Režie:
Jaco Van DormaelKamera:
Christophe BeaucarneHudba:
An PierléHrají:
Pili Groyne, Benoît Poelvoorde, Catherine Deneuve, François Damiens, Yolande Moreau, Laura Verlinden, Serge Larivière, Didier De Neck, Romain Gelin (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Bůh existuje. Žije v Bruselu. A je to pěkně nesnesitelný morous, který nosí ponožky do pantoflí a celé dny tráví vymýšlením absurdních zákonů a znepříjemňuje lidem život. Je to trochu jiný příběh, protože tenhle Bůh má kromě syna Ježíše ještě manželku a malou dceru, která ho nemůže vystát a jednoho dne pošle na truc všem lidem na světě SMS s datem jejich smrti. Co se asi stane, když se někdo dozví, že mu do konce života zbývá měsíc, nebo naopak 62 let? (Aerofilms)
(více)Videa (9)
Recenze (390)
Kdysi jsem film odstřelil po 10 minutách,ale po druhé projekci spokojenost. Za 5 let se divákovi změní vkus a sleduje filmy jinýma očima. Film má originální a trhlý příběh a skvělého Benoita Poelvoorda, kterého musí milovat každý, kdo jej zná. Kdyby se celý film zaměřoval na to, jak Benoit vymýšlí zákony a kazí lidem život, tak by to byla událost roku, ale i tenhle směr mě bavil. Zábavné, trhlé a milé. Libilo. Příběh****, Akce>Ne, Humor***, Násilí>Ne, Zábavnost****, Hudba***, Vizuál****, Atmosféra****, Napětí*. 7/10. ()
Francouzi mají hezký smysl pro humor, který mi celkem sedí. A vlastně i další frankofonní národy, které se na filmu podílely. Jenže i když se mi místy film hodně líbil a přišel mi vtipný, pořád je zde taková podivná hluchá linka, kdy jsem filmu nebyl schopen věnovat pozornost celou dobu, protože prostě místy nudí. Škoda, ale pořád velmi fajn. ()
Presne pre takéto filmy milujem európsku kinematografiu, v ktorej sa síce točí omnoho menej filmov ako v Hollywoode, ale zato odtiaľ ešte stále nevymizla originalita. A Francúzi sú v tomto obzvlášť experti. Podobnú komédiu by sa totiž v USA neodvážil natočiť nikto a predsa len je Brand New Testament natočený tak, že vyslovene uraziť nemôže nikoho (teda ortodoxní veriaci by u toho asi držkovali, ale tak oni svojho času bojkotovali aj Da Vinciho Kód, takže ...). Veľmi inteligentná komédia so sofistikovaným humorom, ktorá funguje aj mimo svojho žánru ako skvelá satira na kresťanstvo. S tým súvisí aj humor, ktorý nie je prvoplánový a vyslovene chytanie sa za brucho tu skutočne nehrozí, ale celé je to vtipné skôr tak „pod povrchom“, pretože ten humor je skôr cynický, sarkastický, neraz veľmi čierny a navyše jemne nekorektný. Navyše to je neskutočne nápadité, originálne a vôbec pre cynikov ako stvorené (z wikipedie: cynik - člověk, který jedná bezohledně a beze studu, který zraňuje city druhých, zejména zpochybňuje a zesměšňuje to, co druzí uznávají jako základní morální a lidské hodnoty - a presne to robí Brand New Testament po celú stopáž!). Nemyslím, že to je komédia vhodná a plne prístupná pre väčšinové diváctvo, aj keď v niektorých momentoch sa tak snaží pôsobiť, ale pre divákov ktorí sa absolútne nebavia na Kameňákoch, Wayansových paródiách alebo iných hrubozrných komédiach to je ako stvorené. Ten nápad s Bohom by sa možno dal vyťažiť ešte omnoho viac a posledná pol hodina (s gorilou) už dôjde do konca skôr na zotrvačnosť, než by servírovala ďalšie nápady a samotný záver s pani Božskou je už pomerne gýčový, stále však jedna z najoriginálnejších komédií za posledné roky a za mňa v konečnom dôsledku veľká spokojnosť, ktorú si určite ešte rád zopakujem. A paradoxne pre mňa vôbec nie tak good-feeling ako sa píše v pár komentároch, pod pokrievkou sa totiž skrýva dosť surové, ale zaobalené do good-feeling obalu, navážanie sa do viery. CELKOVO: 4* (8/10) ()
Z fantastických žánrů mám nejraději sci-fi, nejméně naopak fantasy. Určitě mě občas dokážou oslovit i fantasy filmy, pokud mě daný svět či ústřední nápad dostatečně zaujme nebo jde o propracovanou komedii nebo film má podmanivou atmosféru. V případě Zbrusu Nového zákonu to v nejedné scéně mohlo vypadat, že půjde v rámci žánru přesně film pro mě. Byla zde příjemná lahodivá atmosféra doprovázena krásnými záběry, byla to komedie, byl zde zajímavý alternativní svět vedený nevšedním božským vládcem s počítačem a záporáckými rysy a z rodinných neshod rozpoután pomyslný boj dobra proti zlu. Prostě hezká moderní pohádka. A nemůžu říct, že by se mi nelíbila, ale jak jsem se díval, najednou mi připadalo, že vtipu je zde buď málo nebo jsou vtipné nápady podané s minimem nadhledu pro podobnou komedii nezbytným. Některé fantaskní nápady tu tvůrci použijí bez objasnění: holka, která je sice dcerou Boha, ale sama říká, že jí moc nejdou kouzla, najednou dokáže v nezbytnou chvíli projít po hladině přístavu, na závěr z ničeho nic (bez indice, jak k tomu došlo?) otěhotní muž... Kdyby to byla čistá komedie, budiž, ale tenhle snímek si na můj vkus vedle všech surrealistických nápadů zachovává často zbytečně vážnou tvář a často se i rozplývá ve formě, která místy převládá nad obsahem. Přesto můžu říct, že šlo v nejedné scéně o milou podívanou, z těch šesti drobných příběhů se mi obzvlášť líbil ten poslední mezi dívkou a klukem a hodně mě bavila i pořád božská Catherine Deneuve v bizarním milostním vztahu s gorilou! Oceňuji v rámci žánru více nápadů (svět řízený počítačem, potrubí pračky jako dopravní prostředek mezi dvěma světy či zásahy do původního náboženského světa sháněním nových apoštolů a další...), ale přes všechny klady mi film připadal nevyrovnaný, ne vším mi sedl a vidím ho max. jako mírný nadprůměr. [70%] ()
Prazvláštní bizár, který je tedy především něčím úplně jiným než se prezentuje a místo propagované cynicky černé nekorektní komedie dodává laskavou člověčinku tak nějak o univerzu, životě a všem, která hodně užírá z misky Wese/Roye Andersona a především Jeana-Pierre Jenueta. V tom překvapivě není zas tak úplně její hlavní problém (zejména díky zdařilé kameře). Ten se skrývá v nastavených pravidlech zdánlivě surreálné sladkosti, jejíž veškeré výchozí body vystupují z technických a neskutečně vágních pravidel hry, jak nám jsou představeny na začátku (Deus a jeho machina, jejíž funkce a technické zázemí není nikterak vysvětleno, takže to automaticky umožňuje, aby se skrze tento vynález všehomíra inicioval jakýkoli děj je zrovna zapotřebí). Když už si to tvůrci takhle ochčijí, aby si mohli dělat co chtějí, tak chci víc než jen ukázku toho, jak bychom měli každý žít po svém. ()
Galerie (40)
Zajímavosti (6)
- Když Ea (Pili Groyne) píše na otcově počítači, slova na obrazovce neodpovídají tomu, jak rychle píše. Také můžeme vidět, že píše slova jako kdyby zadávala příkazy, ve chvíli, kdy se na obrazovce zobrazují jen obrázky. (Fary)
- Film obsahuje ještě jednu scénu po závěrečných titulcích. (Fary)
- Ve filmu jsou zmiňovány filmy s Jean-Claude van Dammem (konkrétně Dračí oči (2012), Dvojitý zásah (1991) a Univerzální voják (1992) a film s Bruce Leem (konkrétně Cesta draka (1972)). (Fary)
Reklama