Reklama

Reklama

Velkolepý biblický příběh o zmrtvýchvstání je vyprávěný z pohledu nevěřícího. Mocný římský vojevůdce Clavius (Joseph Fiennes) a jeho pomocník Lucius (Tom Felton) jsou pověřeni úkolem objasnit, co se opravdu stalo Ježíšovi v týdnech po jeho ukřižování, aby vyvrátili zvěsti o zmrtvýchvstání mesiáše a zabránili povstání v Jeruzalému. (HBO Europe)

(více)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (157)

DwayneJohnson 

všechny recenze uživatele

Hlavně za Josepha a potom za originální vyprávění. Sice jsem už na tohle téma několik filmů viděl, ale natočit biblický příběh tak trošku s prvky starověké kriminálky, to je tím hlavním důvodem proč dám nakonec za čtyři. I přes poněkud horší, druhou polovinu. Kdo ví, třeba je na tomhle vymyšleném příběhu aspoň zrnko pravdy. A jestli jste věřící, nebo ne, je ale úplně jedno. ()

maddy 

všechny recenze uživatele

Pre Krista pána. Nič viac než evidentne podfinancovaná historická náboženská agitka. Čakal som, že Risen ponúkne zaujímavý pohľad na jednu z najznámejších udalostí, ak nie tu najznámejšiu udalosť v dejinách ľudstva a to takzvané zmŕtvychvstanie Krista. Že sa bude zaujímavo pohrávať s myšlienkou, či sa niečo také mohlo skutočne stať a keď nie, tak sa pokúšať (a nemusí to byť nijako kontroverzne) šikovne pohrávať s myšlienkou ako si ľudstvo mohlo rôzne fakty ohľadom „zmŕtvychvstania“ mylne vyvodiť, vzhľadom na obmedzené možnosti vyšetrovania v tej dobe. S trochou šikovnosti, tak Risen mohol stať ako na strane „neveriacich Tomášov“, tak rovnako na strane veriacich bez toho, aby musel akokoľvek poburovať. Chyba lávky, nič podobné sa tu ani náznakom nedeje a Risen je iba obyčajná náboženská agitácia, ktorá sa snaží utvrdiť ovečky, pardon veriacich, v tom, že takto to skutočne bolo a zázrak sa stal! Pretože, keď mu už uveril aj skorumpovaný rímsky vyšetroval, prečo by ste mu nemali aj vy? Aj napriek tomu, že nie som veriaci, tak so samotnou látkou by som problém nemal. Mám však problém s jednostrannými látkami, ktoré nevidia nič iné iba svoju pravdu o ktorej sa snažia zaslepene presvedčiť všetkých naokolo a nepripúšťajú ani jeden argument. Samotné vyšetrovanie zmŕtvychvstania Krista, aj s tým, že by v závere došlo ku klasickému „rozuzleniu“, že to celé bol zázrak, by mohlo byť podané zaujímavo s prihliadnutí na to ako takéto niečo vnímal v danej dobe ľud z rôznych kruhov spoločnosti. Bohužiaľ, Risen chýba aj to najdôležitejšia a to akokoľvek tajuplná atmosféra ohľadom vyšetrovania, napätie alebo čokoľvek iné. Je to iba takmer dvojhodinová nuda s jednou priemernou akčnou scénou na začiatku, ktorá sa každému snaží vymyť mozog, pardon presvedčiť ho, že TOTO sa skutočne stalo a tak tomu máte veriť a nič viac sa nepýtať! Celé pátrania po Ježišovi, a tým pádom celý dej filmu, je tu vlastne bezpredmetné a iba sa čaká na to, než hlavný hrdina uverí „pravde“. Do približne polovice iba nudný film bez akéhokoľvek tempa, od polovice, keď titulný vyšetrovateľ stretne SKUTOČNÉHO Ježiša (scéna s apoštolmi, kde sa v polovici rozhovoru z ničoho nič vyparí z miestnosti snáď už ani naivnejšia byť nemohla) už tak neskutočná otrava, že pre kohokoľvek bez vierovyznania alebo akéhokoľvek iného vierovyznania to musí byť iba otravný blábol. Nudnejšie, to snáď už ani nebolo možné natočiť. Nič iné, než snaha zaslepene sa zapáčiť nedeľným návštevníkom omší, ktorí chcú, aby ste vy im bezpodmienečne verili, ale oni nepripúšťajú ani jeden protiargument. CELKOVO: 1* (2/10) ()

Reklama

Ephemeris 

všechny recenze uživatele

"Jed z Judey" (Edward Gibbon, historik z 18.st.). Jed, ktorý bol podľa mnohých skutočným dôvodom úpadku a konca Rímskej ríše. Tu sme v jeho prvopočiatkoch. Jeruzalem aj Caesarea Maritima vyzerajú k svetu, takisto Ježiš. Žiadny árijský modroočko. Detaily prepracované, rybárske lode autentické, dokonca aj technika ukrižovania. Podcenená je úloha sv. Pavla, pretože ten v skutočnosti spravil pre kresťanstvo viac ako Ježiš. Nebyť sv. Pavla, tak by sa na Krista už o pár týždňov zabudlo. Úplne iný pohľad na tisíckrát prevarené a recyklované udalosti. Príjemné prekvapenie. ()

Big Bear 

všechny recenze uživatele

Pilát Pontský: ,, Ještě nikdy jsem neviděl člověka s takovou touhou zemřít.. '' S filmy pojednávajícími o biblických příbězích je to těžké. Ty příběhy zná i malé dítě pokud se rodičové snaží o jeho rozhled a to bez ohledu na to zda rodina je věřící či nikoliv. V těch filmech se tedy mění jen tváře herců, chudší či výpravnější zpracování, ale jinak se samozřejmě točí podle stejného scénáře a tím je Bible. Na takové ty ryze křesťanské filmy typu Mojžíš atd... nemám ani moc potřebu koukat. Risen mi připadal svým obsahem trochu jiný a proto jsem to riskl. A dobře jsem udělal. Už od prvopočátku ten příběh pojali filmaři úplně jinak. Film začíná ve chvíli, kdy na kříži již vysí již jen Ježíšovo mrtvé tělo. Válečník Clavius, který se právě vrátil s X. legií na rozkaz Piláta z válečného tažení potírat zmatky v Judei se právě objevuje na scéně a je to on kdo ověřuje, že Ježíš je skutečně mrtev. Na rozdíl od těl dvou zločinců, která jsou hozena na mrchoviště vyslyší prosby Židů a dovolí tělo sejmout a pohřbít do hrobky. Sám má pochybnosti, zda tento ,,pomatenec'' nebyl popraven neprávem. Vždyť vlastně nic neudělal.... A je to Clavius, kdo dostane od Piláta rozkaz hrobku zapečetit aby učedníci tělo Krista neukradli a nestvořili tak ten mýtus o příchodu nového krále králů... Jak však víme, Ježíš třetí den z hrobky vyšel a nic na to nezměnil fakt, že ji hlídali dva přiopilí římští vojáci... Pilát zuří, vinu za případné nepokoje klade za vinu Claviovi a nařizuje mu najít tělo Ježíše dřív než se to roznese po zemi a než se to dozví císař Tiberius v Římě. A tady vlastně začíná ta nejzajímavější část filmu. Clavius zahajuje pátrání a my sledujeme klasickou kriminálku, ale rozdíl je v tom, že to není Miami nebo L. A či C.S.I, ale kriminálka Judea :-) ! Na biblický příběh máme možnost nahlížet výhradně očima Římana, důstojníka legie, pro nějž jediným bohem je Mars a který nechápe všechny ty báchorky a děje související se smrtí Ježíše. I on ale začne postupně zjišťovat, že ne všichni učedníci jsou blázni a že by na některých svědectvích mohl by být i kousek pravdy. A to jej znejisťuje, mate a nutí více a více přemýšlet... Co když je vše ve skutečnosti pravda? Když se pak s Ježíšem potká tváří v tvář, je ztracen. Nebo naopak? ---- Za zpracování, výpravu, šedivý filtr, nádherné lokace i výkon Josepha Finnese, který se mi tu opravdu líbil dávám za 4 hvězdy. Je vidět, že zručný scénárista může podat milionkrát řečené zcela jinak aniž by změnil hlavní podstatu a to dává jistou naději i ostatním biblickým příběhům, které by ti co v onen příběh příběhů nevěří obešli jinak jako náboženskou agitku  obloukem. * * * * ()

Genero 

všechny recenze uživatele

Ne že by mi nějak vadily filmy o Ježíších, jen je aktivně nevyhledávám, protože zpravidla obsahují velice ošklivé náboženské plkance. Přesto nijak nepopírám, že Harry Houdini a pan Ježíš Kristus jsou jediní dva lidé, kterým se kdy podařilo uniknout z hrobu a dodnes se o tom píše. V případě nejnovějšího opusu Kevina Reynoldse, autora famózního Rudého úsvitu, jsem doufal, že snad tento šikovný scénárista nabídne nějaké racionálnější vysvětlení mesiášova slavného eskamotérského kousku než je zmrkvívstání, třeba že byl ve skutečnosti zombie nebo zmatený mimozemský android. Bohužel, nestalo se. Hlavní hrdina Clavius se zprvu tváří jako člověk, jemuž je u prdele celý Jupiter, natož aby věřil na nějakého Hospodina. Bohužel postupem času též propadne náboženské panice, spolu se zbylými jedenácti apoštoly pobíhá za panem Ježíšem, pronáší podivné výroky o lásce a vrtí hýžděmi. V samém závěru se už už schyluje k události, o níž se evangelia příliš nezmiňují, kdy se učedníci soukají do elastických triček z posledního turné Celine Dion a utíkají do Berlína na Gay pride. ()

Galerie (19)

Zajímavosti (5)

  • Joseph Fiennes (Clavius) strávil nejaký čas s policajným detektívom, aby si osvojil techniky vyšetrovania a vypočúvania podozrivého. (krasomama)
  • Aby zaistili, že spoločné scény Josepha Fiennesa (Clavius) a Cliffa Curtisa (Yeshua) budú sršať napätím, sa Fiennes a Curtis mimo kamier vyhýbali očnému kontaktu počas celého štvormesačného nakrúcania. Často boli v jednej miestnosti, no nikdy sa k sebe nepriblížili. (krasomama)
  • V roku 2013 sa spomínalo meno režiséra Kevina Reynoldsa v súvislosti s podobným projektom – The Resurrection of Jesus Christ, ktorý mal byť mysterióznym thrillerom a zároveň neoficiálnym pokračovaním filmu Umučenie Krista (2004), ktorého ústrednou témou malo byť prvých 40 dní po Kristovom zmŕtvychvstaní. Autorom scénara bolo Paul Aiello. (beso74)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno