Reklama

Reklama

Velkolepý biblický příběh o zmrtvýchvstání je vyprávěný z pohledu nevěřícího. Mocný římský vojevůdce Clavius (Joseph Fiennes) a jeho pomocník Lucius (Tom Felton) jsou pověřeni úkolem objasnit, co se opravdu stalo Ježíšovi v týdnech po jeho ukřižování, aby vyvrátili zvěsti o zmrtvýchvstání mesiáše a zabránili povstání v Jeruzalému. (HBO Europe)

(více)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (157)

Mlle 

všechny recenze uživatele

Až do tohoto filmu jsem neměla valné mínění o hereckém umění Josepha Fiennese, jakkoli se na něj hezky dívá… Ale zdejší postavu Clavia si zřejmě užíval natolik, že se mu podařilo prodchnout ji výjimečně věrohodným obsahem. Už jen pro tento herecký koncert stojí film za pozornost, radost ale dělá i úspěšná snaha po historicky věrných kulisách. Příběh filmařsky zdařilou a napínavou formou vyzdvihuje, co Kristus přinesl na tuto zem – právě povědomí o tom, že pouze tím, jak se k sobě budeme chovat v konkrétních situacích, můžeme jedině změnit to, jestli pro nás tento svět bude, nebo nebude utrpením, a jak velkým, je oním vykoupením, které Kristus daruje všem, i v tom nejateističtějším možném, ryze praktickém výkladu. Milosrdenství – proti našim hříchům, když tak nečiníme. Vše ostatní je pak už skutečně v království nebeském. A to (obojí) je ten meč, kterým nutno naši iluzi rozetnout. Ano, taky si myslím, že je to asi po Gibsonovi druhý doposud nejpovedenější film o Ježíšovi. ()

Morholt 

všechny recenze uživatele

U Risen je hned od začátku jasné, za kterou stranu kope a nedává minimální prostor pro něco, co by se mohlo vymykat Novému zákonu. Veškeré pátrání po Ježíšově těle je tak vlastně bezpředmětné a jen vyplňuje čekání na to, až hlavní hrdina pohlédne "pravdě" do očí. To bohužel dělá z filmu jen další křesťanskou agitku a církve mají tak další zápis do kolonky doporučených snímků. Je velká škoda, že od Posledního pokušení nevzniklo na tohle téma nic kontroverzního. Jakoby se filmaři báli. Nicméně filmu musím přiznat, že i přes jasně vymezený průběh dokázal celkem bavit jak dobovou atmosférou, tak i hereckými výkony, ačkoliv ve finále se jedná jen o nekonfliktní sandálovku. 50% ()

Reklama

Malarkey 

všechny recenze uživatele

U podobných filmů mám velký strach z přehnané křesťanské propagandy. Tady mně to ale přišlo naprosto v pohodě. Ve jménu Krista je klasický historický film, který bych nenazýval velkofilmem snad jenom proto, že se v něm divák nedočká velkých masových akcí. Příběh totiž začíná ukřižováním Ježíše a jakmile se vytratí, tak pátráním po něm. V tu chvíli jsem si uvědomil, že koukám na asi úplně první starověkou detektivku, která mě ještě k tomu moc bavila. Už jenom stačilo, aby se objevilo pár stylových CSI záběrů dle tehdejších lékařských možností a mohlo být dokonáno. Jakmile se ale Ježíš objeví, film se dost proměňuje a hlavní římská postava začíná přemýšlet nejen nad svojí vírou, ale i nad svým životem a světem obecně. To už je sice slabší, protože film poukazuje na řadu myšlenek, které do dnes bohužel řada lidí nechápe. Jako celek ale musím říct, že natočeno to není vůbec tak špatně, jak se to tu tváří v rámci hodnocení. ()

slunicko2 

všechny recenze uživatele

Film parazituje na nejsilnějším příběhu lidské civilizace a má kvality, jaké lze očekávat od neumělé kopie. 1) Snímek má příjemný vizuál a 46letému Josephu Fiennesovi (římský velitel Clavius) stejně jako 29letému Tomu "Dracovi" Feltonovi (římský velitel Lucius) s krásnýma modrýma očima to sluší._____ 2) Ovšem jinak je to klasická americká slátanina, kde dominují přihlouplé dialogy. Tvůrci si spletli Poseidona s Neptunem, z Máří Magdalény v souladu se středověkým pojetím udělali prostitutku, z apoštolů bláznivé hippies a Tiberia poslali do Judeje, kde ve skutečnosti nikdy nebyl, abych připomněl jen pár nesmyslů patrných na první pohled._____ 3) Působivý popis umírání ukřižováním doporučuji k podrobnému prozkoumání: Clavius: Imagine having this driven through your arms. And then the same driven through your feet. Your feet. Can you imagine it? That's what you hang from. Nails rubbing on bone. You have to decide what's worse. The agony here [grabbing his arm] or here? [kicks him in the ribs] You choose which torture your own weight will inflict, constantly. And then you discover you can't breathe. And you realize you will never breathe easily again. And that every breath for the rest of your horrific life will be like sucking through wet cloth. Yeshua was lucky, he only hung like that a few hours, most take days - gasping for someone to kill them. And if he still felt anything at the end, he surely felt the spear that thrust up under his ribs to pierce his heart and lungs. I didn't look closely, but they must have had to break bones just getting him down. Sometimes they bury them with nails still in... Bartholomew: Enough! ()

tron 

všechny recenze uživatele

Kokos toto bol WTF zážitok roka v čele s Ježišom Cliffom Curtisom, ktorý sa na všetkých nežne a chápavo usmieva a potom je zneviditeľnený uprostred záberu. Scenár absolútne originálny (pátranie po Ježišovom tele poňaté miestami až ako historická detektívka) a napriek tomu nesmierne, úžasne, nádherne blbý. Herci... to asi ani komentovať nebudem. Réžia? Tiež. Vychutnajte si túto absurdnosť. Nič iné vám asi ani neostáva. ()

Galerie (19)

Zajímavosti (5)

  • Aby zaistili, že spoločné scény Josepha Fiennesa (Clavius) a Cliffa Curtisa (Yeshua) budú sršať napätím, sa Fiennes a Curtis mimo kamier vyhýbali očnému kontaktu počas celého štvormesačného nakrúcania. Často boli v jednej miestnosti, no nikdy sa k sebe nepriblížili. (krasomama)
  • Joseph Fiennes (Clavius) strávil nejaký čas s policajným detektívom, aby si osvojil techniky vyšetrovania a vypočúvania podozrivého. (krasomama)
  • V roku 2013 sa spomínalo meno režiséra Kevina Reynoldsa v súvislosti s podobným projektom – The Resurrection of Jesus Christ, ktorý mal byť mysterióznym thrillerom a zároveň neoficiálnym pokračovaním filmu Umučenie Krista (2004), ktorého ústrednou témou malo byť prvých 40 dní po Kristovom zmŕtvychvstaní. Autorom scénara bolo Paul Aiello. (beso74)

Reklama

Reklama