VOD (1)
Obsahy(1)
Příběh trosečníka na tropickém ostrově, obydleném želvami, kraby a ptáky, je zároveň univerzálním příběhem všech zásadních okamžiků v životě člověka. O sebepoznání, lásce, rodičovství i střídání generací vypráví oscarový režisér Michaël Dudok de Wit beze slov, jen s pomocí řemeslně dokonalé animace. (Aerofilms)
Videa (10)
Recenze (127)
Velmi pěkný animovaný film, který má vše, aby si člověka naklonil - krásnou animaci, dobrý soundtrack a povedený příběh (mě osobně však nejvíc bavilo prvních 30 minut, než se tam objeví ta ženská, pak už můj zájem trochu opadl). Při sledování se mi na mysl vkrádalo srovnání s Modrou lagunou, které se myslím přímo nabízí, a v porovnání s ní mi u Červené želvy trochu vadilo, že film vyvolává spoustu otázek, na které nedává odpověď. Kdyby to bylo tak o 20 minut kratší a vypustily se z toho ty fantastické motivy, mohlo to být dokonalé (a - bože jak to slovo nesnáším, ale zde se prostě vnucuje - vyloženě očistné, podobným způsobem jako třeba Muž, který sázel stromy). Mimochodem úplně nejvíc mě tam bavili ty krabi. ()
Poetický, pomalý film u kterého nepadne ani jedno slovo je zajímavou audiovizuální i animovanou sondou do života. Všechny důležité zlomy života jsou zde zobrazeny jen pomocí hudby a atmosféry, snad proto abychom se jako diváci v klidu vychutnali váhu a důležitost zlomu, které se nám samotným staly anebo stanou. Sebepoznání, láska, rodičovství a generační rozdíly. Čistý symbolismus o kterého vnímavý,melancholicky či citlivý člověk bude sedět jako přikovaný. ()
A já nejsem dojat! Když vím, jaká hra se se mnou hraje, nemám chuť ji hrát. Taková symbolika, až je úplně prázdná, podobenství o životě bez života. Je mi jasné, že na to japonci francouzům skočili, ona je evropa se svými zvláštnostmi hodně přeceňovaná a obdivovaná, tím více, čím je prostému člověku (japonci) vzdálená. Zklamalo. P.S. a spoiler: nemůže po mně nikdo chtít shovívavost s filmem, kde se zabíjí želva, pod jakoukoli záminkou. ()
Nie je to animák, ktorý by diváka okúzlil alebo spútal príbehom, pretože ten je jednoduchý, bez výraznejších zvratov, vypovedajúci o jednoduchom kolobehu života a bežnom plynutí vecí. Ale vizuál je ozaj nádherný, piplavá práca animátorov s cieľom dosiahnuť detailistické vyobrazenie sveta sa vydarila. Ghibli sa nezaprelo. Krása sledovať vierohodné pohyby zvierat a všetkej prírody kdesi na (ne)pustom ostrove. ()
Nádherné, meditativní a i přes svou jednoduchost k hlubokému a dlouhému zamyšlení. Silný příběh, který zdaleka není jen o trosečníkovi a jeho životě na ostrově. Je tu spousta odkazů na životy jiných, žijících třeba v civilizaci. Animace není zbytečně barevná, zachovává si svou krásu, přirozenost, ve správných chvílích i ponurost. Výjimečnou se ovšem stává i hudba... ta když je třeba pomalý děj zrychluje, tedy atmosféru správně dotváří, k čemuž ji dopomáhají také ostatní zvuky. Michaël Dudok de Wit odvedl výbornou práci, roky které filmu věnoval jsou ve výsledku znát. A jak to vlastně s červenou želvou bylo? Na něčem jsme se přeci jen shodli, ale to vlastně není důležité. 80% ()
Galerie (66)
Photo © Wild Bunch
Zajímavosti (3)
- Ze Studia Ghibli se na filmu podílelo pouze šest zaměstnanců. (Hal_Moore)
- Timeline: Film byl spoluprodukován společnostmi Wild Bunch a Studiem Ghibli ve spolupráci s Why Not Productions. Vincent Maraval, přeseda Wild Bunch, navštívil Studio Ghibli v roce 2008 a potkal se s Hayaem Miyazakim. Ten mu pustil krátký animovaný film Father and Daughter a požádal jej, aby našel jeho režiséra - Michaëla Dudoka de Wita. Miyazaki totiž chtěl s Maravalem spoluprodukovat režisérův první celovečerní film. Zástupci společnosti Wild Bunch se s režisérem setkali v Londýně a k projektu jej přemluvili. Film si odbyl premiéru 18. května 2016 na filmovém festivalu v Cannes, kde soutěžil v sekci Un Certain Regard. 13. června snímek otevíral festival animovaných filmů Annency International. Ve Francii se film objevil v kinech 29. června 2016. (Hal_Moore)
- První film studia Ghibli produkovaný mimo Japonsko. (ganjoman)
Reklama