Reklama

Reklama

Dárek

  • Česko Křivdy z minulosti (více)
Trailer 1

Simon (Jason Bateman) a Robyn (Rebecca Hall) jsou mladý manželský pár, jehož život se odehrává přesně podle představ a plánů. A to až do dne, kdy náhodně potkají Gorda (Joel Edgerton), Simonova dávného známého ze střední školy. Od té chvíle se jejich budoucnost začíná pomalu ale jistě rozjíždět po děsivém a šíleném tobogánu. Po několika dalších náhodných setkáních a nečekaných návštěvách Simon a Robin začínají být z Gordova chování a slov znepokojení. A navíc se začnou objevovat záhadné dary, díky nimž se odkrývají podivná tajemství z minulosti. A Robyn se tak nejen dozvídá znepokojující pravdu o tom, co se odehrálo před dvaceti lety mezi Simonem a Gordem, ale především stojí před nečekanými otázkami. Jak dobře opravdu známe nám nejbližší lidi? Je dávná minulost navždy už jen minulostí? (Cinemart)

(více)

Videa (16)

Trailer 1

Recenze (486)

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Musím říct, že Joel Edgerton se mi začíná líbit čím dál tím víc. A zachází už tak daleko, že kromě herectví to zkouší i na poli režisérském, kde právě filmem Dárek si mě vysloveně získal. Thriller, který je napínavý od začátku až do konce, zároveň odkazuje na nejlepší filmy z oboru a ještě k tomu je naprosto uvěřitelný a realistický. Nic, co by bylo nutně přehnané, jak filmy umí být. A ještě k tomu závěr rozjede s takovou fazónou, že divák si nedovolí ani mrknout, aby nepřišel o další minutu napětí. Dobrá práce Joeli! ()

kingik 

všechny recenze uživatele

Máte-li rádi psycho-thrillery šmrcnuté tajuplnou zápletkou, ale obracíte oči v sloup při představě, že se na vás vyřítí televizní herecká elita v čele s Casper Van Dienem a Charismou Carpenter, co mají v takto laděných filmech permanentku, v extrémním případě kladivem rozbíjíte vcelku zachovalý dálkový ovladač, jedno řešení bych měl. Zkuste psycho-thriller s o dvě třídy lepšími herci a v kvalitní režii, která ale neustále koketuje s televizními prvky. Scénář má nápady, nepůsobí rutinně, především disponuje příjemně mrazivým tajemnem, kterým si udržuje a zaručuje značný zájem diváka o další dění v příštích minutách, ale prokouknout se dá. Na pozorného a námětově spřízněnými thrillery protřelého diváka si to důmyslné a dílek po dílku budované puzzle moc nepřijde. Filmu hlavně chybí zásadní vrchol. Nějaká fakt extrovní scéna, z níž by se nemohl hned tak vzpamatovat, ale nepřijde. A to ani s gradovaným závěrem, který je oproti tomu, co před ním následovalo, nejslabším úsekem filmu. Celý film rozhodně není tak originální, jak se jeví. Přikázáním "nepokradeš" se Joel Edgerton neřídil a šikovně prostřednictvím svého scénáře vykradl nejméně půl tucet známých filmů, jmenovitě španělskou sračku Zatímco spíš, z níž čerpal asi nejvíc, ale dlužno dodat, že čerpal šikovně a napínavě. Film přes své pomalejší tempo a ne zrovna úměrnou stopáž vůbec nenudí. Kdyby v závěru, kdy se vytasí s na hony předvídatelným rozuzlením, to raději hodil do dramaticky vyostřené roviny, hned bych zvedl hodnocení. Finální pointa nebyla pro mě dostatečnou katarzí. Po mnoha napínačkách a tajemných vzkazech, nejasných darech za dveřmi domu manželů a též nejasných mrdech, jsem čekal šoking námrd. A přišel kokotič výmrd. Ale milý Joeli Edgertone - nenech se od psaní scénářů a režírování odradit. Jsi v tom vlastně poměrně dobrý. Herecké obsazení není vůbec nezajímavé. Tři hlavní role jsou ztvárněny univerzálními herci. Edgerton se obsadil do role vskutku podivínského spolužáka Gorda s tajemnou minulostí, který se za nejasných okolností upne na manželský pár, k němuž je zdánlivě přátelský, ale ve skutečnosti si zákeřně počíhal na toho silnějšího z páru, jímž je jeho bývalý spolužák Simon, který měl u něho letitý vroubek. Ten je k němu maximálně nevraživý, naopak jeho manželka, která měla pro dávné setkání spolužáků ze střední velké pochopení, byla tímto přístupem vůči diváckým sympatiím mnohdy až sadisticky protivná. Rebecce Hall to ve filmu nijak extra neslušelo, divný krátký sestřih fakt nezaujal. Ke všemu ve filmu dostala až nečekaně velký prostor, který znatelně převyšoval nad tím, který měl Bateman s Edgertonem. Jason Bateman, respektive jeho postava, je od počátku vystavěna tak, aby nebudila pražádné sympatie. Bateman je ve své roli solidně odpudivý. A kdo ho zná z komických rolí, bude překvapen jeho proměnou. Však už bylo načase. Drastickým scénám se film úplně vyhýbá. Občas se objeví nějaká ta (očekávaná) lekačka, kterou vystupňuje dramatický hudební doprovod. Nejlépe si film vede v budování napětí postupným hromaděním informací, které se týkají obou mužských postav. Už uprostřed vyvstane dilema, komu vlastně z těch dvou chlápků fandit. To byl šikovný tah od režiséra. Přidat se měl působivější a zajímavější konec. Závěr je koncipován tak, aby si divák domyslel, jak se vlastně ta celá záležitost měla. Nízkorozpočtová režijní prvotina dopadla v podstatě zajímavě. Scénář se bránil schematičnosti, ale také dost často nedokončil co načal, nebo se už k jednotlivým záležitostem, které před diváka předestřel, nijak zásadním způsobem nevracel. Ve filmu je takových nedotažených scén poměrně dost. Stalking, manipulace, pocit ohrožení ve vlastním domě, to je oč tu běží. A to bylo zvládnuto kvalitně. Za vším hledejte hříchy z mládí. 60% () (méně) (více)

Reklama

castor 

všechny recenze uživatele

Radím dobře, předem si nic nezjišťujte. I proto upozorním na SPOILERY, ač nic moc neprozradím, je dobré skutečně třeba vyjma hereckého obsazení nevědět nic. Drama o muži, jenž je bývalým spolužákem donucený čelit své minulosti, vůbec nevypadá, že ho točil debutant. Herec Joel Edgerton (pár scénářů už napsal) příjemně překvapil. Pomalý, skvěle zahraný, mrazivý, výborně napsaný, atmosférický, sebevědomý, chladnokrevně vykonstruovaný – to všechno v tomhle případě platí. Manželský pár začíná tak trochu od nuly. Nové město, nový dům, nový pokus o těhotenství. A jeden starý spolužák, který se intenzivně snaží o navázání kontaktu. Film, který není o dětech, ale na dětském zlu staví, protože jedna lež zásadně ovlivnila jeden dětský život a napětí teď pumpuje i do trojice dospělých osudů. Kdo je oběť, kdo svině? Každý krok tvůrci velmi umně zvažují, vše do sebe velmi dobře pasuje, naštěstí to není ten typ thrilleru, kdy se někdo na konci probudí nebo nás někdo celou dobu tahá za nos á la hlavní hrdina je po smrti atp. Odkrývání tajemství a polopravd má svou sílu, Edgerton má všechno pečlivě pod kontrolou. Ve finále je to sice ono ohrané: jeden magor se cpe do soukromí sympatické rodině, ale tvůrci jdou postavám pod kůži, takže dokonale budovaný pocit hřejivého domova je tentam. Navrch Edgerton připravil i několik překvapivě děsivých scén, což jsou další plusové body. Drama dokáže být nepříjemné, ale stále nás zajímá, co odhalí další minuty. Herci zaslouží pochvalu: hlavně manželský pár, který dostává víc prostoru. Křehkou Rebeccu Hall jsem rád po delší době viděl v hlavní roli, Jason Bateman zase dokazuje, že mu paradoxně vážnější polohy jdou líp než ty komediální. Velmi slušné čtyři hvězdy!! ()

lamps 

všechny recenze uživatele

Dobře napsané, ještě lépe zrežírované. Edgerton nejenže zvládá psychologii na jedničku, ale současně také rozehrává zajímavě koncipovaný a kompaktní příběh, přičemž mu funguje jak pocitová atmosféra, tak i obsahová struktura, kdy je nám špína z minulosti odkrývána hezky kousek po kousku a vztah mezi ústředním charakterním trojlístkem díky tomu nabývá na intenzitě až do zdařilého depresivního finále. V konečném součtu sice nemáme komu držet palce a vyústění nás nezarazí do křesla až tak, jak asi bylo plánováno, ale to jsou opravdu jen menší vady na kráse tohoto filmařsky osvěžujícího dárkového debutu... 80% ()

Sarkastic 

všechny recenze uživatele

„Vidíš, co se stane, když lidem otrávíš jejich myšlenky lží?“ Čekal jsem, že min. závěr mi celý dojem zkazí, ale k tomu nedošlo, právě naopak. Film jsem si užíval už od začátku. Pomalé seznamování se s postavami, klid, pohoda. Pak úvodní setkání, trocha pozornosti a vlezlosti, pak obě v podstatně větší míře, první lež a najednou zlom. Strašně mě bavilo, jak divák tápal, co je vlastně starý spolužák zač, ale zároveň tušil, že se Simon ke Gordovi asi kdysi nezachoval úplně dobře. A jak se stupňuje „přátelskost“ podivína, přibývá chvilek napětí, objeví se nějaká ta lekačka a houstne atmosféra, i díky zdravotnímu stavu hlavní hrdinky (anebo ne?). Poté přijde závěr, skvěle gradovaný pomocí dárků, a člověk je šťastný, že film neskončil jako mnoho podobných žánrovek, ale zaútočil na divákovu empatii. Pár věcí zde trochu drhlo, někdy se film zase snažil být až moc „cool“, ale nic to nemění na tom, že jsem z něho nadšený a hodnotím silnými 4*. „Víš, ty jsi možná s minulostí skončil, ale ona s tebou ještě ne.“ - „Co? Co tím myslíš?“ - „To se jen tak říká.“ ()

Galerie (47)

Zajímavosti (5)

  • Približne v 19. minúte pri scéne v kuchyni si môžete všimnúť, že hlavná postava drží hubičku na umývanie riadu pri každom strihu inak. (Johnny.ARN)
  • Joel Edgerton (Gordo) si obarvil vlasy na červenohnědou, aby dodal své postavě odtažitý vzhled, a nosil hnědé čočky, aby naznačil, že Simonovo (Jason Bateman) dítě by mohlo být jeho. Přirozeně má tmavě hnědé vlasy a modré oči. (veronikajel)

Reklama

Reklama