Poots. ()

Reklama

S.Quentin QUALE 

všechny recenze uživatele

Ačkoliv mi prostředí, do kterého je tento kousek zasazen, připadá v reálu víc dementní než nejdementnější film od Asylum, kvality Green Roomu nelze jen tak zazdít. Je sice pravda, že hlavní hrdinové se i přes svou zjevnou vychtralost chovají místy jako idioti, ale zase to zde není ani v průměrné míře, na jakou je člověk žánru znalý zvyklý. Jinak jak se na exploitation film sluší a patří, nedívá se na něj moc dobře. V mém případě teda za tímto stojí už jen zmíněné holé hlavy a přííííííšerná hudba (které ale není ve filmu naštěstí tolik), no chvála musí padnout na půdu GORE, kterého zde je v prvotřídní kvalitě dostatek. Dostatek ale berte s rezervou, protože vzhledem k prostředí a ději toho mohlo být i víc. Celkově mě to zas až tak nebavilo, ale po delší době tu máme kvalitní prokrvený exploiťák. Znovu si jej určitě nepustím, což ale ve výsledku může být vlastně známkou kvality. 75% ()

Zeck 

všechny recenze uživatele

LIVINGDEAD mi zase sebral vítr z plachet! Zatraceně! Vážně je nemožné přijít po takovém hororovém Šejkspírovi a napsat něco originálního. Teď mi nezbývá než konstatovat, že se jedná o solidní gore, za normálních okolností by to horor nebyl v žádném případě, čistokrevný thriller ano, ovšem v době, kdy se hororům dělá přístupnost 13 let to za horor považovat zřejmě můžeme. Téma punkerů proti náckům, původně čistě ideologicky a verbálně, což ovšem nebylo dostatečně podojeno, tam se člověk mohl pobavit mnohem víc, později s nožíkem na koberce při rozřezávání střev. Stačilo mi to, bavil jsem se od začátku až do konce, napětí chvílemi pociťoval a hlavně úplně ignoroval ty klasické scenáristické boty, které se samozřejmě opět přihlašovaly o slovo jako v úplně každé vyvražďovačce, především v akční fázi filmu. Ovšem, vzhledem k tomu, že je to na tak banální zápletku malého filmu skvěle napsaný a podobně dobře obsazený a zahraný, nemůžu dát méně než 4, celou dobu to ovšem bylo na 5, tomu závěru ale chyběly koule a trochu ta zmiňovaná logika. 75% ()

Lacike 

všechny recenze uživatele

Horor v ktorom proti sebe stoji punk rockova kapela vs. skinheadi. No to je teda. A komu mam teda fandit? Jedna vymletejsia skupina ako druha. Uz mi tam chybali len nejaki nabozenski fanatici a hned by som to vypol. Proste postavy mi boli uplne u prdele a tym padom aj cely vyvoj zapletky. Vrazdiace sceny mi tiez nepripadali natolko vynaliezave, aby ma bavili sami o sebe, takze co este zostava? Ucast mojich dvoch oblubenych Star Trekistov. Stewart si zastrihol vlasy na hlave o milimeter kratsie ako obycajne, takze vyzera jak skinhead a Yelchin pôsobi jak sfetovany debil. Takze tiez vyzera vierohodne. Ale zeby podali nejaky vynimocny vykon, to sa neda povedat. 3/10. ()

Galerie (33)

Zajímavosti (7)

  • Patrick Stewart v rozhovore uviedol, že keď dočítal scenár vo svojom vidieckom dome v Anglicku, bolo to také desivé, že zamkol svoj dom, zapol bezpečnostný systém a nalial si škótsku. (Pat.Ko)
  • Scéna, kde je telo ťahané nožom uviaznutým v hlave, bola inšpirovaná väzenským dokumentom, ktorý videl Jeremy Saulnier v televízii, ktorý ho veľmi znepokojil. (Pat.Ko)
  • Postava držící mačetu na jednom z plakátů k filmu odkazuje svým postojem k obalu alba "London Calling" od skupiny The Clash, kde je takto vyobrazen Paul Simonon se svojí kytarou. (Corpsegrinder)

Související novinky

Zemřel herec Anton Yelchin

Zemřel herec Anton Yelchin

19.06.2016

V pouhých 27 letech nás dnes opustil Anton Yelchin, jehož určitě znáte jako Chekova z posledních dvou filmových Star Treků. Yelchina při stále nevyřešené nehodě zabilo jeho vlastní auto, na premiéře… (více)

Reklama

Reklama