Reklama

Reklama

Expanze

(seriál)
  • USA The Expanse
Trailer 2
Sci-Fi / Drama / Mysteriózní
USA, (2015–2022), 46 h 56 min (Minutáž: 40–63 min)

Předloha:

Daniel Abraham (kniha), Ty Franck (kniha)

Hrají:

Steven Strait, Dominique Tipper, Wes Chatham, Shohreh Aghdashloo, Cas Anvar, Frankie Adams, Cara Gee, Thomas Jane, Shawn Doyle, Nadine Nicole, Florence Faivre (více)
(další profese)

Série(6) / Epizody(62)

Obsahy(1)

Děj se odehrává za 200 let v budoucnosti, kdy lidstvo plně kolonizovalo sluneční soustavu, ale ještě nedosáhlo ke hvězdám, na pozadí vyostřujícího se konfliktu mezi Zemí, Marsem a koloniemi v Pásu asteroidů. Detektiv Miller, narozený v Pásu, dostane úkol najít nezvěstnou mladou ženu, Juliettu Andromedu Mao. Jim Holden je prvním důstojníkem z nákladní lodě - tahače ledu Canterbury, která těží led v Saturnových prstencích a rozváží ho k asteroidům Pásu, když se svou posádkou narazí na opuštěnou loď Scopuli. Aniž by o to oba stáli, jejich osudy se protnou a zjistí, že pohřešovaná dívka je klíčem ke spiknutí nepředstavitelného měřítka. (jaaara)

(více)

Diskuze

TheDarKnig

TheDarKnig (hodnocení, recenze)

Nerozumím tomu, proč by Filip musel mít nějakou další roli po jeho odchodu od otce. Jeho postava prošla celým, jasně tematicky vyhraněným dramatickým obloukem a byla zakončena zcela uspokojivě. Je to jen o to víc realistické, že už se v ději znovu neobjevil. Naomi se nikdy nedozvěděla, že ho svým přístupem nalomila a nakonec mu i zachránila život (nebo se na tom aspoň zčásti podílela).

SeTTi

SeTTi (hodnocení, recenze)

cernakus

Nevystřihli. V knihách se o něm už vůbec nepíše. Leda že by bylo něco v té nové. Jeden z autorů na dotaz na Filipa reagoval, že ne každý příběh se dočká šťastného konce. Vydal se vlastní cestou a minulost nechal za sebou.

TheDarKnig

TheDarKnig (hodnocení, recenze)

A další potrefená husa zakejhala. Navíc protiútokem jak ze školky... ale tak oblíbeným mezi demagogy - o čem to svědčí... :D

Kde jsem v tom minulém příspěvku napsal, že se považuji za zcela skromného, objektivního člověka? Já nicméně na rozdíl od tebe nebo níže zmíněných arogantních diskutérů z novinek.cz přiznávám, že se stále učím a nevím všechno a hlavně taky.. netvrdím neustále různé pitomosti a demagogie bez důkazů. 

na příspěvěk reagoval cyphercz

TheDarKnig

TheDarKnig (hodnocení, recenze)

Cernakus je zdejší přední expert na všechno. Podobně jako Psychor, Castrator a další :)

na příspěvěk reagoval cyphercz

Khanos

Khanos (hodnocení, recenze)

Helo

Taky jsem si myslel, že to píší dva autoři. Možná mají tým na korekturu a obecně knihy prochází fází čtení, kdy se vychytávají mouchy, ale to se stěží dá považovat za tým spisovatelů. Viděl jsem podcasty a četl interview s autory, a nic nenaznačuje že by autorů bylo víc, ale žádnému tvrzení se nedá věřit na sto procent.

Některé knihy možná píší autorské svazy, jak naznačuje Cernakus, některé jiné píší autoři sami. A jsou i stavy mezi tím.

Nezpochybňuji Cernakusovu znalost pozadí psaní knih, jen mně udivuje jeho nezpochybnitelná jistota o stoprocentní znalosti stavu věcí. Myslím, že si podržím svoji opatrnost v tom, čemu věřit, dokud neuvidím skutečný argument nebo důkaz.

Helo

Helo (hodnocení, recenze)

cernakus

Inu, tento argument má něco do sebe, takže v pořádku :D

 

Btw: Žil jsem v přesvědčení, že Expanse (knihy) píše jen ona hlavní dvojice autorů uvedená pod jedním pseudonymem. Je to teda tak, že maj celej tým autorů,  co to píšou a tihle dva jsou tam jen jako šéfové, co tomu dávaj finální podobu? :O

na příspěvěk reagoval Khanos

cernakus

cernakus (hodnocení, recenze)

Khanos , Helo

Khanos:

Spekulace založená na povědomí, jak se píší profesionální knižní ságy a/nebo scénáře. Tedy mohu se mýlit a autorský tým na Filípka zapomněl, ale je to mnohem méně pravděpodobné, než že byl prostě vystřižen při jedné z autorských porad.

 

Helo:

nuže, v tomto případě mi PLaO jde lépe přes pysky nežli ASoIaF. Plus je to kratší. Takže 2:0 a tím je to dané :-D

na příspěvěk reagoval Helo

Helo

Helo (hodnocení, recenze)

Khanos

Jojo, pak už jsem si to domyslel, ale nejdřív jsem v tom hledal zkratku nějakýho EN názvu a lámal jsem si hlavu s tím, co to sakra je :D

na příspěvěk reagoval cernakus

Khanos

Khanos (hodnocení, recenze)

cernakus

Třeba někdy autoři adresují tuto záležitost, možná v podcastu nebo v nějaké diskuzi, pak budeme vědět víc. Zlob se nebo ne, ale do té doby je to pouze spekulace jak u Tebe, tak u mně.

 

Helo: Písně ledu a ohně (sága Game of Thrones)

na příspěvěk reagoval Helo, cernakus

cernakus

cernakus (hodnocení, recenze)

Khanos

Nezapomněli, vystřihli to. Prostě když se dělá kniha profesionálně, tak takových rozhodnutí jsou mraky. Zase na druhou stranu, nemají ty knihy stránek jak bible a přitom toho řeknou hodně. Jaký to rozdíl od PLaO :-)

na příspěvěk reagoval Helo, Khanos, SeTTi

Khanos

Khanos (hodnocení, recenze)

SeTTi

Převzatá je. Co se nevědění Naomi týče, věřím, že to bylo úmyslné vynechání. Ale klidně to může být jak říká cernakus, i když tomu se mi nechce moc věřit. Zejména, když jak podotýká je to profláknutá postava, takže zapomenout v tomto případě jde tak trochu proti tomuto tvrzení.

Ale když si vzpomenu na díl Simpsonů, jak psali tu svou fantasy knihu, těžko se mi v tomto bude přít :-)

na příspěvěk reagoval cernakus

SeTTi

SeTTi (hodnocení, recenze)

Nebyla čistě náhodou ta linie převzatá z knih. Tam snad Nagata také nevěděla, že je naživu. Jediny rozdíl byl matně vzpomínám v tom, že Inarose opustil dříve.

na příspěvěk reagoval Khanos

cernakus

cernakus (hodnocení, recenze)

cyphercz , Khanos

To nevědění nebude cílené, ale prostě se vystřihlo. To se děje často. Není moc reláné, aby tak veřejně profláklá postava, jako je Nagata ztratila definitivně kontakt se synem. Expanse (knihy), není oneman show amatéra jako je například Pán prstenů od Tolkeina (nebo PLaO od Martina). Autoři na tom nedělají sami, mají k dispozici celý tým, samotné knihy se tvoří (teď budu mluvit neodborně) metodou větvení stromu. Tj. je nějaká základní linka, na kterou autoři s pomocnými autory na "pitch meetingu" nabalují zajímavou vatu. V podstatě se takto tvoří originální scénáře k filmům. Pro tento styl psaní jsou typické dva poznávací znaky: 1) autoři plní termíny vydavatele a 2) v díle se nachází obrovské množství utnutých příběhových větví (jako je právě Naomi a Filip Nagatovi), které prostě nepřežily jednu z mnohých autorských porad.

Samozřejmě, s ohledem na to, že sága měla před seriálem značný náskok, mohli scénáristé slepé a nedůležité větvě modifikovat a nebo vystřihnout, tak jak se to dělo u prvních 6 sérií GoT (a mělo to veskrze pozitivní ohlas), ale prostě se v případě Expanse rozhodli jet tvrdě podle knih, tak jsme dostali zcela irelevantní linku rozmazleného a neschopného spratka rozmazleného a neschopného teroristy :-D

Škoda, že tak tvrdě autoři seriálu nedrželi linii s knihami v případě vyhazovu Anvara. V 6. sérii mi silně chyběl zejména ve scénách, které byly jasně ušité na tělo elitnímu pilotovi, které převzali ostatní hrdinové a vyloženě blbě to čpělo v bitvě mezi Rocci a Pellou, kde bylo pofidérní, že elitního pilota zaskočila mariňačka, jejíž dosavadní vrchol pilotních zkušeností v seriálu bylo šlapání na plynový pedál Razorbacku.

Khanos

Khanos (hodnocení, recenze)

cyphercz

Nic ti neuniklo. Filipova linka je pravděpodobně uzavřená. Myslím, že autoři tím chtěli rozlišit, co ví čtenář a co postavy. Naomi se prostě nedočká svého happyendu, tak jako se ho v seriálu nedočkal ani Alex v případě své manželky. V seriálu to Naomi komentuje slovy, že nezáleží na tom, jestli se někdy dozvíš, že jsi někomu pomohl, řekl co potřeboval slyšet, když to opravdu pomůže.

Kdybych měl hádat, ve skutečném životě to tak často je taky, asi se jedná o "realistický" prvek.

...ale mezi náma, taky jsem v to doufal do poslední stránky. Možná to adresuje poslední povídka, ale myslím, že Naomino ne-vědění je ze strany autorů cílené.

na příspěvěk reagoval cernakus

cyphercz

cyphercz (hodnocení, recenze)

***SPOILER KE KNIHÁM*** Konečně jsem doposlouchal převyprávění děje zbylých knih a musím říct, že to zní opravdu zatraceně dobře a budu doufat v zázrak, že se to někdy natočí. Chtěl jsem se ale zeptat na jedno - pokud mi nic neuniklo, tak v 7 - 9 knize není o Filipovi ani zmínka, ne? Čili k čemu bylo, že přežil zničení Pelly? Myslel jsem, že ho tvůrci zachránili páč bude mít pak nějakou důležitou úlohu na straně "good guys", ale nic jsem nezaznamenal...

na příspěvěk reagoval Khanos, cernakus

Khanos

Khanos (hodnocení, recenze)

cernakus

Strašně moc s tebou souhlasím ale zaroveň i nesouhlasím. :-D

Předně, ve srovnání s Asimovem obstojí málokdo. Clarke uměl velmi dobře popsat mimozemské věci, ale v ostatních věcech tak silný nebyl. A aby byla silná trojka SCI-FI dokončená, Heinlein psal zajímavé charaktery i příběhy, ale vše mělo silný politický podkres a cesta jeho hrdinů byla velmi předvídatelná, málokdy s nějakým překvapivým zvratem.

Ale ne každý je legendární autor. A říct, že autoři mají v tomto případě slabší představivost, s tím nesouhlasím. Ano, když popisují nějaké technické věci, nebo mimozemské záhady, ta wiki z toho trochu cítit je, v tom se s čistým svědomím nemohu přít. Tam kde pro Asimova byla věda přirozeností a Clarkea zase mystérium, autoři Ty Frank a Daniel Abraham jsou jen amatéři. A pokud by veškerá představivost stála pouze na tomto, dal bych ti zcela za pravdu.

Jenže nestojí. Jejich knihy mají také více vrstev od sociální po charakterovou a ukočírovat to všechno dohromady chce víc než rutinu. Seriál by nevznikl, kdyby knihy byly slabý materiál a to že se příběh vyvíjí jiným směrem, než si někteří čtenáři přejí není kritérium kvality.

Konec deváté knihy odpověděl na hodně otázek, ale nechal také velký prostor pro vlastní představivost a za mně to je dobře, protože tohle mně donutí nad knihou dumat, spekulovat a přemýšlet. Rozepsat vše do detailu by pro mně znamenalo na celou věc zapomenout, jakmile je vyřešena. Navíc, pokud si autoři byli vědomi toho, že tato část není jejich silná stránka, je i rozumné tuto část nechat otevřenější, raději než napsat nějakou blbost.

V takové Vesmírné Odyssey 2001 (film, ne kniha - ta ti odpoví na vše) se vlastně nedozvíš skoro nic z toho, co se děje a celý děj spíš odtušíš, a přeci je to bráno jako jeden z nejlepších sci-fi filmů všech dob.

Ale to je záležitost vkusu, já byl s devátou knihou spokojen. Bylo to nejlepší sci-fi, co jsem kdy četl? Ani omylem. Byla to nejlepší kniha ve své sérii. Spíš asi ne. Bylo to skvělé zakončení? Za mně rozhodně ano.

cernakus

cernakus (hodnocení, recenze)

cyphercz

Stručně řečeno, oni ti autoři nejsou moc dobří v představivosti. To je obecně strašně málo lidí. A zatímco politika, válka, vztahy atd. mezi lidmi a Sluneční soustavu, a Newtonskou fyziku, to umí pospat a hlavně ukočírovat kdekdo s přístupem k wikině, jakmile zapluješ do ryzí imaginace (mimozamštané, neNewtonská a neEinsteinská fyzika, cizí světy a absurdní biologie), tak to už chce borce typu Clarke, Asimov atd...

Je to jako když srovnáš Tolkeina a Martina. Martin je rutinér, kterej potřebuje předlohu a tím mu byly špeky anglické historie. Tolkein si cucnul z prstu nejen postavy, ale i ten svět.

Proto se knihy (k mému zklamání) nikdy pořádně v těch emzácích nepitvaly a jsou tam spíše jen jako tahák, aby lidi vydrželi celou ságu, která je jinak vyplněna tou "lidskou vatou" páč pánové jsou (stejně jako Martin) zjevně placeni od slova ;-)

Ovšem souhlasím s Khanosem a SeTTim, kdyby tu lidskou vatu vyhodili, tak by to zřejmě nebylo tak úspěšné. Je to jako u GoT, tahákem bylo jen naznačované nemrtvé zlo, ale bez těch patetických intrik, zvratů a války ve Westerosu a "cesty hrdiny" matky draků v Essosu, by to nikdy nebylo tím, čím se to nakonec stalo.

na příspěvěk reagoval Khanos

SeTTi

SeTTi (hodnocení, recenze)

cyphercz

Na to přeskakovat třetinu děje podle mě není dost materiálu. Expanse je mladá série, která má jen 10 knih. Když už studio získá nějaká ta práva, která se ukáží být výnosné, tak by bylo osudovou chybou přeskakovat.

Něco takového by jsi mohl dělat v universiu Honorverse s nějakými 28 díly. Ale i tam by to byla strašná chyba. Intriky, vazby postav nebo zdlouhavé boje dělají ty série famózními díly.

cyphercz

cyphercz (hodnocení, recenze)

Khanos , SeTTi

rozumím vašemu pohledu a argumentům, jen za sebe prostě pátá a šestá řada takové nemastné neslané, co tak čtu komentáře, tak nejenom mě na Expanse nejvíc bavil ten mimozemský element a vše kolem něj ve druhé a třetí sezóně, na konci třetí řady se pak otevřely brány do stovek, ne-li tisíců mimozemských světů, čili potenciál jako kráva, ve čtvrté řadě jsme prozkoumali jeden z nich, fajn, to beru, ale v pětce a šestce se najednou vše soustředilo zase jen na tu naši sluneční soustavu s pár pomrknutími na Laconii, to mě prostě na tom celém nejvíc mrzí, že trojka neukončila spory v rámci naší sluneční soustavy a další sezóny by se už soustředily na konflikty v koloniích, mimozemské světy, nové technologie, záhadu ring builders atd...:)

na příspěvěk reagoval SeTTi, cernakus

SeTTi

SeTTi (hodnocení, recenze)

cyphercz

Bez Inarose by žádná aliance mezi Zemí a Marsem nebyla. Obě planety čelili útoků, kvůli kterým byly v těžké defenzívě. Loďstvo Marsu i jejich morálka byla pohřbená, pozemská flotila byla oslabená válkou.

Filipova linie dala Inarosovi hloubku. Naomi mu na Pele říkala, že z něj udělal vraha, jen ho využívá a nebude váhat ho obětovat. Což mu vlastně v posledním díle i řekl. To byla poslední kapka.

Obecně se podle mě nevyplatí překopávat děj úspěšných předloh. Takže bylo dobré odvyprávět celý příběh. I když musel být kvůli Anvarovi změněn.

na příspěvěk reagoval cyphercz

Khanos

Khanos (hodnocení, recenze)

cernakus

Já s tebou souhlasím, ale možná bych byl schopný tohle skousnout, jen kdyby ty postavy v STD byly víc než jen součtem svých fyzických atributů a emocionálních slabostí. STD je propaganda dovedená do stavu dokonalosti, přepisující canon kde se jí to hodí.

Seriál šel tak moc na ruku každému jedincovi, skupině nebo druhu, že v něm nezůstalo nic jiného. První sérii jsem ještě dal, u druhé jsem se s Discovery rozloučil. Zkusil jsem návrat ke třetí sérii, po informaci, že se odehrává ve vzdálenější budoucnosti, navzdory skutečnosti, že jsem nedokoukal druhou sérii, ale vydržel jsem to jen několik epizod. Znovu stejnou chybu neudělám.

Khanos

Khanos (hodnocení, recenze)

cyphercz

Jde o to, že Laconie je v sedmé knize vykreslena jako celistvý svět. A tím nemyslím stovky měst a tak, i když nějaká města tam jsou, včetně Laconia city, ale jde o to, že populačně se rozrostla a velkou roli v seriálu hraje generace Laconců, kteří se narodili a vyrostli na Laconii. Na tohle všechno je 5 let málo.

Ale nepovažuji za nemožné to zadaptovat trochu jinak a přitom dosáhnout stejného výsledku, tak to nakonec Expanse udělala už několikrát.

Co se Inarose týče, posloužil k tomu, aby představil nejradikálnější část pásu. Jak to nakonec Holden řekl v knize i v seriálu, kdyby to nebyl on, byl by to někdo jiný. Šlo o to ukázat obě strany konfliktu v té nejvíc zatvrzelé fázi. A jak to bývá, někdy, abys našel trvalé řešení, musíš si sáhnout jak nejdál to jde a to přesně byla šestá kniha/série. A že se věnují Inarosově rodině vyplývá z toho, že obě strany musí mít tvář, nejsou to jen čísla nebo statistiky. Jsou to lidé a tak je musí vidět i divák.

A k poslednímu, stejně tak mohli na konci třetí řady říct, že je ta první rasa pryč, druhá byla zničena s ní... autoři chtěli vykreslit celý svůj svět, ne pouze jeho (nejatraktivnější) části. Díky tomu je svět Expanse tak snadno uvěřitelný a dýchá vlastním životem. Kdyby to bylo spláchnuté jen tak, nejspíš bys dostal své odpovědi, ale seriál by nejspíš zdaleka nedosahoval svých současných kvalit. V takovém světě by tě možná ani odpovědi nezajímaly, protože by to bylo jen tuctové béčko. Kdo ví.

na příspěvěk reagoval cyphercz

cyphercz

cyphercz (hodnocení, recenze)

Khanos

díky za odpověď, rád bych se zeptal na dva follow-upy: 1) proč ti přijde těch 30 let málo, resp. málo na co? To na té Laconii postaví nějaké megaměsto? Pokud by se jednalo např. o vybudování nějaké masivní flotily, tak můžeme říct, že to trvalo jen pár let kvůli protomolekule nebo nějaké jiné scifi mumbo jumbo berličce, ne?:) 2) Proč ti přijde důležitý příběh Inaros family? Já když se na to podívám očima prostého, knihama nepolíbeného diváka, tak k čemu ta válka byla? Jinými slovy jak by děj utrpěl, kdyby na konci třetí řady došlo k uzavření aliance mezi Zemí, Marsem a Beltem a začal by se řešit Ilus a hned po něm či souběžně Laconie?

na příspěvěk reagoval Khanos, SeTTi

cernakus

cernakus (hodnocení, recenze)

Khanos

Bude tam souvislost s tím, že STD je indoktrinační woke propaganda, zatímco Expanse těžce nesplňuje ani základní požadavky Hollywoodu na dnešní uvědomělý film, protože skoro všechny postavy mají barvu kůže, jakou mají v knize a ta nejhorší, bílá, těžce dominuje. Ženy nejsou supermanky a majáky stability, jak je dnes žádáno, ale naopak adekvátně svému pohlaví slabé a s psychickými problémy, nejistotami a starostmi, prostě jsou normální. Klíčová postava je bílý heterosexuál, který je navíc nositelem těch nejvznešenějších myšlenek, odpouštějící a smířlivý altruista, tedy absolutní zlo pro SWJ. Buzeranti, přešívanci a jiní úchyláci se v seriálu prakticky nevyskytují, není těmto deviacím poskytován prakticky žádný prostor. Těch pár výjimek (Drummerová, Volovoďová a Maová, co mně tak vylezlo na mozek) je nerušivých a pojatých tak přirozeně, že ti ani nepřijde, že to, že Camina raději líže pekáče, nežli cucá párky a Julie by ošukala všechno, co je ochotno šukat, vlastně není normální.

je to prostě příkrý rozdíl oproti STD, kde progresivní woke propaganda je ve třetí a čtvrté sérii nosnou linkou (a někdy si připadám, že asi jedinou linkou). A proto jsem přesvědčen, že i když si na sebe Expanse vydělá a STD ne, tak penízky dostane ta druhá a ta první ne. Z ryze ideologických důvodů.

na příspěvěk reagoval Khanos

Khanos

Khanos (hodnocení, recenze)

cernakus

To, že ST Discovery pokračuje dál, je pro mně záhada i bez vztažení celé situace k Expanzi.

...ale také nechápu, proč Expanzi ukončili, nevěřím tomu, že si na sebe nevydělala a popularita seriálu neklesala. Je to velká škoda.

na příspěvěk reagoval cernakus

Khanos

Khanos (hodnocení, recenze)

cyphercz

Pokud se rozhodnou někdy pokračovat, myslím, že zkrácení z 30 na 5 let je nevyhnutelné, kvůli Clarisse. Akorát už těch 30 let mi přišlo docela málo na to, aby se Laconia rozrostla do takové velikosti a síly, jak byla prezentována v sedmé knize. Menší časový odstup by to ještě umocnil.

V seriálu by se ovšem nejednalo o první zkrácení. Cesta ze Země k prstenci zabere v knize asi půl roku a celé dobrodružství na Ilusu včetně cesty zabralo také asi dva roky. V seriálu to vypadá jako záležitost max. několika týdnů.

Jinak plně chápu zklamání které ty a nebo třeba cernakus prožíváte. Svět Expanse ovšem není pouze o protomolekule a předtím, než se autoři zaměřili na vyřešení "Temných bohů" a záhadu civilizace, co stvořila prstence, bylo potřeba si zamést před vlastním prahem a k tomu jsou právě knihy 5 a 6. Jakmile bylo tohle pryč ze stolu, ve velkém přešly na finální rozuzlení. Šestá sezóna možná nenaplnila očekávání fanoušku očekávajících tyto velké věci, ale byla nezbytná.

Navíc, pokud by zmixovali knihy dohromady, nebo třeba vyřešili finální megazlo dřív, než srovnání situace mezi lidmi samotnými, měli bysme tu akorát další závěr ve stylu Game of Thrones. A víme jak to dopadlo.

na příspěvěk reagoval cyphercz

cernakus

cernakus (hodnocení, recenze)

cyphercz

nebyl by problém, ani kdyby se těch 30 let neignorovalo. Posádka Roci je v svých 30tých letech, Avasrala je cca 80 let stará ježibaba. Když umře věkem, je jí přes 120 let. očekávaná doba dožití je v knihách pro lidi 150 let s tím, že nežijí těch extra 70 let proti nám jako starci, ale je patřičně prodloužen střední věk. Tedy těch 30 let by se na aktuálních hercích dalo udělat prostě jen změnou makeupu na minimální, obarvení vlasů na šedivo a lehkým odvodněním.

Ale když na to nedostanou prachy, tak smůla. A s ohledem na náplň posledních knih by prachy potřebovali přidat a ne ubrat, jako se tomu stalo v 6. sérii.

Opravdu je pro mně těžko pochopitelné, že na sračku typu Star Trek Discovery se najdou rozpočty jak na GoT (8-10 mega/epizoda) a na tak kvalitní scifárnu jako je Expanse se nenajde usmolených 2-3 milióny na epizodu. Přitom od přesunu ze Syfy na VOD počty diváků významně rostly.

Zřejmě to bude nedostatkem progresivity.

na příspěvěk reagoval Khanos

cyphercz

cyphercz (hodnocení, recenze)

ještě jsem si ze zvědavosti poslechl na youtube o čem je děj sedmé knihy a velká škoda, že nezfilmovali spíš tohle, resp. zápletku kolem Inarose vyřešit třeba během půlky čtvrté/páté řady, ignorovat těch 28 let a rozjet naplno Laconii. Btw vidíte nějaký problém v tom, kdyby tvůrci televizní Expanse ten dlouhý časový posun ignorovali a místo oněch 28 let by to bylo třeba 5 let?? Kdyby tedy ta show pokračovala:)

na příspěvěk reagoval cernakus, Khanos

Související novinky

Amazon chystá God of War

Amazon chystá God of War

08.03.2022

Společnost Sony to s adaptacemi svých herních sérií myslí vážně a po The Last of Us, Uncharted nebo Ghost of Tsushima nás tak čeká oficiálně také fantasy řežba God of War. K té se nakonec přihlásilo… (více)

Amazon chystá Mass Effect seriál

Amazon chystá Mass Effect seriál

24.11.2021

Streamovací služba Amazon pomalu ale jistě začíná rozjíždět svoji vysokorozpočtvou televizní produkci. Před pár dny si tak odbyla premiéru seriálová adaptace fantasy ságy Kolo času, kterou příští rok… (více)

Amazon zachránil The Expanse

Amazon zachránil The Expanse

28.05.2018

Nejspíš vám neuniklo, že zažíváme válku kabelovek a streamovacích služeb. Všichni se totiž snaží mít co nejlepší a nejatraktivnější obsah a předehnat tak konkurenci. V čele pelotonu se momentálně… (více)

Brooklyn 99 se nakonec neruší

Brooklyn 99 se nakonec neruší

14.05.2018

V posledních dnech zažívali seriáloví fanoušci jednu ránu za druhou. Nedávný konec Ash vs Evil Dead totiž doprovodilo zrušení Exorcisty, The Expanse, Designated Survivora, Lucifera, Posledního chlapa… (více)

Reklama

Reklama