Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Francouzský bankovní zástupce Jean-Luc (Jean-Claude Brialy) dělá na projektu „Maroko“ už celé tři roky. Nyní je krátce před podpisem nejdůležitějších smluv a brzy se má začít stavět, takže je jeho přítomnost přímo na místě zcela esenciální. V průběhu zdlouhavých večerních jednání je Jean-Luc vyrušen Julií (Marlène Jobert), manželkou hlavního projektového architekta Françoise Chardona. Žena se mu bez okolků přizná, že právě manžela v hádce zabila. Jean-Lucovi je nešťastné Julie z nějakého důvodu líto, takže jí pomůže tajně se zbavit těla a vezme ji s sebou do Paříže. Tady ovšem začínají problémy, protože Jean-Luc má těsně před svatbou… (dopitak)

(více)

Recenze (14)

aLPaC 

všechny recenze uživatele

Marlene Jobert už není tak krásná, jako na počátku 70. let, přesto je ale pořád okouzlující. Brialy není tak výrazný, jako by v jeho roli byl jistě třeba takový Belmondo, přesto je sympatický. U nás poměrně neznámá de Brocova komedie mi několikrát vykouzlila úsměv na rtech a přes její nesporné scénáristické nedostatky musím dát čtyřku. ()

patrikus 

všechny recenze uživatele

Velice svižná a celkem dost bláznivá komedie s kriminální zápletkou. Scénář trochu pokulhává, ale rozhodně se místy dobře pobavíte. Oba dva hlavní představitelé hrají naplno. Je pravda, že film těží z tradičního nápadu, jak se pověsí smolařka na úspěšného podnikatele, ale filmařsky i herecky je to dobře odvedená práce. A navíc tradiční dávka dobrodružství, tak jako v každém de Brocově filmu, které mám moc rád... ()

Reklama

Willy Kufalt 

všechny recenze uživatele

Upozorňuji, že můj komentář může vyzrazovat SPOILERY! a pokud se na film teprve chystáte a nechcete být ochuzeni o překvapení, doporučuji dále nečíst. *** Týden před naplánovanou svatbou s jednou ženou, vzrůstající milostní vztah s druhou, starosti s oběma ženskýma, obrovským vlčákem, a navrch psychicky vyčerpávějící práce plná schůzí i formalit kolem stavebního projektu. Jean-Luc to věru ve svém životě nemá snadný a to má na svém kontě ještě něco jako spoluúčast na vraždě. No prostě komedie, která z pohledu hlavní postavy působí spíše jako nervák! :o) V některých filmech fandím vybrané postavě, tentokrát jsem však fandil hlavně tvůrcům, aby dokázali postupně stále zajímavější děj dovést v solidní podobě až do konce. Spočátku to totiž vypadalo na velmi předvídatelný romantický příběh, který mě však některými svými vyústěními nakonec hodně překvapil. Svou závěrečnou pointou možná až natolik, že nejsem si jist, zda s její znalostí může být stejně zábavná i repríza. Nakonec nám z Jako klíště v závěru vzešla nejen romantická komedie, ale rovněž kriminálka ve stylu Patrika Quentina stojící na nečekaném odhalení pro hlavní postavy. Přičemž v obou těchto liniích zde nechybí i běžná klišé těchto žánrů, ačkoliv samotné žánrové skloubení je tu celkem originální. A kdybych nedal 4 hvězdičky, asi bych křivdil sám sobě, protože jsem zůstal po celý čas přikován, očekával vyústění, bavil se v napětí i s humorem a vedle zábavného Brialyho a sympaticky ztřeštěné Jobertové v hlavních rolích se mi líbilo i neobvykle exotické prostředí. Kdežto Philippe de Broca dokázal narozdíl třeba od Ettora Scoly natočit evropskou komedii v Africe i bez toho, aby sklouzl k mnoha scénám vhodných spíše do cestopisu a kratší stopáž se svižným tempem tu byla příjemná. Navíc to svým dějem o stresujícím životě muže na pokraji menšího zhroucení má určitě co říct a nabízí i pár neotřelých zamýšlení (např. kontrast poklidného života odsouzence v pohodlném vězení, versus obrovský neklid a stres na svobodě), ale vůbec bych se nezlobil, kdyby De Broca s Carrièrem scénář právě v tomto ohledu ještě více propracovali a vzhledem k předchozímu ději zvolili i v rámci komediálního žánru mnohem více hořký závěr. [70%] ()

dopitak 

všechny recenze uživatele

Marlène Jobert už známe z belmondovky Manželství z roku II. Ohledně jejích půvabů si nejsem stoprocentně jistý, v některých záběrech jí to sluší, v jiných vůbec (v tomhle filmu jí asi uškodily děsné vlasy). Dočkáme se od ní i lehoučké erotiky, zřejmě to ve své době měla smluvně předepsané. Solidní dabing (Prima 2000) nevylepší poměrně plytký děj, hlavní mužská postava je kromě toho hrozně nevýrazná. EDIT 2017 po prvním dabingu: Jean-Luc je najednou výraznější (Pavel Soukup), líp nadabovaná je i Marlene (Naďa Konvalinková) a ostatní herci. V zásadě se ale moc nemění, je to pořád únavná komedie s otravnou ženskou, jejíž přítomnost na obrazovce (a z hlediska logiky života Jean-Luca) je těžko vysvětlitelná. Přesto změna hodnocení z 2* na 3*. ()

Oskar 

všechny recenze uživatele

Střet upjatě seriózního muže a ztřeštěné dívky je osvědčený recept na instantní legraci. Své o tom ví Leopardí žena, Bridget Jonesová i Eva, která tropí hlouposti. Jenže Smolařka Julie těží jen z tradice a sama nic nepřináší. Halabala splácaný scénář je o ničem a Brialyho s Jobertovou mechanicky postrkuje z jedné situace do druhé, aniž by je nějak zhodnotil. Než by si autor namáhal hlavu s novým řešením obehraných scén s odklízením mrtvoly nebo míjení manželky a milenky v jednom bytě, zbaběle je ukončuje dřív, než se vůbec stačí rozvinout. 40% ()

Galerie (9)

Reklama

Reklama