Reklama

Reklama

Červená želva

  • Francie La Tortue Rouge (více)
Trailer 4

VOD (1)

Obsahy(1)

Příběh trosečníka na tropickém ostrově, obydleném želvami, kraby a ptáky, je zároveň univerzálním příběhem všech zásadních okamžiků v životě člověka. O sebepoznání, lásce, rodičovství i střídání generací vypráví oscarový režisér Michaël Dudok de Wit beze slov, jen s pomocí řemeslně dokonalé animace. (Aerofilms)

Videa (10)

Trailer 4

Recenze (127)

Cuzan 

všechny recenze uživatele

Byla to milá podívaná s krásnou hudbou. Ale kdybych měla převyprávět obsah, tak je to ten nejklasičtější a nejsmutnější příběh na světě. On chce něčeho dosáhnout (postavit vor a odpustit ostrov), potká ženu, nejprve ji nenávidí a je jeho nepřítelem, pak když jí skoro zabije, tak mu jí je líto, ale skončí to dobře, ona to přežije, on se přestane snažit něčeho dosáhnout, zamilují se do sebe, mají dítě, to dospěje, odejde do světa a oni umřou. <3 ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Podmanivá magicko-realistickou robinzonádou s ekologickým podtextem. Semknutý, stylisticky čistý snímek, zaplněný symbolickými obrazy a založený na myšlence propojenosti jednotlivých složek živého světa. Ke komunikaci s divákem používá Červená želva především obrazů, které jsou zároveň konkrétní i symbolické a postupně nám odhalují unikátní, přesto univerzálně srozumitelnou vnitřní logiku fikčního světa. Díky cyklickému opakování situací vzniká dojem organické propojenosti všeho se vším. Pokud se něco stane ostrovu, musí se přirozeně něco stát také člověku, který jej obývá. Očistná jednoduchost není vlastní pouze příběhu, ale také vizuální stylizaci, která čtenářům komiksů může připomenout tvorbu kreslířů jako Jean „Moebius“ Giraud nebo Georges „Hergé“ Remi. Zásluhou (ne)obyčejně krásné animace je film podmanivý i během okamžiků, kdy se v něm nic zvlášť dramatického či lyrického neděje. Výtvarná stránka na pomezí magického a realistického nás přitom vede ke stejnému poznání jako zápletka filmu – přírodní řád nemusíme chápat, ale měli bychom jej respektovat. 80% ()

Reklama

ilclassico 

všechny recenze uživatele

Pěkně se na to dívá. Proto to hodnocení, ale... nebylo by na škodu, kdyby tomu odpovídal i kvalitní scénář. Hodně řídký děj, přitom tvůrce opomněl takové momenty, jako je např. s blížení trosečníka s děvou, období těhotenství, nebo samotný porod. Tam přece mohl natočit ty nejkrásnější scény. Nevím, zdali to byl záměr, ale v celém filmu se nedočkáte záběrů z blízka, detailů tváře, všechno jen zpovzdálí. Jak jinak pak zobrazit emoce?! Jak jsem napsal, je to krásné, ale myslím, že tvůrce si kapánek zjednodušil práci. Tomuto pojetí by více slušela krátkometrážní stopáž. V rámci žánru za 4. ()

bloodcountes 

všechny recenze uživatele

Předně nemám ráda animované filmy. Nemám ráda takové ty animované filozofie či duchovní poučky. Když jsem ale v kině viděla teaser na toto, řekla jsem si, že tohle vidět chci. A jsem přemožena. Přemožena prostotou, minimalismem a dokonalým, strohým, ale uhrančivým vizuálem. Už jenom ty záběry moře, pláže a hvězdného nebe. Prokristapána nevěděla jsem, že kreslené mohou mít větší moc, než skutečnost!! A strašně tam toužím být ! ()

Vančura 

všechny recenze uživatele

Velmi pěkný animovaný film, který má vše, aby si člověka naklonil - krásnou animaci, dobrý soundtrack a povedený příběh (mě osobně však nejvíc bavilo prvních 30 minut, než se tam objeví ta ženská, pak už můj zájem trochu opadl). Při sledování se mi na mysl vkrádalo srovnání s Modrou lagunou, které se myslím přímo nabízí, a v porovnání s ní mi u Červené želvy trochu vadilo, že film vyvolává spoustu otázek, na které nedává odpověď. Kdyby to bylo tak o 20 minut kratší a vypustily se z toho ty fantastické motivy, mohlo to být dokonalé (a - bože jak to slovo nesnáším, ale zde se prostě vnucuje - vyloženě očistné, podobným způsobem jako třeba Muž, který sázel stromy). Mimochodem úplně nejvíc mě tam bavili ty krabi. ()

Galerie (66)

Zajímavosti (3)

  • Ze Studia Ghibli se na filmu podílelo pouze šest zaměstnanců. (Hal_Moore)
  • Timeline: Film byl spoluprodukován společnostmi Wild Bunch a Studiem Ghibli ve spolupráci s Why Not Productions. Vincent Maraval, přeseda Wild Bunch, navštívil Studio Ghibli v roce 2008 a potkal se s Hayaem Miyazakim. Ten mu pustil krátký animovaný film Father and Daughter a požádal jej, aby našel jeho režiséra - Michaëla Dudoka de Wita. Miyazaki totiž chtěl s Maravalem spoluprodukovat režisérův první celovečerní film. Zástupci společnosti Wild Bunch se s režisérem setkali v Londýně a k projektu jej přemluvili. Film si odbyl premiéru 18. května 2016 na filmovém festivalu v Cannes, kde soutěžil v sekci Un Certain Regard. 13. června snímek otevíral festival animovaných filmů Annency International. Ve Francii se film objevil v kinech 29. června 2016. (Hal_Moore)
  • První film studia Ghibli produkovaný mimo Japonsko. (ganjoman)

Související novinky

69. ročník MFF Cannes

69. ročník MFF Cannes

23.05.2016

V neděli skončil 69. ročník mezinárodního filmového festivalu v Cannes, který přinesl mnoha tvůrcům různá ocenění za jejich tvůrčí činnost v oblasti filmu. Patronem tohoto ročníku stal francouzský… (více)

Reklama

Reklama