Režie:
Jiří StrachScénář:
Petr HudskýKamera:
Martin ŠecHudba:
Ondřej Gregor BrzobohatýHrají:
Jiří Langmajer, Zuzana Kanócz, Stanislav Majer, Miroslav Donutil, Michal Dalecký, Zuzana Kajnarová, Michal Dlouhý, Jana Štěpánková, František Němec (více)Série(3) / Epizody(21)
Obsahy(1)
Nález těla krajského politika Karase, kterého vrah zabil v duchu středověkých mučících praktik a tělo pečlivě naaranžoval v podivné scéně, rozpoutá policejní honbu za sadistickým pachatelem. Ten staví vyšetřovacímu týmu do cesty složitou sérii vražd, které svojí krutou obřadností otřásají místním regionem i samotnými kriminalisty.
Kořeny složitého případu sahají až k vraždě mladé dívky ze Slovenska, která zemřela podobně záhadným způsobem jako Karas. Případu se tak ujímá tým s dvojicí zdánlivě nesourodých vyšetřovatelů. Jsou jimi kriminalista Michal Remeš (Jiří Langmajer), negativně ovlivněný ne příliš stabilním soukromým životem, a Tamara Berkyová (Zuzana Kanócz), policistka z Bratislavy trpící absencí schopnosti komunikovat se svým okolím bez předpojatosti a předsudků.
Na konci sérií vražd, loupeží a naaranžovaných nehod najdou policisté cestu na konec „labyrintu" a uvěří naději na dopadení pachatele. Důležitou pomocí je jim paradoxně také obraz Hieronyma Bosche Poslední soud, kterým se pachatel v provedení svých krutých činů nechává zjevně inspirovat.
(Česká televize)
Videa (2)
Recenze (360)
Řemeslně zvládnuté skvěle: parádní hudba, výborné herecké obsazení i vedení herců, ale... Závěrečné roz(h)řešení působilo jako scéna z Takové normální rodinky, když si prabábi Rosůlková zkouší jednu ze svých vražd. Přiznám se, že "nápovědu", která byla před titulky 1. dílu, jsem si nepamatoval, ale v předposledním díle mě tak překvapil Jan Vondráček, že jsem na 1. díl koukl znovu. Sice Knoxův kodex nebyl porušen přímo, ale víceméně si scénárista dělal alibi. Zaujme Strachova hravost - v jedné z posledních scén chce sám z pozice komisaře vysvětlit vrahovy pohnutky :-) Účelově byly zařazené i akční zásahy policejních složek. Tamara bude v případném pokračování chybět. Škoda. Na vývoj Kotkovy postavy jsem zvědavý. ()
„POSLEDNÍ SOUD JE POMSTA ZA VŠECHNO ŠPATNÉ, CO JSME PROVEDLI…“ /// Trochu mi dělá potíž přivyknout tomu neustálýmu dramatickýmu podtónu. Taky ten rozjezd nepatří mezi nejsvižnější. Ale vod třetí části se to záhadování začíná rozplejtat a baví. Škoda toho „českýho“ zakončení ale, souhlasím, tohle je poctivá seriálová práce. /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Stará začala malovat nějakej pobožnej obraz. 2.) Na zdi mně visí Hieronymus Bosch. /// PŘÍBĚH *** HUMOR ne AKCE * NAPĚTÍ * ()
Rozjezd slibný, zhruba v půli se pak našlo několik opravdu napínavých okamžiků (vybavím si hlavně podařený útěk z vrahova doupěte) a bylo to bez ironie zajímavé, jenže ten závěr... Ten závěr tomu zase zlomil vaz. Už předposlední epizoda s velikánským zátahem na hraně parodie, k němuž burácela Carmina Burana, leccos napověděla, a ta úplně poslední to bohužel potvrdila. Spolu se spravedlností nakonec v Labyrintu zvítězila trapnost a nechtěná směšnost (podpořená krom jiného i režisérovým cameo výstupem) a nemůže za to ani tak Jiří Strach, jako spíše scenárista Petr Hudský. Nejvíce to odnesl chudák Miroslav Donutil, do jehož postavy ukřičeného policejního šéfa se snad už více klišé nevešlo. O zdravotní sestře a neskutečně odbyté smrti jedné z hlavních postav raději ani nemluvím. ()
Pokud "serouš" vyústí v nějaké zajímavé, překvapivé a strhující, byť uvěřitelné finále, které btw od Jirky Stracha po Silver A očekávám, zvýším rating o celou jednu hvězdu, ani ji nebudu půlit. Tato s citem a kredibilitou, přirozeně hrajícími skvělými herci a přitažlivou tématikou natočená série se vymyká z šedi plochých seriálů, které naopak vynikají pouze svojí debilitou. A přinutit mne zabrousit do ivysílání a čučet na všech pět dílů po sobě, přitom zjistit, že díky osobě režiséra mi začíná bejt sympatická taková sorta lidí, jakou jsou "benga"...to je kumšt, který zaslouží ocenění. ()
Obrovsky promarněná příležitost, Jirka Strach má řemeslo v malíku, hudba, scénář, herci... Většina řemesla je tu odvedena na výbornou, jen ten podělanej scénář, kterej dokáže i kvalitní náznaky atmosféry totálně vymknout z kloubů a pro jistotu i zlomit pár článků palců. Přitom základ děje je relativně ok, tajemno je tu hmatatelné, ale je tu hrozně moc zbytečných linií (vztah hl. postavy k dceři, vztah hlavní postavy k sexy slovenské vyšetřovatelce) a HLAVNĚ vyškrtat veškeré linie které nejsou pří,o společné s vyšetřováním, jsou neskutečné s***ky, bez napětí, plné nesmyslů a nudy, aneb čtyři díly sledování jak mladému páru někdo poštou posílá drahé mince, nebo jak farář chodí po kostele a má halušky. Ano, vážně, proč, sakrapes?! Kéž by se místo toho dal větší prostor pro parťáky Majera a Langmajera (malej majer, dlouhej majer, hehe) a dovedl bych si představit, jak jsou psychicky v háji z množících se mordů páchaných chorým tlamou. Obrovská škoda, vážně, závěr (byť překombinovaný a nepříliš zdařile) totiž ukazuje, že když se děj oholí na dřeň a jede se na plno, tak mohl být výsledek výborný, takhle je jen a pouze průměrný a to musím mhouřit bulvy. ()
Galerie (493)
Zajímavosti (66)
- Přestože kriminalistka (Tatiana Dyková) dostává v samém závěru druhé série nabídku být trvalou součásti kriminalistického týmu, ve třetí sérii z vyšetřovatelského týmu mizí. (sator)
- Když vyšetřovatel Remeš (Jiří Langmajer) přichází domů, zní píseň „Arsonist's Lullabye“ od zpěváka Hoziera. (sator)
- Psychiatrická léčebna Medlánky v reálu neexistuje. Byla vytvořena z nemocnice v Tišnově. (klukluka)
Reklama