Reklama

Reklama

Mladý papež

(seriál)
  • Itálie Il giovane papa (více)
Trailer 2
Itálie / Francie / Španělsko / USA, 2016, 8 h 38 min (Minutáž: 50–55 min)

Tvůrci:

Paolo Sorrentino

Kamera:

Luca Bigazzi

Hrají:

Jude Law, Diane Keaton, Silvio Orlando, Javier Cámara, Scott Shepherd, Cécile de France, Ludivine Sagnier, Toni Bertorelli, James Cromwell, Ignazio Oliva (více)
(další profese)

VOD (1)

Epizody(10)

Nový seriál od režiséra oscarového snímku Velká nádhera vypráví kontroverzní příběh o začátku pontifikátu hlavy katolické církve Pia XIII., vlastním jménem Lennyho Belarda. První americký papež je složitá a rozporuplná postava, která je ve svém počínání tak konzervativní, že to hraničí až s obskurností. Přesto má ale hluboký soucit s chudými a potřebnými. Je to velice vlivný muž, který si zatvrzele drží odstup od vatikánských pochlebovačů, aniž si připouští možné důsledky svého postoje. V desetidílné sérii se představí držitel dvou nominací na Oscara Jude Law v hlavní roli Pia XIII. a oscarová Diane Keaton jako řádová sestra Mary, jeptiška ze Spojených států žijící ve Vatikánu. (HBO Europe)

(více)

Videa (5)

Trailer 2

Recenze (288)

M.i.k.e 

všechny recenze uživatele

po první díle hodně smíšené pocity a nemůžu říct že by mě to donutilo sledovat dál.Law výbornej,Sorrentino je z toho cítit na kilometr a téma je zajímavé,ale jako celek mi to moc nesedlo.Uvidím jestli se někdy odhodlám k druhému dílu...první díl 60% edit : po více jak třech letech a poté co mě nadchnul New Pope jsem dal seriálu znova šanci a i když z něj nejsem tak nadšen jako z jeho "druhé" série,ve které to Sorrentino vypiloval k dokonalosti.,musím uznat,že jde o opravdu zdařilé dílko.Jude Law je výborný a i když sem z celé série neměl takové pocity jako z té nadcházející,jde rozhodně o seriál,který stojí za vidění...80% ()

slunicko2 

všechny recenze uživatele

Perché non pensiamo a un Pontefice che sia agli antipodi di Papa Francesco? 1) Více než osmihodinový film lze interpretovat různě. Je to útok na katolickou církev, na křesťanství či vůbec na náboženství anebo jsme svědky horoucího vyznání o hledání víry? Je to všechno dohromady. A možná něco úplně jiného. Tato nejednoznačnost vyznění a možná rozmanitá interpretace je vlastně zdrojem víry. I víra je nejednoznačná a podléhá nejrůznějším protichůdným interpretacím. Film je takový, jaká je víra. Oslovil mě, věru, silně._____ 2) Mladý papež je ďábel, antikrist. Oslepuje nás svou krásou, šarmem, vtipem a sklonem k moci. Opuštěn svými rodiči (omen) chová se nevyzpytatelně a zpochybňuje dobro tím, že je nemilosrdně prosazuje. Rovněž úvodní scéna s titulky je podivná. Hvězda na pozadí se pohybuje spolu s papežem, aby posléze zapálila oheň, v němž hoří budovy na obrazech. Tato hrůzostrašná scénka jakoby předjímala budoucí stále horší a horší osudy._____ 3) Mladý papež je světec. Jak tomu u světců během pozemského života bývá, nikdo mu nerozumí a je považován za podivína. Je neviditelný a skromný v osobních požitcích. Je očividnou součástí Božího plánu. Občas koná i zázraky._____ 4) Předobrazem mu je současný papež František. K tomu režisér: ...Proč nepomyslíme na pontifika, který by byl protikladem papeže Františka?...Na muže závislého na tradici a starobylých rituálech katolické církve ...na papeže, který nutí náboženskou obec k absolutní oběti, k fideismu tmářského ražení..._____ 5) Papež není dobrý ani zlý. Tyto pojmy jsou pojmy naše a my si sami určíme, kam jeho činy zařadíme, chceme-li tak učinit. Papež je osamělý. Nese svůj osud podobně jako Kristus, který se rovněž na kříži ptal po smyslu celé věci ve své otázce Bože můj, proč jsi mě opustil. A podobně jako Kristus nachází vykoupení ve své oběti._____ 6) K výběru 43letého Jude Lawa říká režisér: Tra il personaggio del Papa giovane e Jude Law c’erano molti punti di contatto. L’età, l’aspetto fisico, il fascino e la capacità di impersonare quella doppiezza che volevo dare al personaggio. Osobnosti mladého papeže a Jude Lawa se v mnoha bodech scházejí: ve věku, vzhledu, šarmu, a schopnosti ztělesnit dvojakost, kterou jsem chtěl dát postavě._____ 7) Závěr první řady je strhující. Trochu očekávám, že vznikající druhá řada tuto pointu popře nebo posune, to však nic nezmění na působivosti monumentálního završení první řady._____ 8) Za zmínku stojí skvělá harmonie duchovní i "akční" roviny filmu, výborná hudba, vysoká estetická úroveň výpravy, kamery i parádní herecké výkony. Zaujal mě 59letý Silvio Orlando (státní sekretář kardinál Voiello) a samozřejmě 46letý Paolo Sorrentino - režisér, spoluscénárista, jinak i úspěšný spisovatel._____ 9) Celý film byl natočen v "Hollywoodu nad Tiberou", filmových studiích Cinnecittà v Římě._____ 10) Abych jenom nechválil: film na mě místy působil trochu nudně, děj byl místy natolik mizivý, že se úplně ztrácel a zůstaly jen špatně uchopitelné rozhovory. Možná by neškodilo snímek trochu sestřihnout. Všechno jsou to ale jen drobné výhrady ve srovnání s celkovým dojmem, který si z filmu odnáším._____ 11) 9.2.2020. Opakované zhlédnutí zvýraznilo mé výhrady a přimělo mě, abych jednu hvězdičku odebral. () (méně) (více)

Reklama

gudaulin 

všechny recenze uživatele

Úvodní scéna, kde spatříte obrazárnu, přes jejíž jednotlivá plátna prolétá betlémská hvězda, která se na konci záběru promění v černý meteorit a srazí sochu Jana Pavla II., dává najevo, že tvůrci se s vámi nebudou mazlit a nemůžete čekat korektní a konejšivé dílo. Nečekaně zvolený 47letý kardinál, kterého si vyčerpaná, hluboce polarizovaná konkláve vybrala za nového papeže, se od začátku vymyká zavedeným představám o současném papežství. V určitém smyslu se Lenny podobá moderním islamistům, kteří opovrhují vírou svých rodičů, kterou si spojují se stagnací a postupným úpadkem. Neštítí se používat moderní technologie a chtějí moderní společnost, ovšem pevně spoutanou duchovními principy své víry. Morální normy i životní styl musí být v souladu s přísným výkladem Koránu. Lenny má pocit, že katolicismus je morálně a nábožensky ve stavu úpadku, sám trpí pochybnostmi a pochyby se dají nejlépe zahnat přimknutím k disciplíně a hierarchii. Je zkrátka nutné obnovit staré ctnosti. Lenny nepotřebuje církev masovou a populární, touží ji mít pevnou a odhodlanou. Masová církev je k ničemu, pokud ztratí duši. Papež není od toho, aby ukazoval vlídnou tvář a uklidňoval. Naopak, má znejisťovat, protože ztráta jistot vede k přimknutí k základům víry. V jedné scéně znepokojený vatikánský tajemník argumentuje, že církev chudne a biskupové zůstanou bez prostředků. Tak ať, jako symbol víry si stačíme sami, zní odpověď. Sorrentino podrobuje kritickému zkoumání celou archaickou strukturu katolické církve a funkci papežství coby absulutistické a neomylné instituce, která se může zaštiťovat Boží autoritou - s nepříjemným poznáním, že tuto funkci vykonávají nedokonalí lidé. Lenny v podání Juda Law umí být manipulativní, jízlivý a tvrdý. Režisér ale nechce svého hrdinu představovat jako ďábla v papežově rouše, jen připomíná, že v každém z nás se skrývá kousek temnoty, která se v určitých situacích dere na povrch. Law se ve své životní roli pohybuje s naprostou sebejistotou a nadhledem, evidentně se dobře baví a prezentuje svého papeže jako muže, který se inspiruje chováním a strategií hvězd populární kultury. Kdo se těší na kritické šlehy do známých slabin katolické církve, spolehlivě se dočká, ale to je pouze jedna z četných rovin seriálu. Neuniknete ani typickým Sorrentinovým extravagantním hříčkám, kontrastní práci s hudbou a stylistické manýře. Kouzlo seriálu spočívá v mnohoznačných dialozích a především v kouzelně modelovaných postavách od miniaturních štěků až po tahouny, co málem neslezou ze záběru kamery. Mým osobním favoritem se stal nešťastný kardinál Voiello, který z titulu své funkce čelí jako první důsledkům papežových rozhodnutí. Mladý papež se určitě nedá doporučovat všem na potkání, je to ale originální, a pokud se na ni dokážete naladit, tak i okouzlující podívaná. Jak praví britský literární klasik G. K. Chesterton, Bible nám říká, že máme milovat svého bližního a dokonce i svého nepřítele. Mám velké podezření, že jde o jednu a tutéž osobu. Lenny svým působením v čele církve dává svým ovečkám možnost pochopit tuto moudrost až na dřeň. Celkový dojem: 90 %. () (méně) (více)

ledzepfan 

všechny recenze uživatele

Velký překvápko. Očekával jsem břitkou kritiku nebo naopak přiblblou agitku katolické církve, ale ono se z toho vyklubalo rafinované, soustředěné, vyzrálé, inteligentní a dojemné pojednání o víře (rozhodně ne jen v boha) a hledání životní rovnováhy (ne jen papeže ale každého člověka). Je to nekompromisně nečernobílé. Je v tom krásně jemný (a přesto často černočerný) humor. Je v tom hromada pravdivých monologů a dialogů které jdou až na dřeň. A je to, jen tak mimochodem, i estetická lahůdka. Čím víc, každým dalším dílem, vylézal na povrch fakt, že se tenhle seriál nesnaží sdělit žádný názor, že se nevrhne velkohubě do řešení neřešitelného, že je to "jen" tiché hledání lásky, tím víc a víc si mě to omotávalo kolem prstu.. ()

noriaki 

všechny recenze uživatele

Katolická církev je jedna z mála živých připomínek Římské říše. Její nepřerušené dějiny trvají téměř dvě tisíciletí. Od prvních dní byla vysoce centralizovaná, neústupná a naprosto přesvědčená o své pravdě. To jí umožnilo přežít stovky let pronásledování a vyvražďování a stát se mocnou a nezničitelnou silou. Přečkala konec antické civilizace, staletí temna, reformaci, osvícenství, komunismus i sekularismus. Postupem času přijala mechanismy, díky nimž se smířila s původně nepřijatelnými myšlenkami, jako je evoluce, nebo možnost mimozemského života. Za dlouho dobu své existence vyvinula řadu pojistek určených k odstraňování vnitřních hrozeb a je do jisté míry blbuvzdorná. Ale co když tento mechanismus selže? Co když konkláve zvolí papeže, jehož názory nezná a nedokáže je usměrňovat? Pius XIII se zdá být papežem mimo čas. Bojovným, radikálním, mocichtivým, jako stvořeným pro táhlé boje o vliv v 11. století. V moderním světě ovšem jeho politika může církvi zlomit vaz. Tolik úvod do děje. Je to Paolo Sorrentino, takže vizuál, atmosféra a herci nemají chybu. Scénář bohužel skvělý není. Děj se často motá na místě a občas jsem měl pocit, že se režisér opájí vlastní výjimečností a točí jen sám pro sebe. Zápletka je zbytečně roztahaná a napětí postupně řídne. Na každý úderný moment, nebo zvrat připadají dlouhé minuty oslavy prázdnoty. Sice efektní, do jisté míry úchvatné, ale přece jen prázdnoty. Jedinečnost projektu a špičková úroveň formální stránky ovšem i tak drží dojem vysoko nad průměrem. ()

Galerie (87)

Zajímavosti (21)

  • Ve 41. minutě, když se jde Lenny / Pius XIII (Jude Law) ptát Mary (Diane Keaton) na rodiče, tak si zakrývá tričko. V další scéně je však odkryté a je zřetelně vidět. (Zix.)
  • Sídlo filmového pápeža je v priestoroch Pápežského učilištia a internátu sv. Anzelma v Ríme. (crescenzio)
  • Již v první epizodě Pius XIII (Jude Law) řekne, že pije Coca-Cola Zero Cherry (v seriálu vždy vyslovována jako cherry coke zero). Ovšem tento nápoj, ve formě plechovky, se objeví v celé sérii pouze jednou, a to v poslední epizodě. (VinceCZ)

Související novinky

John Malkovich a Nový papež

John Malkovich a Nový papež

05.07.2018

Kontroverzní seriál Mladý papež s Judem Lawem (Král Artuš: Legenda o meči, Sherlock Holmes) zaznamenal před dvěma lety na kabelovce HBO relativní úspěch, oceňovaný režisér a scenárista Paolo… (více)

HBO a jaderná katastrofa

HBO a jaderná katastrofa

08.06.2018

HBO ve spolupráci s britskou Sky Televion začalo natáčet novou pětidílnou minisérii o jaderné katastrofě v Černobylu. Natáčení momentálně probíhá v Litvě, v hlavních rolích se objeví herci Jared… (více)

Co chystá Paolo Sorrentino?

Co chystá Paolo Sorrentino?

07.09.2016

V současnosti nejopěvovanější italský režisér nezahálí. Loni nám nadělil Mládí, letos vytasí minisérii The Young Pope (ohlasy z Cannes jsou náramně spokojené) a už nyní chystá svůj další film. O co… (více)

Reklama

Reklama