Reklama

Reklama

Dárek

  • Česko Křivdy z minulosti (více)
Trailer 1

Simon (Jason Bateman) a Robyn (Rebecca Hall) jsou mladý manželský pár, jehož život se odehrává přesně podle představ a plánů. A to až do dne, kdy náhodně potkají Gorda (Joel Edgerton), Simonova dávného známého ze střední školy. Od té chvíle se jejich budoucnost začíná pomalu ale jistě rozjíždět po děsivém a šíleném tobogánu. Po několika dalších náhodných setkáních a nečekaných návštěvách Simon a Robin začínají být z Gordova chování a slov znepokojení. A navíc se začnou objevovat záhadné dary, díky nimž se odkrývají podivná tajemství z minulosti. A Robyn se tak nejen dozvídá znepokojující pravdu o tom, co se odehrálo před dvaceti lety mezi Simonem a Gordem, ale především stojí před nečekanými otázkami. Jak dobře opravdu známe nám nejbližší lidi? Je dávná minulost navždy už jen minulostí? (Cinemart)

(více)

Videa (16)

Trailer 1

Recenze (486)

poz3n 

všechny recenze uživatele

Oldboy meets Mientras duermes. Neboli to, co přijde většině lidem zde jako chytré a neočekávané pro mě bylo spíše plnění očekávaných postupů a klišé. Většinově jsem se vlastně nudil a až druhá polovina nabízí něco víc, než jen čekání na očekávané. Problém je, že zmiňovaná druhá polovina staví dvě mužské hlavní postavy do takového světla, ve kterém jsem přestal mít zájem některé z nich fandit. Bylo mi tudíž jedno, co se s nimi stane. Film má pár slušných momentů a celkově není nějakou extra srágorou. Je ale podle mě dost průměrně udělaný a jeho kroky v příběhu jsou vždy dost očekávatelné. 5/10 ()

Wacoslav1 

všechny recenze uživatele

Jauvajs. Tenhle dárek mě docela solidně majznul po čumáku. Normálně si na psychopaťárny podobnýho kalibru až tak úplně moc nepotrpím, ale čas od času se vyplatí udělat výjimku. Parádně zinscenovaný a zahraný minimalistický thriller který mě dostal především svým zpracováním a vychcanou hrou na dvě strany. Na jednu stranu rozehrává psychologickou hru kočky s myší, na stranu druhou se divák musí pořád zamýšlet jestli to celé není ve skutečnosti úplně jinak. V tomhle ohledu bravo. Podobných snímků který si umí takhle pohrát z nebohým filmovým konzumentem se v poslední době moc netočí. Jenom snad některý ty místy až hororový prvky a pár primitivních bafaček si mohli odpustit. K danému pojetí filmu a jeho celkovému vyznění to moc nepasuje. No a po pravdě ani ten šokující a nepředvídatelný konec zase až tak šokující a nepředvídatelný není, ale i tak mě to slušně rozstřelilo a jako tip na zneklidňující zážitek to můžu rozhodně doporučit.85% ()

Reklama

kingik 

všechny recenze uživatele

Máte-li rádi psycho-thrillery šmrcnuté tajuplnou zápletkou, ale obracíte oči v sloup při představě, že se na vás vyřítí televizní herecká elita v čele s Casper Van Dienem a Charismou Carpenter, co mají v takto laděných filmech permanentku, v extrémním případě kladivem rozbíjíte vcelku zachovalý dálkový ovladač, jedno řešení bych měl. Zkuste psycho-thriller s o dvě třídy lepšími herci a v kvalitní režii, která ale neustále koketuje s televizními prvky. Scénář má nápady, nepůsobí rutinně, především disponuje příjemně mrazivým tajemnem, kterým si udržuje a zaručuje značný zájem diváka o další dění v příštích minutách, ale prokouknout se dá. Na pozorného a námětově spřízněnými thrillery protřelého diváka si to důmyslné a dílek po dílku budované puzzle moc nepřijde. Filmu hlavně chybí zásadní vrchol. Nějaká fakt extrovní scéna, z níž by se nemohl hned tak vzpamatovat, ale nepřijde. A to ani s gradovaným závěrem, který je oproti tomu, co před ním následovalo, nejslabším úsekem filmu. Celý film rozhodně není tak originální, jak se jeví. Přikázáním "nepokradeš" se Joel Edgerton neřídil a šikovně prostřednictvím svého scénáře vykradl nejméně půl tucet známých filmů, jmenovitě španělskou sračku Zatímco spíš, z níž čerpal asi nejvíc, ale dlužno dodat, že čerpal šikovně a napínavě. Film přes své pomalejší tempo a ne zrovna úměrnou stopáž vůbec nenudí. Kdyby v závěru, kdy se vytasí s na hony předvídatelným rozuzlením, to raději hodil do dramaticky vyostřené roviny, hned bych zvedl hodnocení. Finální pointa nebyla pro mě dostatečnou katarzí. Po mnoha napínačkách a tajemných vzkazech, nejasných darech za dveřmi domu manželů a též nejasných mrdech, jsem čekal šoking námrd. A přišel kokotič výmrd. Ale milý Joeli Edgertone - nenech se od psaní scénářů a režírování odradit. Jsi v tom vlastně poměrně dobrý. Herecké obsazení není vůbec nezajímavé. Tři hlavní role jsou ztvárněny univerzálními herci. Edgerton se obsadil do role vskutku podivínského spolužáka Gorda s tajemnou minulostí, který se za nejasných okolností upne na manželský pár, k němuž je zdánlivě přátelský, ale ve skutečnosti si zákeřně počíhal na toho silnějšího z páru, jímž je jeho bývalý spolužák Simon, který měl u něho letitý vroubek. Ten je k němu maximálně nevraživý, naopak jeho manželka, která měla pro dávné setkání spolužáků ze střední velké pochopení, byla tímto přístupem vůči diváckým sympatiím mnohdy až sadisticky protivná. Rebecce Hall to ve filmu nijak extra neslušelo, divný krátký sestřih fakt nezaujal. Ke všemu ve filmu dostala až nečekaně velký prostor, který znatelně převyšoval nad tím, který měl Bateman s Edgertonem. Jason Bateman, respektive jeho postava, je od počátku vystavěna tak, aby nebudila pražádné sympatie. Bateman je ve své roli solidně odpudivý. A kdo ho zná z komických rolí, bude překvapen jeho proměnou. Však už bylo načase. Drastickým scénám se film úplně vyhýbá. Občas se objeví nějaká ta (očekávaná) lekačka, kterou vystupňuje dramatický hudební doprovod. Nejlépe si film vede v budování napětí postupným hromaděním informací, které se týkají obou mužských postav. Už uprostřed vyvstane dilema, komu vlastně z těch dvou chlápků fandit. To byl šikovný tah od režiséra. Přidat se měl působivější a zajímavější konec. Závěr je koncipován tak, aby si divák domyslel, jak se vlastně ta celá záležitost měla. Nízkorozpočtová režijní prvotina dopadla v podstatě zajímavě. Scénář se bránil schematičnosti, ale také dost často nedokončil co načal, nebo se už k jednotlivým záležitostem, které před diváka předestřel, nijak zásadním způsobem nevracel. Ve filmu je takových nedotažených scén poměrně dost. Stalking, manipulace, pocit ohrožení ve vlastním domě, to je oč tu běží. A to bylo zvládnuto kvalitně. Za vším hledejte hříchy z mládí. 60% () (méně) (více)

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Musím říct, že Joel Edgerton se mi začíná líbit čím dál tím víc. A zachází už tak daleko, že kromě herectví to zkouší i na poli režisérském, kde právě filmem Dárek si mě vysloveně získal. Thriller, který je napínavý od začátku až do konce, zároveň odkazuje na nejlepší filmy z oboru a ještě k tomu je naprosto uvěřitelný a realistický. Nic, co by bylo nutně přehnané, jak filmy umí být. A ještě k tomu závěr rozjede s takovou fazónou, že divák si nedovolí ani mrknout, aby nepřišel o další minutu napětí. Dobrá práce Joeli! ()

emma53 

všechny recenze uživatele

Možná, že normálně bych The Gift zařadila do středního proudu, ale jestliže tam byl okamžik, kdy jsem nadskočila na židli úlekem a nebo momenty, kdy jsem jako Robyn měla husinu a šimrání v žaludeční oblasti strachem, tak to svědčí o tom, že Joel to zvládnul bravurně a to zvedá celý thriller o level nahoru. Nota bene si tam i sám zahraje jednu z hlavních rolí. Přiznávám, že jsem čekala určitý šokující závěr, ale tohle tedy ne. Za mě osobně výborné pokoukání, kde jsem se nestačila vůbec nudit. A Robyn se vůbec nedivím, já bych jednala stejně. ()

Galerie (47)

Zajímavosti (5)

  • Joel Edgerton (Gordo) si obarvil vlasy na červenohnědou, aby dodal své postavě odtažitý vzhled, a nosil hnědé čočky, aby naznačil, že Simonovo (Jason Bateman) dítě by mohlo být jeho. Přirozeně má tmavě hnědé vlasy a modré oči. (veronikajel)
  • Približne v 19. minúte pri scéne v kuchyni si môžete všimnúť, že hlavná postava drží hubičku na umývanie riadu pri každom strihu inak. (Johnny.ARN)

Reklama

Reklama